۲۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۵

امام جمعه نایین:

حضور میلیونی مردم در جشنها نشان از نیاز جامعه به شادی حلال دارد

حضور میلیونی مردم در جشنها نشان از نیاز جامعه به شادی حلال دارد

نایین- امام جمعه نایین گفت: حضور میلیونی مردم در جشنهای غدیر ۱۴۰۲ ریشه در احساس نیاز جامعه به شادیهای دسته جمعی و حلال در دایره آموزه های دینی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد مطهرخو در نماز جمعه این هفته شهرستان نائین با بیان اینکه سالمندی یک مقطع از حیات انسانی است و در دین اسلام، درباره توجه به سالمندان بسیار سفارش شده است، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند که وجود پیران سالخورده در میان شما باعث افزایش فیض الهی و افزایش برکت در نعمت الهی است و از ما نیست کسی که به پیران سالخورده بی احترامی کند.

وی ادامه داد: وظیفه مردم نسبت به قشر سالمند در جامعه، احترام و تکریم است و دولت نیز باید به این دسته افراد و بازنشستگان توجه ویژه داشته باشد چرا که کارگران و کارمندان فعلی، آینده خود را در بازنشستگان مشاهده می‌کنند و اگر وضعیت بازنشستگان و سالمندان از لحاظ اقتصادی و معیشتی مناسبت نباشد، این روحیه نا امیدی و کم کاری در میان کارمندان و کارگری فعلی ما ایجاد خواهد شد.

رسیدگی ویژه به سالمندان از وظایف دولت است

امام جمعه شهرستان نائین با بیان اینکه رسیدگی ویژه به سالمندان در راستای امید آفرینی از وظایف دولت است، گفت: کسانی که بازنشسته می‌شوند باید در صورت توان خود را به کاری سبک مشغول و از خانه نشینی دوری کنند و تسلیم پیری نشوند و در این راستا تأمین اجتماعی وظایف مهمی دارد.

وی در ادامه با اشاره به اصل ۲۹ قانون اساسی که جایگاه تأمین اجتماعی و مصادیق آن را به خوبی بیان می‌کند، گفت: برخورداری از تأمین اجتماعی از نظر بازنشستگی‏، بیکاری‏، پیری‏، از کارافتادگی‏، بی سرپرستی‏، در راه ماندگی‏، حوادث و سوانح و نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت‌های پزشکی به صورت بیمه و غیره حقی همگانی‏ است.

مطهرخو با اشاره به تبیین و تاکید اهمیت اجرا و پوشش حداکثری قوانین بر جامعه در حوزه سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی، گفت: رهبر انقلاب فرمودند که ایجاد رفاه عمومی، برطرف ساختن فقر و محرومیت، حمایت از اقشار و گروه‌های هدف خدمات اجتماعی و آنچه از اهداف رفاه و تأمین اجتماعی که در قانون اساسی آمده است، اقتضا می‌کند نظامی کارآمد، توانمندساز، عدالت بنیان، کرامت بخش و جامع برای تأمین اجتماعی همگان با حذف تشکیلات غیرضروری و رفع تبعیض‌های ناروا، طراحی و اجرا شود.

اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه در دهه امامت و ولایت در نائین

وی در ادامه با تشکر از تلاش مردم، مساجد، اصناف و مسئولانی که در برپایی جشن‌های دهه امامت و ولایت و هفته عفاف و حجاب، تصریح کرد: بیش از ۴۰ برنامه شاخص در دهه امامت و ولایت در سطح شهرستان نائین برگزار شد و بیش از ۲۲ هزار پرس طعام علوی میان مردم توزیع شد و این گوشه‌ای از نمایش علاقه مردم به امیرالمؤمنین (ع) بود و سال به سال باشکوه‌تر برگزار خواهد شد.

مطهرخو با اشاره برگزاری جشن‌های استانی و کشوری، افزود: جشن‌های میلیونی غدیر در سال ۱۴۰۲ ریشه در احساس نیاز مردم به شادی‌های دسته جمعی حلال دارد که در دایره دین و آموزه‌های دینی تعریف شده باشد و این مهم با فطرت پاک مردم متدین ایران منطبق است چرا که جشن‌های بزرگ به دست مردم رقم خورده است و در این راستا منافق صفتان حرف‌های مفت زیاد می‌زنند تا تلاش مردم در برپایی شادی و گرامیداشت دهه را بی اثر جلوه دهند.

وی در ادامه با تشکر از مسئولان درمانی شهرستان نائین به دلیل ارائه خدمت جدید در بیمارستان و درمانگاه برای مردم، بیان کرد: امکانات درمانی بیمارستان و درمانگاه نائین در نوع خود در منطقه گاهی بی نظیر و بسیار خوب است که بسیاری از مردم از آن اطلاع ندارند و به شهرهای مجاور برای درمان مراجعه می‌کنند.

بزرگترین درس امام حسین (ع) به عالم، احیای امر به معروف و نهی از منکر است

مطهرخو در ادامه با بیان اینکه بزرگترین درس امام حسین (ع) به عالم، احیای امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار کرد: در حماسه جانسوز کربلا، صبر و استقامت، عزت نفس، صداقت، آزادی خواهی، حفظ آرامش روانی در سخت‌ترین شرایط زندگی را امام حسین (ع) به مردم نشان داد و این باعث تعجب فرشتگان الهی از صبر این عزیز شد.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) برای قرارگیری جامعه در مسیر اصلی یعنی خداپرستی، توحید و عدالت قیام کرد، گفت: قیام امام حسین (ع) یک قیام جاودانه است و خداوند ایشان را به خاطر این حرکت عزیز کرد چرا که کار امام حسین (ع) یک عمل صالح به معنای عملی با قصد قربت بود که باعث مستحکم‌تر شدن اعتقاد انسان می‌شود.

مطهرخو با بیان اینکه امام حسین (ع) عمل صالح انجام داد و جامعه را به مسیر خود برگرداند، بیان کرد: در ماه محرم و صفر باید اصل عاشورا و عمل امام حسین (ع) برای مردم تبیین شود و مجالس روضه باید اعتقادات مردم را روشن کند چرا که با این مجالس باید امر به معروف و نهی از منکر احیا شود و چشمه معرفت حسینی را که حضرت زینب کبری (ع) به جوشش آورد، به مردم شناسانده شود.

کد خبر 5836249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha