۱۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۴۸

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی:

بیش از ۴ میلیون راس دام آذربایجان شرقی واکسینه می‌شوند

بیش از ۴ میلیون راس دام آذربایجان شرقی واکسینه می‌شوند

تبریز- مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: ۴ میلیون و ۸۰ هزار راس دام سبک و سنگین در این استان به طور رایگان علیه بیماری کشنده تب برفکی واکسینه می شوند که این طرح از امروز آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسین بهداد اظهار کرد: با توجه به مشاهده بیماری تب برفکی در ترکیه و عراق و احتمال سرایت به علت تبادلات دامی یا قاچاق دام باید نسبت به ایمن سازی دام‌های سبک و سنگین آذربایجان شرقی اقدام شود که برای تحقق این هدف واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین در این استان آغاز شد و تا پایان شهریور ماه ادامه می‌یابد.

وی افزود: ۹۰ درصد دام‌های سنگین شامل گاو و میش که ۳۸۰ هزار رأس را شامل می‌شود و ۷۰ درصد دام‌های سبک که سه میلیون و ۷۰۰ رأس گوسفند و بز زیر پوشش طرح رایگان واکسیناسیون بر ضد بیماری تب برفکی قرار می‌گیرند تا پایان شهریور ماه واکسینه می‌شوند.

بهداد ادامه داد: با واکسیناسیون این تعداد دام در دامداری‌های صنعتی، سنتی و روستاهای آذربایجان شرقی جمعیت دامی استان در برابر بیماری تب برفکی ایمن می‌شوند.

وی از دامداران آذربایجان شرقی درخواست کرد که همکاری کامل را با دامپزشکان و مأموران ادارات دامپزشکی استان داشته باشند تا دام‌های استان نسبت به بیماری تب برفکی که یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های دامی است مصونیت پیدا کنند.

کد خبر 5853156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha