۵ آبان ۱۴۰۲، ۹:۲۷

مدیر جهاد کشاورزی املش خبر داد؛

پیش بینی برداشت ۲۵۹۰ تن نارنگی از باغات پراکنده املش

پیش بینی برداشت ۲۵۹۰ تن نارنگی از باغات پراکنده املش

املش- مدیر جهاد کشاورزی املش از آغاز برداشت نارنگی از باغات پراکنده این شهرستان خبر داد و گفت : پیش بینی می شود امسال از باغات مرکبات شهرستان املش ۲۵۹۰ تن نارنگی برداشت شود.

طاهر غلامی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به برداشت محصول نارنگی در سطح ۲۵۹ هکتار از باغات پراکنده شهرستان به صورت نوبری اظهار کرد: پیش بینی می‌شود در سال جاری از این سطح مقدار ۲۵۹۰ تن محصول به ارزش تقریبی ۲۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان عاید بهره برداران شهرستان شود.

وی اواخر شهریور تا اواخر مهرماه را بهترین زمان برداشت نارنگی پیش رس عنوان کرد و افزود: زمانی که قند میوه به حدی رسید که بازار پسندی لازم را داشته باشد در آن زمان مناسب برای برداشت محصول است.

وی قیمت فروش سر درختی نارنگی توسط بهره بردار را ۱۰ هزار تومان ذکر کرد و ادامه داد: متوسط عملکرد در هکتار نارنگی شهرستان ۱۰ تن بوده و عمده محصول نارنگی شهرستان در بازارهای محلی و استان‌های همجوار صادر می‌شود.

غلامی به خسارات آفت مگس میوه مدیترانه ای در باغات شهرستان اشاره کرد و گفت: کشاورزان شهرستان با مشورت حفظ نباتات و کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی املش نسبت به کنترل آفت مگس میوه مدیترانه ای اقدام کنند.

کد خبر 5922728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha