۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۱۶

کشتی آرای اعلام کرد

ریزش قیمت طلا و سکه در بازار/ کاهش قیمت ادامه دارد

ریزش قیمت طلا و سکه در بازار/ کاهش قیمت ادامه دارد

یک فعال بازار طلا و سکه با بیان اینکه شرایط سیاسی و اقتصادی کشور و کاهش قیمت ارز منجر به کاهش قیمت طلا و سکه شده است، پیش بینی کرد که روند کاهشی قیمتها ادامه داشته باشد.

محمد کشتی آرای در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت بازار طلا و سکه اظهار داشت: قیمت طلا و سکه ناشی از شرایط سیاسی و اقتصادی کشور که رو به سمت مثبت شدن پیش می‌رود در حال کاهش است.

نایب‌رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر افزود: بحث مذاکرات، ارتباطات بین المللی و تعاملات با کشورهای همسایه‌ها از جمله اتفاقاتی بوده که طی دو هفته اخیر رخ داده و آثار مثبتی را بر جا گذاشته است. از جمله آثار مثبت کاهش قیمت ارز است؛ یعنی اینکه ارزش ریال بالا رفته و این مؤلفه به معنای کاهش قیمت ارز است.

وی تصریح کرد: امروز قیمت ارز مجدد کاهش یافت؛ دیروز قیمت دلار در کانال ۴۹ هزار تومان بود و امروز وارد کانال ۴۷ هزار تومان شد؛ همین امر موجب شد که قیمت طلا و سکه کاهش یابد. این در حالیست که امروز یکشنبه است و بازارهای جهانی تعطیل هستند یعنی قیمت جهانی طلا ثابت است و طلا در بازار داخل به دلیل کاهش قیمت دلار، با افت مواجه شد.

کشتی آرای گفت: امروز نسبت به دیروز قیمت سکه ۷۵۰ هزار تومان کاهش یافته است.

این فعال بازار طلا و سکه تاکید کرد: انس جهانی و قیمت ارز تعیین کننده قیمت طلا و سکه هستند و هر کدام نوسان پیدا کنند بر قیمت نهایی طلا اثر می‌گذارد.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد شرایط بازار مساعد است و با توجه به روند فعلی، طبیعتاً ثبات قیمت خوبی را شاهد خواهیم بود و ممکن است باز هم قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تعدیل شود.

به گزارش مهر، امروز طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون و ۲۶۲ هزار تومان، سکه امامی ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

کد خبر 5807408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      6 1
      انشاالله حالا حالا بریزه
    • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      1 1
      چقدر بدبختن مردم که طلا ودلاراشون رو دارن مفت میفروشن .دوهفته دیگه میفهمن چکار کردن
    • عمید IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      1 2
      بزرگترین اشتباه ریزش طلا و سکه بود در آینده متوجه میشوید تمام مردم از بازار طلا فرار کردن سرمایه گذاران، طلا فروشان، سکه فروشان ، همه بیچاره کردن با سیاست اشتباه میبایست خودرو ده برابر پایین بیاد طلا واقعا بی ارزش شده مثل جان آدم
    • بهزاد IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      0 0
      ظرف یکی دوسال دلار وطلا چندصدبرابرافزایشی شدند وخیلیها پولهای کلانی به جیب زده اند وبه این روند دامن زدند والان نیز دبرابر روندکاهشی مقاومت میکنند... فقط فکرجیب خودت نباش مردم فقیر وتهی دست چه گناهی دارند