مهر از همایش حجاب و عفاف گزارش می‌دهد

دشمن بیرونی به دنبال امنیتی کردن حجاب است

دشمن بیرونی به دنبال امنیتی کردن حجاب است

همایش عفاف و حجاب عصر امروز چهارشنبه ۲۱ تیر ماه با حضور جمعی از بانوان محجبه همزمان با برخی نقاط کشور در میدان امام حسین(ع) تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش عفاف و حجاب عصر امروز چهارشنبه ۲۱ تیر ماه با حضور جمعی از بانوان محجبه برگزار شد.

این همایش به منظور تبیین اهمیت روز ۲۱ تیر به عنوان نماد استقامت ملت ایران در دفاع از عفت و غیرت و جلوه‌ای از رذالت و خباثت رژیم پهلوی و تجلیل از شهدای مظلوم مسجد گوهرشاد برپا شده است.

در این مراسم حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امروز حجاب را به یک مسأله امنیتی تبدیل کردند. شورای عالی انقلاب فرهنگی چند مصوبه در خصوص عفاف و حجاب دارد.

وی ادامه داد: دختری که نسبت به حجاب باورمند نیست باید تلاش کنیم شبهاتش پاسخ داده شود. دختران جوان و نوجوان ما باید با مفاهیم حجاب آشنا شوند.

وی ادامه داد: برای شخصیت‌های بزرگ ما مسئله حجاب بسیار مهم بوده است. به عنوان مثال شهید مطهری کتاب نظام حقوق زن در اسلام را نوشت تا به شبهات حجاب پاسخ دهد. در این زمینه مدیران و مدارس دولتی و غیرانتفاعی در آموزش عمومی باید حجاب را تبیین کنند.

حجت الاسلام خسروپناه ادامه داد: فلسفه و حکمت حجاب باید با استدلال، منطق و حوصله تبیین شود. دشمن بیرونی به دنبال امنیتی کردن مسأله حجاب است اما در جامعه بانوانی که کشف حجاب می‌کنند دچار جهل هستند.

وی با تاکید به نقش رسانه و فیلم‌های نمایش خانگی اظهار کرد: اهمیت فیلم و سریال‌های خانگی بسیار بارز است. کسانی که به تولید نمایش خانگی می‌پردازند، بدانند با توجه به مصوبات شورای عالی فرهنگی فیلمی که به خانواده آسیب بزند ممنوع خواهد بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: طبق همین مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به کسانی که هالیوود و بالیوود را در ایران تکرار کنند، خود را ملزم به برخورد قانونی می‌داند. آنها اجازه آسیب زدن به فرهنگ ایرانی اسلامی را ندارند.دستگاه‌هایی که اصل عفاف و حجاب را رعایت نمی‌کنند و ترک فعل می‌کنند مستحق مجازات اند.

در این مراسم پلاکاردهایی با شعارهای متفاوتی همچون «یک جو غیرت انقلابی در نمایندگان مجلس می‌تواند بی دقتی و سهل انگاری دولت و قوه قضائیه را یا پاره کردن لایحه شرم آور بی حجابان اصلاح گرداند.»؛ «مسئول بی تفاوت، مایه انزجار است»؛ «حجاب دژی است در برابر یورش‌های شیطانی»؛ «طبق بند ده ماده شش قانون، حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، حمایت همه جانبه از اقدامات قانونی آمران به معروف و ناهیان از منکر جز وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.»به چشم می‌خورد.

در ادامه طنین شعار «دختر انقلابیم، مدافع حجابیم» در میدان امام حسین (ع) پیچید و مردم یکصدا آن را فریاد می‌زدند.

کد خبر 5835211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha