۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۴۸

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم:

تسریع در پرداخت مطالبات گندم‌کاران ضروری است

تسریع در پرداخت مطالبات گندم‌کاران ضروری  است

بوشهر- نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: تسریع در پرداخت مطالبات گندم‌کاران استان بوشهر ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم جمیری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار خود با وزیر جهاد کشاورزی ضمن تاکید بر تسریع پرداخت مطالبات گندم کاران اظهار داشت: در سال زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ حدود صد هکتار از اراضی استان بوشهر به کشت گندم آبی و دیم اختصاص یافته که در فصل برداشت و به لطف الهی بالغ بر ۱۵۰ هزار تن گندم برداشت می‌شود.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجایی که برداشت گندم در این استان از ۱۵ فروردین ماه آغاز شده و بهره برداران محصول خود را تحویل مراکز خرید تضمینی داده‌اند تا کنون فقط به ازا هر کیلو گرم گندم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان دریافت کرده‌اند و ما به التفاوت قیمت اعلامی وزارت جهاد کشاورزی به حساب آنها واریز نشده است.

جمیری ایجاد انگیزه در بین کشاورزان را به جهت امنیت غذایی کشور مهم دانست و بیان داشت: با توجه به اینکه بهره برداران در حال تحویل منابع مالی جهت کشت سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ هستند به شدت نیازمند دریافت مطالبات خود هستند.

وی بیان کرد: باید به منظور ایجاد انگیزه در بهره برداران برای کشت زراعی سال جاری نسبت به پرداخت ما به التفاوت گندم تحویلی تسریع شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در پایان اظهار داشت: استان بوشهر از جمله استان‌هایی بوده که برنامه تولید بذر آن ۱۰۰ درصد تحقق یافته ولی متأسفانه ۵۰ درصد تسهیلات ابلاغی خرید بذر به شرکت‌های تولید کننده تخصیص یافته و ۵۰ درصد باقیمانده همچنان جز مطالبات کشاورزان است و این امر باعث کاهش انگیزه برای تولید بذر کشور و استان بوشهر خواهد شد.

کد خبر 5863084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha