آمریکا، انگلیس و کانادا رئیس سابق بانک مرکزی لبنان را تحریم کردند

آمریکا، انگلیس و کانادا رئیس سابق بانک مرکزی لبنان را تحریم کردند

«ریاض سلامه» رئیس سابق بانک مرکزی لبنان اتهامات وارده و تحریم های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه خود را رد کرد و متعهد شد که با این تحریم ها مقابله خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، آمریکا، انگلیس و کانادا تحریم‌هایی را علیه ریاض «سلامه» رئیس سابق بانک مرکزی لبنان و شماری از نزدیکان او به اتهام قاچاق ۳۰۰ میلیون دلار از اموال بانک مرکزی لبنان برای تحقق اهداف شخصی وضع کردند.

بر اساس این گزارش، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که رئیس سابق بانک مرکزی لبنان را تحریم کرده است. کانادا هم از تصمیم خود برای تحریم شماری از شهروندان لبنانی از جمله ریاض سلامه رئیس سابق بانک مرکزی این کشور به اتهام فساد خبر داد.

دولت انگلیس نیز اعلام کرد که تصمیم گرفته است تا با هماهنگی آمریکا و کانادا ریاض سلامه، رئیس سابق بانک مرکزی لبنان و سه نفر از نزدیکان او از جمله برادرش را در چارچوب «رژیم جهانی ضد فساد» تحریم کند.

وزیر امور خاورمیانه در دولت انگلیس در این خصوص گفت: سلامه و نزدیکانش لبنانی‌ها را غارت کردند و آنها را از منابع لازم برای ثبات اقتصادی و اجتماعی محروم کردند. این اولین بار است که دولت انگلیس از رژیم جهانی تحریم‌های ضد فساد علیه افراد دخیل در فساد در لبنان استفاده می‌کند.

بیانیه صادر شده از سوی مقامات انگلیس همچنین تأکید کرد که این تحریم‌ها شامل بانک مرکزی لبنان یا روابط بین بانک‌های انگلیس و لبنان نمی‌شود.

از سوی دیگر، ریاض سلامه تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا و اتهامات وارده علیه خود را رد کرد و متعهد شد که این تحریم‌ها را به چالش خواهد کشید.

گفتنی است که ریاض سلامه در حالی کمتر از دو هفته پیش منصب ریاست بانک مرکزی لبنان را ترک کرد که بابت اتهامات فساد گسترده مالی تحت تعقیب دادگاه لبنان و کشورهای اروپایی است.

کد خبر 5858478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha