۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۹:۰۲

در «مهر» بخوانید+ فیلم و عکس

دوردوم سفر رئیس جمهور به فارس/حضور رئیس جمهور در یادروز حافظ

دوردوم سفر رئیس جمهور به فارس/حضور رئیس جمهور در یادروز حافظ

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه به استان فارس سفر و آزادراه «شاهچراغ» را افتتاح کرد. وی همچنین در برنامه روز حافظ حاضر شد و گفت: قلم و کلام این شاعر برای همه نسل ها و عصرها است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در دومین دور سفر استانی خود به فارس، وارد فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز شهر شیراز شد و مورد استقبال استاندار فارس و دیگر مسئولان این استان قرار گرفت.

بازدید و افتتاح ۶ قطعه آزادراه شیراز - اصفهان اولین برنامه مهم سفر رئیس جمهور به شیراز است که صبح امروز انجام خواهد شد و پس از آن از ساعت ۱۵:۳۰ امروز حجت‌الاسلام رئیسی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) شهر شیراز با مردم دیدار و سخنرانی می‌کند.

حضور و سخنرانی در مراسم ملی و جهانی روز حافظ و رونمایی از تمبر و نشان بین‌المللی حافظ و نشست با اهالی فرهنگ، نویسندگان و شاعران این استان فارس از جمله دیگر برنامه‌های اصلی امروز رئیس جمهور در سفر دوروزه به شیراز است.

از شب گذشته نیز برخی از اعضای هیأت دولت و وزرا از جمله وزیر آموزش و پرورش وارد استان فارس شدند.

همچنین بهره‌برداری از خط دوم انتقال آب از سد دردوزن و همزمان با آن، شبکه فاضلاب آباده به بهره‌برداری می‌رسد. در این سفر سه بزرگراه شیراز-فسا، داراب-بندرعباس، شیراز-جهرم-لا-بندرعباس و شیراز-کوار-فیروزآباد-عسلویه به بهره‌برداری می‌رسد و توافقنامه احداث ۱۲۰۰ کیلومتر راه روستایی با قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) منعقد خواهد شد؛ بنابراین گزارش، همچنین برای نخستین بار در کشور شهرک صنعتی صنایع دستی در کلانشهر شیراز با حضور رئیس جمهور در فضایی به وسعت ۲۰ هکتار جنب نمایشگاه بین‌المللی به زمین زده خواهد شد.

رئیس جمهور: فارس دارالعلم است/ دولت برای رفاه مردم تلاش می‌کند


اخبار سفر رئیس جمهور و وزرا به استان فارس را در زیر بخوانید


شخصیت و میراث گرانقدر حافظ را مورد توجه قرار دهید

رئیس‌جمهور در آئین بزرگداشت روز حافظ در شیراز گفت: به راویان حافظ توصیه می‌کنم علاوه بر روایت شناسنامه‌ای و شخصی وی، شخصیت و اندوخته‌ها و میراث گرانقدر حافظ را هم مورد توجه قرار بدهند.

آیت الله رئیسی پنجشنبه شب در این مراسم اظهار کرد: عزیزانی که در حافظیه، سعدیه و مراکز این‌چنینی هستند بدانند که فقط روایتگری این موضوع که حافظ که بود و چه سالی چشم به جهان گشود و چه زمانی رحلت کرد کافی نیست.


نظر رئیس جمهور درمورد کتاب حافظ

رئیس‌جمهور در آئین بزرگداشت روز حافظ در شیراز گفت: هیچ شاعری نتوانسته در سطح حافظ شیرازی اثرگذار باشد.

هیچ کتابی در این دوران نتوانسته همچون دیوان حافظ در کنار قرآن کریم هدایت‌گر باشد و در خانه‌ها جای بگیرد، حافظ زنده است و با ما سخن می‌گوید، حافظ پیام انسان‌ساز، زندگی‌ساز و نشاط‌آفرینی برای ما دارد.


شعری از سیده اعظم حسینی تقدیم به شهدای مقاومت فلسطین

در حضور رئیس جمهور و در یادروز حافظ، شعری از سیده اعظم حسینی با ادای احترام و اقتباس از شاعر تونسی مقاومت، ابوالقاسم الشابی به شهدای مقاومت فلسطین تقدیم شد.


چرایی وجود بغض و کینه علیه دین در طول تاریخ از زبان رئیس‌جمهور

رئیس جمهور گفت: دو حادثه تروریستی که در حرم شاهچراغ رخ داد، منحصر به این حرم نبود؛ سال‌ها قبل هم نمونه این حادثه را در روز عاشورا در حرم مطهر رضوی داشتیم.


حضور رئیس جمهور در مراسم یادروز حافظ

رئیس جمهور در مراسم یادروز حافظ در حافظیه شیراز حاضر و پای شعرخوانی شعرا نشست.

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی پنجشنبه شب، در ادامه دومین سفر خود به استان فارس در مراسم یادروز حافظ حاضر شد.

این مراسم در حال برگزاری در حافظیه شیراز است و شعرا مشغول شعرخوانی هستند.


دیدار رئیس جمهور با خانواده‌های شهدای حمله تروریستی شاهچراغ

رئیس جمهور در دومین سفر به استان فارس، با خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ دیدار کرد.

رئیس جمهور در دومین سفر خود به استان فارس، بعدازظهر پنجشنبه در دیدار با خانواده‌های شهدای حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ گفت: امروز ادعای حقوق بشر و آزادی بیان و عقیده از سوی برخی‌ها، گوش فلک را کَر کرده، در صورتی که رفتارها چیز دیگری است.

وی افزود: چرا داعش دست‌ساخته آمریکایی‌ها روند تمام مأموریت‌های خود را از آمریکا دریافت می‌کند و مردان و زنان بی‌گناه که جرمی مرتکب نشده‌اند را فقط به جرم خداپرستی از بین می‌برد، آمریکایی که از بزرگترین مدعیان حقوق بشر و آزادی بیان است.

رئیس‌جمهور گفت: نام شهدای شاهچراغ همواره در کنار نام این حضرت بر فراز است.

وی گفت: خانواده شهدا برای مسئولان دعا کنند تا بتوانند در مسیر بهبودی زندگی مردم تلاش بی‌وقفه کنند، دشمنان هم طبق وعده الهی روز به روز حقیرتر و خارتر خواهند شد.

وی در بخش دیگری تز سخنان خود به وقایع اخیر در فلسطین اشاره کرد و گفت: هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که جوانان فلسطینی چنین عملیات غرورآفرینی را علیه رژیم صهیونیستی انجام بدهند، اما خداوند خواست که این اتفاق بیفتد.


وزیر ارشاد از طرحواره های برگزیده یاد روز حافظ رونمایی کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سفر اعضای هیأت دولت به استان فارس از چهار طرحواره برگزیده یاد روز حافظ در شیراز رونمایی کرد.

در آئین افتتاحیه هفته بزرگداشت حافظ یک پوستر از حافظ رونمایی شده بود و شامگاه پنجشنبه محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از چهار طرحواره برگزیده در شیراز رونمایی کرد.

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس درباره طرح‌های برگزیده گفت: طرح‌هایی از حمید قربان پور هنرمند مشهدی، محمد روح‌الامین و صابر شیخ رضایی از تهران و سعید کریمی از شیراز از حافظ شیرازی رونمایی شد.

غلام رضا خوش اقبال افزود: هر سال برای بزرگداشت سعدی و حافظ شیرازی تنها از یک پوستر رونمایی می‌شد اما طی ۲ سال اخیر هنرمندان بیشتری با این رویداد همراه شده‌اند.

قرار است این طرحواره ها با همکاری شهرداری شیراز در فضای تبلیغاتی شهر جای گیرند و به فضاسازی شهر کمک کنند.


کارخانه تولید سیلیکون متال مرودشت بهره برداری شد

کارخانه تولید سیلیکون متال در شهرستان مرودشت استان فارس با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری رسید.

همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان فارس، طرح تولید انواع سیلیکون‌های متالورژی در شهرستان مرودشت عصر پنجشنبه با حضور عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، حمید رضا ایزدی مدیرکل صمت فارس، اسماعیل خوشبخت فرماندار مرودشت و سایر رؤسا و تشکل‌های بخش خصوصی، فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران به بهره‌برداری رسید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این آئین با بیان اینکه خصوصیت بارز این چنین طرح‌هایی، دانش بنیان بودن آنها است، گفت: این بزرگترین هدف وزارت صمت است و مطمئن باشید تا زمانی که مسئولیتی در وزارت داشته باشیم، از صنایع دانش بنیان حمایت خواهیم کرد.

عباس علی آبادی خطاب به کارکنان این کارخانه، گفت: شما اصول و اساس کار را درست برنامه ریزی کرده‌اید و باید به خاطر چنین دستاوردی، به مردم شهرستان مرودشت تبریک بگوییم.

وی اظهار داشت: برای تداوم و رشد در زمینه صنعت، باید به این نکته توجه داشته باشیم که لازم است شرکت‌های بزرگ، دست شرکت‌های کوچک را بگیرند.


احداث آزادراه شیراز - بوشهر در دستور کار دولت

رئیس‌جمهور در جمع مردم شیراز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ گفت: فارس، استانی گردشگری است، پس راه‌های مواصلاتی به استان اهمیت دارد.


۵۰ رشته از قنات اقلید استان فارس مرمت و بازسازی می‌شود

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: براساس قراردادی که با قرارگاه امام حسن مجتبی منعقد شده ظرف سه سال حدود ۵۰ رشته از قنات شهرستان اقلید در شمال استان فارس مرمت و بازسازی می‌شود.

صفدر نیازی شهرکی پنجشنبه شب در حاشیه دور دوم سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به این استان و سفر به شهرستان اقلید، اظهار کرد: قرار است ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و بازسازی ۵۰ رشته قنات اختصاص یابد.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اقلید شهرستان پهناور و بزرگی است، اظهار کرد: در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی به این منطقه که قطب مهم کشاورزی است، توجه داریم.

خبرکامل را اینجا بخوانید.


برای رفع مشکلات مردم به مکاتبات اکتفا نمی‌کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای رفع مشکلات مردم به مکاتبات اکتفا نمی‌کنیم بلکه به جد پیگیر رفع آن‌ها هستیم؛ چرا که دولت صادق الوعده است.

محمدمهدی اسماعیلی عصر پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان ممسنی، تاکید کرد: در تهران مرتب جلساتی برگزار می‌کنیم برای برون رفت استان‌ها و شهرستان‌ها از دامن مشکلاتی که دارند.

وی با بیان اینکه در دوره اول تصمیماتی در سطح استان فارس اتخاذ شد که ثمره آن را می‌بینیم، افزود: دولت سیزدهم میراث دار پروژه‌ها و طرح‌های نیمه تمامی است که باید تکمیل شوند.

خبرکامل را اینجا بخوانید.


افتتاح طرح اینترنت پرسرعت فیبر نوری در شهرستان کازرون

با حضور وزیر ارتباطات و فناوری طرح اینترنت پرسرعت فیبر نوری با سرعت ۱۰۰۰ مگابایت بر ثانیه در شهرستان کازرون افتتاح شد.

این طرح در جریان دومین سفر رئیس جمهور به استان فارس افتتاح شد. در نخستین روز از این سفر طرح‌های متعددی در شهرستان عای مختلف استان فارس افتتاح شد.


بهره‌برداری از فاز اول پروژه انتقال آب سد درودزن به شهر لپویی

بهره‌برداری از فاز اول پروژه انتقال آب سد درودزن به شهر لپویی با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی انجام شد.

همزمان با سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان فارس، فاز اول پروژه انتقال آب سد درودزن به شهر لپویی با حضور محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور به بهره برداری رسید.

فاز اول انتقال آب شرب از سد درودزن به شهر لپویی، شامل دو بخش است که قسمت اول به طول ۳۵۰۰ متر و قسمت دوم به متراژ ۵۰۰۰ مترمربع انجام شده است. این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر ۶ میلیارد تومان تکمیل شد.


تأمین زمین نهضت ملی مسکن به ۵۰ هزار هکتار رسید

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز در کشور در جهت ساخت مسکن کار بزرگی در قالب طرح نهضت ملی مسکن توسط دولت مردمی سیزدهم در حال انجام است.

مهرداد بذرپاش در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی در شیراز اظهار داشت: میزان زمین تأمین شده برای اجرای این طرح بی‌سابقه بوده در حالی که در مسکن مهر در مجموع هشت هزار هکتار زمین تأمین کردیم امروز و در طرح نهضت ملی مسکن در آستانه تأمین ۵۰ هزار هکتار زمین در کل کشور قرار داریم.

وی ادامه داد: در استان فارس تاکنون تأمین افزون بر ۲ هزار و ۵۴۸ هکتار قطعی شده و حدود پنج هزار و ۱۰۰ هکتار در آستانه قطعی شدن است یعنی عدد زمینی که در استان تأمین می‌شود کمی کمتر از کل زمین تأمین شده برای مسکن مهر در کل کشور است و این عدد نه کم سابقه بلکه بی سابقه است.

خبر تکمیلی را اینجا بخوانید.


گوشه‌ای از سخنان رئیس جمهور در جمع مردم استان فارس

رئیس جمهوری کشورمان در دومین سفر استانی خود به فارس در جمع مردم در شاهچراغ سخنرانی کرد.


توقف ماشین حامل رئیس جمهور در ازدحام جمعیت

ماشین حامل رئیس جمهور در ازدحام جمعیت قبل از حرم مطهر شاهچراغ متوقف شد.


درخواست کودک روشندل شیرازی از رئیس جمهور

یک کودک روشندل اهل استان فارس در حاشیه دیدار رئیس جمهور با مردم این استان در شاهچراغ درخواست احداث پارک ویژه نابینایان را مطرح کرد.


شیراز چهره زیبای تمدن ایرانی است

رئیس جمهور با بیان اینکه استان فارس پیشرو حرکت‌های علمی، فناوری و جهادی در کشور است گفت: شیراز قطب سلامت کشور و چهره زیبای تمدن ایرانی است.


نیروهای متخصص و کارآمد سرمایه نظام سلامت هستند

رئیس جمهور نیروهای متخصص و کارآمد را در کنار تجهیزات به‌روز و فناور، مهمترین سرمایه نظام سلامت کشور عنوان کرد.

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در دیدار جمعی از نخبگان جامعه پزشکی شیراز بر ضرورت تلاش مضاعف برای حفظ و ارتقای جایگاه سلامت کشور و عقب‌نماندن از رقبا تاکید کرد.

وی توجه به نیازها، ظرفیت‌ها و امکانات مناطق مختلف در صدور مجوزهای دانشکده‌های علوم پزشکی ی ا د آور شد و گفت: بنای دولت مردمی در مواجهه با مسائل، نه عبور از کنار چالش‌ها بلکه حل مشکلات است.

رئیس جمهور نیروهای متخصص و کارآمد را در کنار تجهیزات به‌روز و فناور، مهمترین سرمایه نظام سلامت کشور عنوان کرد و اظهار داشت: حال که حوزه سلامت کشور نام‌آور و سرآمد شده باید در جهت حفظ و ارتقای این جایگاه تلاش کنیم تا از رقبا عقب نمانیم.


آمار بیکاری در ۲۳ استان به ۶ درصد رسید / با تمام توان برای بهبود زندگی مردم تلاش خواهیم کرد

رئیس جمهور گفت: دولت از راهبرد خود درباره ایجاد سالیانه یک میلیون شغل عقب نیست، کارهای خوبی در این راستا انجام شده به طوری که آمار بیکاری در ۲۳ استان به ۵ یا ۶ درصد رسیده است.

حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در دومین سفر استانی به فارس، بعدازظهر پنجشنبه در جمع مردم حاضر در شاهچراغ حاضر شد.

وی گفت: مردم نشان دادند مردمی با روحیه ایستادگی در مقابل دشمنان هستند.

رئیسی با اشاره به اینکه فارس استان مفاخر، اندیشمندان و علمایی نظیر میرزای شیرازی است، افزود: سرداران و سرافرازان بسیاری از شیراز برای کشور نقش آفرین بوده‌اند.

وی گفت: مردم استان فارس بارها ثابت کردند پیرو و پاسدار پیام شهدا هستند. پیام شهدا را باید شنید و در اجرای اجرای عدالت، دشمن شناسی و دشمن ستیزی بکار برد.


هدیه ۵۶۲ کلاس درس به دانش‌آموزان استان فارس

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: همزمان با دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان فارس، ۵۶۲ کلاس درس به دانش‌آموزان این استان هدیه می‌شود.

حمیدرضا خان‌محمدی روز پنجشنبه در جریان سفر رئیس جمهور به استان فارس اظهار داشت: همزمان با سفر رئیس‌جمهور به استان فارس ۱۴۳ کلاس درس به دانش‌آموزان استان هدیه خواهد شد.

وی افزود: در این سفر مجتمع آموزشی ۱۸ کلاسه «شهدای شاهچراغ» و مدرسه ۱۵ کلاسه خیّری «خلیلی» در شیراز و مدارس ۱۲ کلاسه بازرگانی در شهرستان اِوز و ۱۲ کلاسه «رقیه بدیعی» در لامرد همراه با ۱۵ فضای آموزشی دیگر جمعاً با ۱۴۳ کلاس درس در نقاط مختلف استان فارس افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور عنوان کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۱۰۳ فضای آموزشی و تربیتی شامل ۵۶۲ کلاس درس با زیربنایی بالغ بر ۶۶ هزار و ۶۰۰ مترمربع در استان فارس تحویل آینده‌سازان ایران شد.


بازدید وزیر ارتباطات از جاده قائمیه - راهدار

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از جاده قائمیه به راهدار به عنوان بخشی از محور ترانزیتی شیراز به بوشهر، بازدید کرد.

این مسیر به طول حدود ۲ کیلومتر از سمت قائمیه به دوراهی حاجی آباد غوری کشیده شده و بخشی از محور ترانزیتی شیراز به بوشهر است.

جاده قائمیه به راهدار ۱۷ کیلومتر است که حدود ۱۰ کیلومتر آن در شهرستان کوه‏چنار و مابقی در شهرستان کازرون قرار دارد.

این جاده سال ۹۶ به پیمانکار سپرده شد که به علت اجرا نشدن تعهدات، سال ۹۸ به پیمانکار جدید سپرده شد و تاکنون حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

با در نظر گرفتن ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح جاده قائمیه به کنارتخته، پیش بینی می‌شود بزودی این محور تکمیل شود.


حال و هوای شاهچراغ در آستانه دیدار مردمی رئیس جمهور

مردم شیراز از ساعاتی پیش برای دیدار مردمی رئیس جمهور، در حرم شاهچراغ حاضر شده‌اند.


توضیحات رئیس جمهور درباره وضعیت اشتغال در کشور

رئیس جمهور در سخنرانی خود به مناسبت آغاز سال تخصیلی دانشگاه‌های کشور، توضیحاتی درباره وضعیت اشتغال ارائه کرد.


اظهارات رئیسی درباره شرایط امروز غزه

رئیس جمهور در جمع دانشجویان در دانشگاه شیراز گفت: آنچه امروز در غزه رخ می‌دهد مصداق بارز جنایت علیه بشریت است.


مجتمع بزرگ فرهنگی، علمی و ورزشی لارستان افتتاح شد

با حضور وزیر ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان دولتی و استان فارس، مجتمع بزرگ فرهنگی، علمی و ورزشی طوبی (منیری) لارستان افتتاح شد.

با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان، حسین زاده نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس، مسئولین و قشرهای مختلف مردم، مجتمع بزرگ فرهنگی، علمی و ورزشی طوبی (منیری) لارستان افتتاح شد.

این مجتمع در زمینی به مساحت ۶ هکتار با زیربنای ۱۸ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال توسط خیر لارستانی احداث شده است.

این مجموعه شامل سالن چند منظوره ورزشی (فوتسال، والیبال، هندبال و بسکتبال)، سالن‌های بدنسازی، کشتی، ورزش‌های رزمی، پینگ پنگ، آمادگی جسمانی، آموزش و کنفرانس مطبوعاتی، جایگاه ویژه خبرنگاران و صدا و سیما، جایگاه ویژه معلولین و جانبازان و مهمانان خاص، سالن رخت کن با کلیه امکانات به تعداد چهار واحد، استخر آب درمانی مجهز، ساختمان اداری، کانون استعدادیابی و مشاوره ورزشی، مسیر پیاده روی سلامت، فضای ورزشی همگانی، ۳ واحد پردیس سینمایی، شهر کتاب کودک و بزرگسال، پارک کودک، مسجد، نمایشگاه، کافه و بوفه، سرویس‌های بهداشتی و حمام در حد استاندارد بین المللی است.


عزم دولت سیزدهم برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز پنجشنبه در سفر به شهرستان ممسنی از عزم دولت سیزدهم برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام خبر داد گفت: تلاش دولت سیزدهم جز خدمت به مردم نیست و ما با افتخار خود را خادم مردم می‌دانیم.

محمدمهدی اسماعیلی با تاکید بر اینکه عزم دولت سیزدهم تکمیل طرح‌های نیمه تمام است، در زمینه تکمیل خارج از نوبت کتابخانه عمومی ممسنی که با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی به حال خود رها شده قول مساعد داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین تجهیز، تعمیر و تبدیل سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ممسنی به سینما و تکمیل مرحله دوم نگارخانه این اداره خبر داد و بر پیگیری طرح‌های نیمه تمام این شهرستان مانند سد پارسیان و پتروشیمی ممسنی و تعمیر جاده‌های منتهی به بخش‌های مختلف در ممسنی تأکید کرد و گفت: به مؤسسات قرآنی و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این شهرستان توجه ویژه خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از استان فارس به عنوان قطب فرهنگی کشور یاد کرد و گفت شهرستان ممسنی هم از این قاعده مستثنی نیست و منابع انسانی بسیار شاخص در حوزه‌های مختلف از امتیازات این شهرستان است.

بررسی مشکلات عرضه محصولات کشاورزی جهرم به بازار

مسائل و مشکلات عرضه محصولات کشاورزی شهرستان جهرم به بازار با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی بررسی شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی امروز در سفر به جهرم از شرکت کشت و صنعت جهرم بازدید کرد.

این طرح زمینه اشتغال ٣۶٠ نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده است و ظرفیت تولید سالانه ۵ هزار تن را دارد. شرکت کشت و صنعت جهرم همچنین دارای یک سردخانه است که سالانه با ظرفیت ذخیره ۵ هزار تن، زمینه اشتغال ٢١۵ نفر را ایجاد کرد ه است..

بازدید از شرکت بسته‌بندی خرما و فرآورده‌های خرمایی و سردخانه بالای صفر با ظرفیت تولید بیش از یک هزار و ۶٠٠ تن با اشتغالزایی ٧٢ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم از دیگر برنامه سفر معاون وزیر جهاد کشاورزی به جهرم بود.

در این سفر علاوه بر بیان ظرفیت‌های موجود در صنایع تبدیلی فرآوری محصولات مرکبات و نخیلات در جهرم، مسائل و مشکلات در حوزه صادرات و عرضه این محصولات به بازار نیز مطرح و بررسی شد.


تحول حمل و نقل با افتتاح ابرپروژه شیراز اصفهان

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با اشاره به افتتاح آزادراه شیراز - اصفهان گفت: این آزادراه بخشی از کریدور آزادراهی شمال-جنوب در مرکز کشور است.

خیراله خادمی در مراسم افتتاح آزادراه شیراز-اصفهان اظهار داشت: آزادراه شیراز اصفهان، بخشی از کریدور آزادراهی شمال-جنوب در مرکز کشور است که با کاهش ۱۳۴ کیلومتر از طول مسیر نسبت به محور موجود، زمان سفر میان دو مرکز فرهنگی-تاریخی کشور را ۲ ساعت کاهش می‌دهد.

خادمی افزود: با توجه به موقعیت ویژه ایران در شاهراه ارتباطی شرق و غرب، یکی از برنامه‌های احیای این جایگاه توسعه کریدورهای ترانزیتی کشور است و مهمترین ویژگی‌های راه‌های موجود در آن‌ها سرعت، سهولت دسترسی، ایمنی و کوتاه‌تر شدن مسیرها است.

خبر تکمیلی را اینجا بخوانید.


رقیب بخش فولاد نیستیم / حمایت از فولادسازان

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه رقیب بخش خصوصی نیستیم، گفت: اراده دولت سیزدهم بر این است که مشکلات را شناسایی کند و از رویکرد سنتی به سمت رویکرد آینده نگر، تغییر مسیر دهد.

همزمان با دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان فارس، آئین بهره برداری از طرح توسعه مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد در شهرستان کوار انجام شد.

در آئین بهره برداری از طرح توسعه مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به موضوع ناترازی در حوزه فولاد، تاکید کرد که توسعه همگن و یکنواخت در این بخش صورت نگرفته است.

عباس علی آبادی، خطاب به فعالان این حوزه گفت: دولت، رقیب شما نیست، بلکه پشتیبان شماست و با تمام قوا از شما حمایت می‌کند.

خبر کامل را اینجا بخوانید.


صاحب مکتب در مرجعیت علمی شدیم / ضرورت صیانت از دستاوردهای علمی

وزیر علوم گفت: امروز در مرجعیت علمی در جمهوری اسلامی صاحب مکتب شده‌ایم که نتیجه تلاش اساتید و دانشجویان است.

محمدعلی زلفی گل در آئین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دانشگاه‌ها، مؤسسات و مراکز آموزش عالی سراسر کشور که در شهر شیراز برگزار شد، با اشاره به دستاوردهای علمی انقلاب اسلامی گفت: دانشگاه شیراز نخستین دانشگاهی بود که دوره دکتری را اجرا کرد و در سال ۶۵ اساتید این دانشگاه برای اولین بار این دوره را تأسیس کردند.

وزیر علوم با یادآوری اینکه امروز همه دانشگاه‌های مراکز استان‌ها دوره‌های دکتری، پسا دکتری و دستیاری دارند، افزود: با مرور گذشته باید قدردان اساتید باشیم چراکه آن‌ها این توفیقات را رقم زدند و امروز از مشق‌نویسی به سرمشق‌نویسی رسیده‌ایم و اکنون نیروهای زبده زیادی در داخل دانشگاه‌ها تربیت می‌شوند و برای یک موقعیت شغلی چند نفر کاندیدا می‌شوند که یکی از دستآوردهای مهم به شمار می‌رود.

خبر تکمیلی را اینجا بخوانید.


وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای اداری شهرستان بوانات

جلسه شورای اداری شهرستان بوانات با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

فرماندار بوانات امروز پنجشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور وزیر آموزش و پرورش در بوانات برگزار شد؛ گفت: افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستان بوانات از ۳۲ به ۶۴، ساخت و شروع باند دوم جاده بوانات به هرابرجان در استان یزد، طرح مطالعات خط ریلی صفاشهر-بوانات به شهرستان خاتم استان یزد از مهم‌ترین مطالبات مردم این شهرستان از هیأت دولت است.

حجت الاسلام زارع امام جمعه شهرستان بوانات نیز اجرای طرح‌های آبخیزداری را از مهم‌ترین راه حل مشکلات کشاورزی این شهرستان برشمرد و اظهار داشت: راه اندازی مدراس نمونه دولتی و ساخت مکانی برای اجرای مراسم در بخش مزایجان از مهم‌ترین درخواست‌های مردمی است.


واکنش دانشجویان به صحبت‌های رئیس جمهور درباره دانشگاه فرهنگیان

واکنش دانشجویان به صحبت‌های رئیس جمهور درباره دانشگاه فرهنگیان را در این فیلم ببینید.


دانشگاه اتاق فکر دولت است

رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها گفت: اینکه بارها گفته‌ام دانشگاه اتاق فکر و اندیشه ورزی دولت است یک تعارف نیست.


افتتاح برج علم و فناوری فارس با حضور معاون علمی رئیس‌جمهور

افتتاح برج علم و فناوری فارس با حضور معاون علمی رئیس‌جمهور انجام شد.

همزمان با سفر هیأت دولت به استان فارس، برج علم و فناوری فارس با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور و وزیر علوم افتتاح شد.

رئیس جمهور و هیأت همراه برای دو روز به فارس سفر کرده‌اند.

از برنامه‌های این سفر دیدارهای مردمی، افتتاح بزگراه شیراز - اصفهان، سخنرانی در دانشگاه شیراز و حضور در بزرگداشت حافظ است.


بهره برداری از گلخانه ۵۰ هکتاری در فسا

با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور طرح بزرگ گلخانه ۵۰ هکتاری در شهرستان فسا افتتاح و بهره برداری شد.

طرح گلخانه ۵۰ هکتاری روستای دودج شهرستان فسا با حضور دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.

این طرح یکی از پروژه‌های مهم تولیدی در حوزه محصولات کشاورزی جنوب شرق استان فارس است که با توجه به صدور مجوز پایانه صادراتی مجموعه می‌تواند نقش مهمی در فرآیند تولید و صادرات محصولات کشاورزی استان ایفا کند.

این طرح که شامل گلخانه سورتینگ و سردخانه است با اعتباری بالغ بر ۴۲۶ میلیارد تومان راه اندازی شده و زمینه اشتغال ۱۷۳ نفر به صورت مستقیم و ۱۲۸ نفر به صورت غیر مستقیم را فراهم می‌سازد.


نیاز ۴۰ میلیارد اعتبار برای تکمیل پروژه مجتمع اداری گراش

در بازدید مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد از پروژه ساخت مجتمع اداری گراش بر تأمین هزینه ۴۰ میلیارد تومانی برای اتمام این پروژه تاکید شد.

در سفر مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور به گراش فرماندار این شهرستان با تاکید بر لزوم‌تامین هزینه برای اتمام پروژه‌ی ساخت مجتمع اداری گراش، اظهار کرد: این پروژه با زیربنایی بالغ بر چهار هزار و ۵۶۵ متر مربع، از جمله طرح‌های مهم در شهرستان گراش است که با احداث این ساختمان، ۱۶ اداره در مجتمع اداری گراش مستقر خواهند شد.

محمود طاهرزاده با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های دولت جلوگیری از پراکندگی ادارات در مرکز شهرستان‌هاست و این سیاست در شهرستان‌های تازه‌تأسیس به خوبی قابل اجرا است، افزود: از جمله مزایای این طرح، کاهش سطح زیربنای ساختمان، کاهش هزینه تعمیر و مرمت ساختمان و تأسیسات، صرفه‌جویی در مصرف آب، برق، گاز، مخابرات، امکان تأمین پارکینگ مناسب، صرفه‌جویی در مصرف سوخت به دلیل عدم نیاز مراجعین به ساختمان‌های متعدد و پراکنده، آسان شدن ایاب و ذهاب پرسنل و ارباب رجوع و صرفه‌جویی در وقت و جلب رضایت مردم به دلیل تسریع در انجام امور خواهد بود.

وی گفت: تاکنون این ساختمان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم با تأمین اعتبار مناسب، زمینه تسریع در بهره‌برداری از آن را فراهم شود.

حجت الله عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد در این بازدید گفت: پروژه ساخت مجتمع اداری گراش یکی از مطالبات و نیازهای اساسی شهرستان است که مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.


سخنرانی رئیس جمهور در دانشگاه شیراز

رئیس جمهور در مراسم آغاز به کار سال تحصیلی دانشگاه‌های کشور در دانشگاه شیراز سخنرانی کرد.


کمبود خوابگاه‌های متاهلی هنوز حل نشده است

دانشجوی دکترای تخصصی نانوفناوری در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌های کشور گفت: حقوق ناچیز دانشجویان متأهل و کمبود خوابگاه‌های متاهلی هنوز حل نشده است.

وقایع سرزمین‌های اشغالی مصداق جنایت علیه بشریت است


رئیس جمهور گفت: آنچه در سرزمین‌های اشغالی رخ می‌دهد، این مصداق جنایت علیه بشریت است.

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در دانشگاه شیراز و مراسم آغاز رسمی سال تحصیلی دانشگاه‌ها ایام خجسته پیروزی رزمندگان جبهه مقاومت را تبریک گفت.

وی افزود: امیدوارم خداوند متعال مردم مقام فلسطین را مورد عنایت قرار دهد.

رئیسی افزود: آنچه در سرزمین‌های اشغالی می‌شود، آنچه در غزه می‌شود این مصداق جنایت علیه بشریت است.

خبر تکمیلی را اینجا بخوانید.


دانشگاه باید مبدأ تحولات پیش برنده باشد

یک دانشجوی جدیدالورود در دانشگاه شیراز و در حضور رئیس جمهور گفت: دانشگاه باید مبدأ تحولات پیش‌برنده باشد.


لسان‌الغیب دُرّ یگانه فرهنگ و ادب ایران‌زمین و افتخار همه است

رئیس جمهور در پیامی به مناسبت روز گرامیداشت حافظ شیرازی تصریح کرد: لسان‌الغیب، دُرّ یگانه فرهنگ و ادب ایران‌زمین و افتخار همه فارسی‌زبانان است.

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در پیامی به مناسبت روز گرامیداشت حافظ شیرازی تصریح کرد: لسان‌الغیب، دُرّ یگانه فرهنگ و ادب ایران‌زمین و افتخار همه فارسی‌زبانان.

رئیس جمهور حافظ را شاعر همه اعصار و قرن‌ها دانست و تصریح کرد: از آنجا که درون‌مایه شعر او عمیقاً با ارزش‌های فطری انسانی گره خورده است، شأن و جایگاهی فرازمانی دارد و می‌تواند در همه اعصار و قرون، به ویژه عصر حاضر، آموزنده و دربر گیرنده پیام و معنا باشد.


تشکر از نقش آفرینی مؤثر دولت در زمینه مظلومیت فلسطین

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شیراز از نقش آفرینی مؤثر دولت در زمینه مظلومیت فلسطین در فضای بین‌المللی تشکر کرد.

بهروز خوشنود دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شیراز در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور رئیس جمهور از نقش آفرینی مؤثر دولت در زمینه مظلومیت فلسطین در فضای بین‌المللی تشکر کرد.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: برخلاف مدعیان گفتگو که رفتارشان چیزی جز سیاست زدایی از دانشگاه نیست به دنبال حل مسائل با گفتگو هستید.

وی افزود: کشور در حال نزدیک شدن به سیاه‌چاله جمعیتی است.

وی همچنین در مورد ساخت مسکن گفت: در مورد ساخت مسکن با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی‌شود.


بازدید وزیر کشور از بیمارستان شهرستان قیر و کارزین

وزیر کشور در سفر به شهرستان قیر و کارزین از طرح توسعه بیمارستان امام محمدباقر این شهرستان بازدید کرد.

همزمان با سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان فارس امروز احمد وحیدی وزیر کشور از طرح توسعه بیمارستان امام محمدباقر شهرستان قیر و کارزین بازدید کرد و در جریان روند خدمات رسانی به مردم این شهرستان قرار گرفت.

وزیر کشور سپس با حضور در باغ‌های شهر قیر با باغداران گفتگو کرد. احمد وحیدی قرار است در ادامه این سفر طرح آبرسانی به شهر قیر را افتتاح کند.


عملیات اجرایی ساخت تقاطع طسوج در محور کوار _ شیراز آغاز شد

همزمان با حضور هیئت دولت در استان فارس، عملیات اجرایی ساخت تقاطع طسوج در محور کوار_شیراز با حضور وزیر صمت کلید خورد.

این طرح به طول پنج کیلومتر در محور کوار _ شیراز و با اعتبار هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال در مدت زمان ۲۴ ماه ساخته می‌شود.

برای اجرای این طرح ۱۱ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۱۱ هزار متر مکعب خاک ریزی، ۸ هزار متر مکعب اساس و زیر اساس، ۱۰ هزار متر مکعب بتن ریزی، ۱۸ هزار تن آسفالت صورت می‌گیرد.

همچنین این طرح در سه قطعه اجرا می‌شود که قطعه یک شامل تقاطع طسوج به طول یک کیلومتر، قطعه ۲ شامل روکش کمربندی کوار به طول ۴ کیلومتر و قطعه سه شامل روکش دور برگردان‌های باغان و فتح آباد در محور کوار به شیراز به طول یک کیلومتر است.


آزادراه اصفهان شیراز در همین دولت به بوشهر برسد

رئیس جمهور با بیان اینکه آزادراه اصفهان شیراز هزینه و زمان را کاهش و بهره‌وری را افزایش می‌دهد گفت: این پروژه باید در همین دولت به بوشهر برسد و کریدور شمال به جنوب شکل بگیرد.


افتتاح طرح آبرسانی در شهرستان قیروکارزین با حضور وزیر کشور

همزمان با سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به فارس، طرح آبرسانی در شهرستان قیر و کارزین از محل تصفیه خانه سد سلمان فارسی با حضور وزیر کشور افتتاح شد.

همزمان با نخستین روز از دور دوم سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به فارس، طرح آبرسانی به شهرستان قیر و کارزین از محل تصفیه خانه سد سلمان فارسی با حضور وزیر کشور به بهره برداری رسید.

با افتتاح این طرح، ۸ هزار مشترک با جمعیت ۲۵ هزار نفر از مردم شهر قیر از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار شدند.

طرح آبرسانی به شهر قیر شامل ایستگاه پمپاژ، طرح برق رسانی، مخزن هزار متر مکعبی و خط انتقال به طول ۱۲ کیلومتر است که برای اجرای آن ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

حضور رئیس جمهور در دانشگاه شیراز / آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها

دانشگاه شیراز برای آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌های سراسر کشور، میزبان رئیس جمهور است.


بزرگ‌ترین طرح آبیاری نوین در فارس کلید خورد

بزرگ‌ترین طرح آبیاری نوین استان فارس با وسعت ۶۰۰ هکتار در اولین روز از دور دوم سفر رئیس جمهور به فارس، در روستای آسپاس شهرستان اقلید به بهره برداری رسید.

این طرح آبیاری نوین با وسعت ۶۰۰ هکتار در قالب طرح یکپارچه‌سازی زمین‌ها در روستای آسپاس از توابع بخش سده این شهرستان به بهره برداری رسید.

این طرح به نمایندگی از هزار هکتار طرح آبیاری نوین در اقلید، در سال جاری افتتاح شده و با سرمایه گذاری ۱۷۰ میلیارد ریالی اجرا شده که سهم مشارکت دولت بیش از یکصد میلیارد ریال است و با بهره برداری از آن برای ۴۵۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.


بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی از مجتمع پرورش گاو شیری در خرامه

در دور دوم سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان فارس، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از مجتمع در حال ساخت پرورش گاو شیری در خرامه بازدید کرد.

همزمان با اولین روز از دور دوم سفر رئیس جمهور به فارس، محمد ابراهیم حسن نژاد معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از مجتمع در حال ساخت پرورش گاو شیری شهرک ایثار خرامه بازدید کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه گفت: این مجتمع به مساحت ۵۰ هکتار و ۱۰۰ واحد ۳۰ رأسی گاو شیری در شهرک ایثار شهرستان خرامه در حال ساخت است.

ایرج دهقانی افزود: با راه اندازی این مجتمع زمینه اشتغالزایی ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰ نفر غیر مستقیم فراهم می‌شود.


ایران مطمئن‌ترین مسیر شمال، جنوب، شرفق و غرب است

رئیس جمهور گفت: کشورهای همسایه ایران را مطمئن‌ترین مسیر برای ارتباط با شمال، جنوب، شرق و غرب می‌دانند.

آزادراه شیراز- اصفهان عامل صرفه جویی در وقت و انرژی است

وزیر دفاع گفت: تسریع در جابه‌جایی مردم، نیروها، کالا و خدمات، صرفه جویی در انرژی، کاهش مسافت، کاهش مدت زمان سفر و صرفه جویی در سوخت از مهمترین ویژگی‌های این پروژه است.

امیر سرتیپ آشتیانی، وزیر دفاع صبح پنجشنبه در آئین افتتاح آزادراه شیراز اصفهان اظهار داشت: امید است این آزادراه برای استان‌های فارس و اصفهان و مراکز جنوبی امنیت و خیر برکت به ارمغان بیاورد و موجب اشتغال جوانان پر استعداد این خطه شود.

وی ادامه داد: این پروژه که با قابلیت بی‌شمار نیروهای مسلح و با همیاری و درایت دولت خدمتگزار اجرا شد، از چندین جهت برای کشور حائز اهمیت است و به معنی واقعی کلمه راهبردی است.

وزیر دفاع اضافه کرد: تسریع در جابه‌جایی مردم، نیروها، کالا و خدمات، صرفه جویی در انرژی، کاهش مسافت، کاهش مدت زمان سفر و صرفه جویی در سوخت از مهمترین ویژگی‌های این پروژه است.

امیر آشتیانی تصریح کرد: عمده تلاش‌های اجرای این پروژه در دوران دولت مردمی سیزدهم و با همت بالای مسئولان انجام شد.

وزیر دفاع در پایان با اشاره به پیروزی حماس طی روزهای اخیر، ابراز امیدواری کرد که شاهد استمرار پیروزی‌های درخشان جبهه مقاومت و مردم مظلوم فلسطین باشیم.


آزادراه شیراز -اصفهان بزرگ‌ترین پروژه عمرانی بعد از انقلاب است

وزیر راه و شهرسازی آزادراه شیراز - اصفهان را بزرگترین پروژه عمرانی کشور دانست و نقش آن در توسعه اقتصادی را مورد تأکید قرار داد.

مهرداد بذرپاش در آئین افتتاح آزادراه شیراز- اصفهان اظهار داشت: آزادراه شیراز اصفهان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی کشور بعد از انقلاب است و فارغ از اثرات حوزه فنی و اثرات مثبت اقتصادی استان، نقش این پروژه در توسعه اقتصادی کشور مطرح است.

وی با اشاره به تکمیل زنجیره‌های کریدور کشور، افزود: رشد قابل توجهی در خطوط ریلی داشته‌ایم و به موازات تکمیل زنجیره مواصلاتی شمال به جنوب این قطعه ۲۱۲ کیلومتری نقطه‌ای از اتصال دریا به دریا از طریق جاده به وجود آمده است.

وزیر راه کریدور دریا به دریا را اتفاق و دستاورد بزرگی دانست و با بیان اینکه به این پروژه ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار تزریق شده است، تاکید کرد: با سرعت تمام باید عقب ماندگی‌های این حوزه را جبران کنیم؛ نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام در دستور کار رئیس جمهور است و به پروژه‌های نیمه تمام منابع تزریق می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد پروژه را وزارت دفاع تقبل و از ظرفیت مهندسی خود استفاده کرده است.

بذرپاش از رئیس جمهور خواست تا با دستور وی عملیات اجرایی به بوشهر در قطعه ۸ آزادراه شیراز- اصفهان آغاز شود.


بهره‌مندی فیروزآباد از تصفیه‌خانه در سفر رئیس‌جمهور به استان فارس

کلنگ تصفیه‌خانه شهر فیروزآباد با حضور معاون وزیر نیرو زده شد. مریم کارگر نجفی، معاون وزیر نیرو با حضور در فیروزآباد در مراسم کلنگ‌زنی تصفیه‌خانه این شهر شرکت کرد.

طرح تصفیه‌خانه فاضلاب فیروزآباد شامل احداث یک باب تصفیه‌خانه فاضلاب در ۲ مدول و ظرفیت تصفیه ۱۷ هزار متر مکعب در شبانه‌روز برای جمعیتی بالغ بر ۱۰۵ هزار نفر در زمینی به مساحت ۶ هکتار اجرا می‌شود.

کلنگ مدول اول این تصفیه‌خانه با ظرفیت تصفیه‌ی ۱۱ هزار متر مکعب در شبانه‌روز در آستانه سفر رئیس‌جمهور به استان فارس با حضور معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو زمین زده شد.


نامگذاری مسیر شیراز- اصفهان به نام «شاهچراغ»

رئیس جمهور مسیر شیراز- اصفهان را به نام شاهچراغ نامگذاری کرد و گفت: مشارکت همه نهادها در سازندگی کشور نماد قدر کشورمان است.

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در مراسم افتتاح بزرگترین طرح آزادراهی کشور گفت: برای تکمیل مسیر شمال به جنوب کار فنی بسیار خوبی انجام شده که قابل تقدیر است

وی افزود: از نیروهای فنی و مهندسی، وزارت رفاه و راه و شهرسازی و همه کسانی که زحمت کشیدند و تلاش و پیگیری کردن تا این مسیر و بزرگراه زودتر به بهره برداری برسد باید تقدیر کرد.

رئیسی همچنین از اقدامات مسئولان قبلی هم تشکر کرد و گفت: از عزیزانم که از قبل تلاش کردند مخصوصاً مرحوم رستم قاسمی تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور به اثرات این بزرگراه در صرفه جوی در زمان اشاره کرد و گفت: باید صرف هزینه و زمان کاهش یافته و بهره وری افزایش یابد و مردم بهتر از زمان خود استفاده کنند.

وی باتأکید بر اینکه ادامه مسیر تا بوشهر نیز با جدیت و سرعت دنبال می‌شود، افزود: مسیر شیراز - اصفهان به نام مبارک شاهچراغ نامگذاری شود که چراغ راه هستند.

رئیس دولت سیزدهم همچنین آزاد راه شیراز- اصفهان را نمادی از نو آوری، قدرت و خودکفایی مهندسان سختکوش ایرانی دانست و گفت کارشناسان و نیروهای زحمتکش شبانه روز تلاش کردند تا کاری ماندگار برای توسعه کشور اجرا کنند و این نشان می‌دهد برای اجرای کارهای بزرگ باید همه جهادی عمل کنیم تا کشور هر چه بیشتر در مسیر پیشرفت قرار گیرد.

وی مشارکت نهادهای نظامی سپاه و ارتش در سازندگی کشور را مورد تقدیر قرار داد و یادآور شد: همه اینها جلوه‌هایی از قدرت هستند، نماد قدرت فقط نظامی نیست و مشارکت همه در توسعه کشور و رفاه مردم، قدرت کشور را نشان می‌دهد.


آغاز مراسم افتتاح بزرگترین طرح آزادراهی کشور

دور دوم سفر رئیس جمهور به فارس/ دولت برای رفاه مردم تلاش می‌کند

مراسم افتتاح آزادراه شیراز - اصفهان، به عنوان بزرگترین طرح آزادراهی کشور در دومین سفر رئیس جمهور به استان فارس، آغاز شد.

عملیات اجرایی این پروژه در سال ۱۳۸۹ آغاز شد و در طول این سال‌ها تلاش‌های بسیاری برای بهره‌برداری از آن صورت گرفت؛ تلاش‌هایی که با وجود حائز اهمیت بودن این پروژه ملی، به دلیل کمبود اعتبارات به نتیجه نمی‌رسید.

طی دو سال گذشته با پیگیری شبانه‌روزی مسئولان در سطح استانی و کشوری، تلاش‌های بسیاری برای بهره‌برداری از این پروژه شکل گرفت. در حقیقت تأمین اعتبار و تکمیل این اَبَر پروژه در سفر نخست رئیس جمهور به استان فارس در مهرماه ۱۴۰۰ مطرح و مصوب شد.


رئیس جمهور وارد فارس شد / ‏برنامه‬ ورزا در شهرستانها

رئیس جمهور: فارس دارالعلم است/ دولت برای رفاه مردم تلاش می‌کند

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان صبح پنجشنبه در دومین دور سفر استانی خود به فارس، وارد فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز شهر شیراز شد و مورد استقبال استاندار فارس و دیگر مسئولان این استان قرار گرفت.

بازدید و افتتاح ۶ قطعه آزادراه شیراز - اصفهان اولین برنامه مهم سفر رئیس جمهور به شیراز است که صبح امروز انجام خواهد شد و پس از آن از ساعت ۱۵:۳۰ امروز حجت‌الاسلام رئیسی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) شهر شیراز با مردم دیدار و سخنرانی می‌کند.

حضور و سخنرانی در مراسم ملی و جهانی روز حافظ و رونمایی از تمبر و نشان بین‌المللی حافظ و نشست با اهالی فرهنگ، نویسندگان و شاعران این استان فارس از جمله دیگر برنامه‌های اصلی امروز رئیس جمهور در سفر دوروزه به شیراز است.

از شب گذشته نیز برخی از اعضای هیأت دولت و وزرا از جمله وزیر آموزش و پرورش وارد استان فارس شدند.

همچنین بهره‌برداری از خط دوم انتقال آب از سد دردوزن و همزمان با آن، شبکه فاضلاب آباده به بهره‌برداری می‌رسد. در این سفر سه بزرگراه شیراز-فسا، داراب-بندرعباس، شیراز-جهرم-لا-بندرعباس و شیراز-کوار-فیروزآباد-عسلویه به بهره‌برداری می‌رسد و توافقنامه احداث ۱۲۰۰ کیلومتر راه روستایی با قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) منعقد خواهد شد؛ بنابراین گزارش، همچنین برای نخستین بار در کشور شهرک صنعتی صنایع دستی در کلانشهر شیراز با حضور رئیس جمهور در فضایی به وسعت ۲۰ هکتار جنب نمایشگاه بین‌المللی به زمین زده خواهد شد.

گفتنی است، در این سفر توافقنامه ۵۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری با اشتغال ۲۷ هزار نفر منعقد خواهد شد.

در این سفر؛ بهرام عین‌الهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهرستان‌های فسا، داراب و زرین دشت حضور خواهد یافت و افتتاح ۱۶۰ تختخوابی امام حسین (ع) فسا و بررسی مسائل و مشکلات شهرستان‌ها از جمله برنامه‌های وی است.

خبر تکمیلی سفر ورزا به شهرستان‌های فارس را اینجا بخوانید.


رئیسی: دولت برای رفاه مردم تلاش می‌کند

رئیس جمهور: فارس دارالعلم است/ دولت برای رفاه مردم تلاش می‌کند

رئیس جمهور استان فارس را درالعلم نامید و با اشاره به اینکه دولت تلاش‌های بسیاری برای رفاه مردم این استان داشته است، گفت: اقدامات در این راستا باید جدی تر پیگیری شود.

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در بدو ورود به استان فارس و در فرودگاه دستغیب گفت: در دور اول سفر به فارس به خاطر کرونا نتوانستم دیدار با مردم را چنان که باید داشته باشم و در این سفر شرایط متفاوت است و می‌توانم بیشتر سفر و به پروژه‌های تصویب شده سرکشی کنیم.

وی افزود: کارهایی که در دور اول سفر تصویب شد، پیشرفت‌های خوبی داشته برخی به انجام رسیده و برخی در دست اقدام است و با جدیت دنبال می‌شوند.

وی یادآور شد: فارس استان علم و فرهنگ و ادب است، فارس را درالعلم می‌توان نامید، قطب سلامت و گردشگری و کشاورزی و معادن است و حقیقتاً ظرفیت‌های بسیاری دارد و با این ظرفیت‌ها می‌توان کارهای بسیاری انجام داد. دولت تلاش کرده مردم فارس در رفاه باشند اما به دلیل برخی مشکلات باید تلاش مضاعف انجام داد.


ورود رئیس جمهور به فرودگاه شیراز

رئیس جمهور در ادامه دور دوم سفرهای استانی وارد فرودگاه شهید دستغیب شیراز شد و مورد استقبال نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام‌جمعه شیراز، استاندار فارس و دیگر مسئولان استانی قرار گرفت.


پیشرفت مصوبات دور اول سفر استانی به فارس

رئیس جمهور گفت: برخی پروژه‌هایی که در دور نخست سفرهای استانی تصویب شده پیشرفت‌های تکمیلی خوبی داشته و برخی هم در دست اقدام است.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در بدو ورود به استان فارس در گفتگو با خبرنگاران درباره اهداف و برنامه‌های سفر دو روزه خود به این استان، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این سفر در ایام سرور و شادمانی ملت ایران و امت اسلامی گفت: در دور اول سفر به فارس به‌خاطر شرایط کرونایی کشور نتوانستم دیدارهای مردمی داشته باشم، اما در این سفر وضعیت متفاوت شده و می‌توانیم به شهرستان‌های استان سفر و علاوه بر دیدار با مردم از پروژه‌ها و طرح‌های مصوب دور اول نیز بازدید کرده و از میزان پیشرفت‌ها آنها مطلع شویم.


خوشامدگویی جالب و ادیبانه نوجوان شیرازی

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در دومین دور سفر استانی خود به فارس، وارد فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شهر شیراز شد و با خوشامدگویی نوجوان شیرازی مواجه شد.

کد خبر 5909488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha