۲۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۴۰

ضمن مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل؛

کاخ‌سفید: نگران روابط ایران و روسیه هستیم!

کاخ‌سفید: نگران روابط ایران و روسیه هستیم!

مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز با نقض منشور ملل متحد در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل گفت: نگران روابط ایران و روسیه هستیم!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز یکشنبه ادعا کرد: آمریکا اعلام می‌کند که موضوع پیوستن اوکراین به ناتو در آینده حل شده است و این موضوع دیگر قابل بحث نیست (در این باره با کسی مذاکره نخواهیم کرد).

«جیک سالیوان» در این خصوص ادامه اد: ایالات متحده آماده هرگونه تصمیم روسیه در مورد توافق غلات است و از نزدیک با اوکراین در حال کار روی این موضوع است.

به گزارش اینتل ریپابلیک، مشاور امنیت ملی کاخ سفید ادامه داد: آموزش خلبانان اوکراینی برای استفاده از جنگنده‌های اف- ۱۶ در کشورهای اروپایی می‌تواند ظرف چند هفته آتی آغاز شود.

به گزارش الجزیره، وی در ادامه اضافه کرد: از شرکای اروپایی خود با تجهیزات لازم برای آموزش اوکراینی‌ها در مورد اف -۱۶ حمایت خواهیم کرد. ما در حال همکاری نزدیک با سازندگان تجهیزات نظامی برای افزایش تولید موشک‌هایی هستیم که ذخایر آنها با کمبود مواجه است.

این مقام آمریکایی با نقض منشور ملل متحد در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل اضافه کرد: روابط ایران و روسیه برای ما مایه نگرانی است؛ زیرا این مساله به پوتین قابلیت کشتن اوکراینی‌ها را می دهد!

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که کاخ سفید برای آزاد کردن ۴ تبعه این کشور در ایران، مذاکرات غیرمستقیمی با مقامات تهران داشته است.

وی درباره توافق هسته‌ ای با ایران هم خاطر نشان کرد که فعلاً دست یابی به توافقی واقعی نزدیک نیست.

«سالیوان» با نقض اصل چین واحد هم گفت: ما به ارائه قابلیت‌های دفاعی به (جزیره) تایوان ادامه خواهیم داد و این مسئولیت را بسیار جدی خواهیم گرفت!

به گزارش رویترز، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی بی اِس گفت: مدتی است نگران بودم که کره شمالی هفتمین آزمایش اتمی خود را انجام دهد. البته من هیچ نشانه فوری در این باره نمی بی نم. اما اگر کره شمالی با توجه به قابلیت موشک بالستیک قاره پیما آزمایش دیگری انجام بدهد، نباید تعجب کرد.

کد خبر 5838084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • دهقان IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
      0 0
      آمریکا و غرب جمعی در توانشون باشه ریشه بشریت بکل نابود میکنند همین جور که با ارسال تسلیحات ممنوعه به اوکراین در قتل عام غیر نظامیان علنی اقدام کردند