۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۲

رئیس سازمان آتش‌نشانی زنجان:

آتش‌نشانان زنجانی به تجهیزات جدید مجهز شدند

آتش‌نشانان زنجانی به تجهیزات جدید مجهز شدند

زنجان-رئیس سازمان آتش‌نشانی زنجان گفت: آتش‌نشانان زنجانی به تجهیزات جدید مجهز شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید امیرفضلی، ظهر شنبه در آئین گرامیداشت روز آتش‌نشانی و ایمنی ضمن پاسداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: جنگ تحمیلی آغازی داشت و روایت از آن بسیار بازگو شده اما پایان جنگ کمی مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی سرانجام خوبی داشت، ابراز کرد: قطعنامه ۵۹۸ اول توسط عراق به امضا رسید و سپس ما امضا کردیم ولی شاهد بودیم در اواخر جنگ کمک‌های دشمن به رژیم بعث فزونی یافت و رزمندگان ما با دستان خالی در برابر دشمن ایستادند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان ادامه داد: با دستور رهبر کبیر انقلاب به واسطه ارسال نامه‌هایی به امام به‌منظور پذیرش پایان جنگ، قطعنامه را پذیرفتیم اما صدام بعد از قطعنامه دوباره حمله کرد.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم مبنی بر اینکه کسانی‌که استقامت ورزیدند یاری خداوند شامل حال آن‌ها می‌شود، عنوان کرد: این امداد الهی بود که توانستیم در جنگ پیروز شویم و در حوزه مدیریت بحران تجربیات جنگ قابل تأمل است.

امیرفضلی در مورد اقدامات شده برای تقویت سازمان آتش‌نشانی افتتاح و اتمام ایستگاه گلشهر و میدان تره‌بار اشاره کرد و گفت: تعمیرات اساسی ایستگاه‌های عملیاتی آغاز شده و احداث و تجهیز سالن کنفرانس از دیگر فعالیت‌ها است.

وی تجهیز دو دستگاه خودرو به ارزش ۲۴ میلیارد تومان و خرید سه دستگاه موتورسیکلت را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: در کشور ۵ نردبان نردبان ۳۲ متری تهیه شد که یکی آن‌ها به استان زنجان تعلق گرفت.

وی با اشاره به تعمیرات اساسی ماشین‌آلات تصریح کرد: خرید تجهیزات انفرادی روز دنیا مثل لباس، چکمه، دستکش و سایر موارد، تأمین چمن مصنوعی و زمین والیبال از دیگر اقدامات است و آتش‌نشانان ایمنی را به شهر هدیه می‌دهند. وی با درخواست اصلاح سریع چارت سازمانی عنوان کرد: اجرای درجه‌بندی همکاران آغاز شده و انتظار داریم تأمین مسکن برای آتش‌نشان‌ها تسهیل شود.

شهردار زنجان نیز در ادامه این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس ابراز کرد: برنامه‌های مختلفی برای جشن‌های ماه ربیع‌الاول در نظر گرفته شده و روز آتش‌نشانی و ایمنی نیز با این ایام مصادف شده است.

علیرضا فیروزفر خاطرنشان کرد: وقتی صحبت از بحران، امداد و ایمنی می‌شود به این نکته برمی‌خوریم که آتش‌نشانان پاسخ‌گوی اشتباه‌های دیگران هستند و آنان را از بحران نجات می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه ما وقایع متعدد داخل کشور را داریم که حوادث ناشی از طبیعت یا مخاطرات دیگر را شامل می‌شود، ادامه داد: اما بخشی از حوادث به خطاهای انسانی مربوط است و آتش‌نشانان مسئولیت دارند تا به کمک مردم بیایند.

شهردار زنجان تصریح کرد: در پرداختن به جکزه ایمنی، یک دید باید معطوف به حفظ جان و امنیت آتش‌نشانان باشند؛ چراکه کل جسم و روح آتش‌نشان درگیر کار است و همواره باید برای ارائه خدمت در آمادگی کامل باشند.

وی با بیان اهمیت حضور و وجود سازمان آتش‌نشانی تاکید کرد: به دلیل اهمیت رسیدگی به خواسته‌های نیرو انسانی، در حال پیگیری درخواست‌های این قشر هستیم.

فیروزفر عنوان کرد: شهرداری که در خط مقدم حوزه ساخت و ساز است کارکنان آن نباید دغدغه تأمین مسکن داشته باشند و باید مثل سایر ارگان‌ها تسهیلاتی برای نیروها فراهم شود.

کد خبر 5899053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha