لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/ روز بیست‌ویکم؛

حملات شدید رژیم صهیونیستی به نوار غزه/ارتباطات و اینترنت قطع شدند

حملات شدید رژیم صهیونیستی به نوار غزه/ارتباطات و اینترنت قطع شدند

حملات شدید هواپیماهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه و قطع ارتباطات و اینترنت این منطقه، از جدیدترین اخبار مربوط به تحولات فلسطین است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه همچنان از میان غیرنظامیان فلسطینی به ویژه کودکان قربانی می‌گیرد. این در حالیست که ارتش رژیم صهیونیستی خودروهای امدادرسان و مساجد را نیز بمباران می‌کند.

حملات بی‌سابقه رژیم صهیونیستی به نوار غزه/ ارتباطات و اینترنت به‌صورت کامل قطع شدند/ حمله موشکی سنگین قسام به تل‌آویو

منابع فلسطینی از وقوع حملات بسیار شدید رژیم صهیونیستی به نوار غزه و قطع کامل ارتباطات و اینترنت در برخی مناطق خبر می‌ دهند. ارتش اشغالگران قدس اعلام کرد که هواپیماهای این رژیم در حال انجام حملات شدید و بی‌ سابقه ای به تمام نقاط نوار غزه هستند. مقارن با حملات اسرائیل به نوار غزه، بارانی از راکت از نوار غزه به سوی اراضی اشغالی شلیک شد. آژیرهای خطر در تل آویو به صدا درآمدند. گردان‌های قسام در پاسخ به بمباران وحشیانه و جنون‌ آمیز نوار غزه، شهرهای اشغالی تل آویو، عسقلان، اسدود و برخی مناطق مرکزی فلسطین اشغالی را هدف حمله گسترده موشکی قرار داد.

سازمان ملل: اسراییل با ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه مخالف است

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در فلسطین تصریح کرد که رژیم صهیونیستی آشکارا با ارسال کمک‌های بشردوستانه به شمال غزه مخالف است.

حملات شدید رژیم صهیونیستی به نوار غزه/ارتباطات و اینترنت قطع شدند

منابع فلسطینی از وقوع حملات بسیار شدید رژیم صهیونیستی به نوار غزه و قطع کامل ارتباطات و اینترنت در برخی مناطق خبر می‌ دهند.

گرینفیلد: همه کشورها به قطعنامه محکومیت حماس رأی دهند!/ حماس اسراییل را به وحشت انداخت

نماینده آمریکا در سازمان ملل امروز بی‌اشاره به تداوم جنایت‌های بی‌شمار اشغالگران قدس علیه مردم بی‌دفاع غزه ادعا کرد: همه کشورها باید به قطعنامه محکومیت حماس رأی دهند!

کاخ‌سفید: با شرکای خود در منطقه برای آزادی اسرا کار می‌کنیم

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز در مصاحبه‌ای اعلام کرد: با شرکای خود در منطقه برای آزادی اسرا کار می‌کنیم.

هشدار حماس درباره حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان الشفاء

عزت الرشق از رهبران حماس اعلام کرد: آنچه اشغالگران و سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی درباره بیمارستان الشفاء اعلام کردند بی اساس است و این هم به دروغ های آنها افزوده می شود.

وی افزود: دروغ هایی که مطرح می کند مقدمه ای برای ارتکاب جنایت جدید علیه مردم ما است که بزرگترین جنایت پس از بیمارستان الاهلی و المعمدانی خواهد بود زیرا بیش از ۴۰ هزار نفر به بیمارستان الشفاء پناه برده اند تا از بمباران شدید در امان باشند.

الرشق گفت: درباره کشتار جدید هشدار می دهیم و از سران کشورهای عربی واسلامی و جامعه بین المللی می خواهیم که در راستای توقف جایات کشتار جمعی مل ما اقدام عاجلی به عمل آورند.

این درحالی است که رسانه های رژیم صهیونیستی تصاویر مراکزی که هدف قرار خواهند گرفت را منتشر کردند که بیمارستان الشفاء هم در میان آنهاست.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده بود که زیر بیمارستان الشفاء تونلی است که مقاومت از آن استفاده می کند.

حمایت گسترده اردنی ها از مقاومت فلسطین

موج جدید حملات موشکی مقاومت

منابع عبری از حملات موشکی مقاومت فلسطین از غزه به سمت مواضع رژیم صهیونیستی در عسقلان و دیگر شهرک های صهیونیست نشین خبر دادند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به شلیک موشکهایی از غزه که ۵ مرکز و دو ساختمان در عسقلان را هدف قرار داده، اشاره کرد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم از حملات به مناطق مسغاف عام و آویویم خبر داد و اعلام کرد که ارتش این رژیم به این حملات پاسخ داده است.

خبرنگار الجزیره هم از موج جدید حملات موشکی از غزه به سمت مواضع و شهرک های صهیونیست نشین خبر داد.

مذاکرات آتش بس

همزمان برخی منابع به الجزیره اعلام کردند که مذاکراتی برای دست یابی به آتش بس و تبادل اسیران با میانجی گری قطر به سرعت در حال انجام است.

موج جدید حملات موشکی از جنوب لبنان

منابع خبری از حملات جدید موشکی از جنوب لبنان به سمت مواضع نظامی رژیم صهیونیستی درجبل الشیخ خبر دادند.

تحریم های جدید آمریکا علیه مقاومت

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز جمعه تحریم های جدیدی را به بهانه های واهی و مضحک علیه مقاومت فلسطین (حماس) وضع کرد.

بیانیه صادره از سوی این نهاد آمریکایی اضافه می‌کند: دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده(OFAC)، دور دوم تحریم ها علیه مقامات کلیدی مرتبط با حماس و شبکه های مالی آن را اعمال کرد. اقدام امروز، دارایی های دیگر حماس و افرادی را هدف قرار می دهد که فرار از تحریم توسط شرکت های وابسته به حماس را تسهیل می کنند.

در این بیانیه آمده است: وزارت خزانه داری همچنین یک مقام حماس در ایران، (برخی از) اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران (IRGC) و همچنین یک نهاد مستقر در غزه را که به عنوان مجرای کمک های مالی غیرقانونی ایران به حماس و جهاد اسلامی فلسطین (PIJ) عمل کرده است، هدف قرار داد.

«والی آدیمو» (Wally Adeyemo) معاون وزیر خزانه داری آمریکا در این باره ادعا کرد: اقدام امروز بر تعهد ایالات متحده برای از بین بردن شبکه های تأمین مالی حماس از طریق استقرار تحریم های ضدتروریسم و همکاری با شرکای جهانی مان برای محروم کردن حماس از توانایی برای بهره برداری از سیستم مالی بین المللی تأکید می کند! ما در انجام اقداماتی برای تضعیف بیشتر توانایی حماس درراستای انجام حملات با هدف قرار دادن بی امان فعالیت های مالی و جریان های مالی آن تردید نخواهیم کرد!

این در حالیست که به گزارش الجزیره، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در این ارتباط گفت: تحریم ۸ فرد مرتبط با حماس و ۴ نهاد به دلیل ارتباط آنها با این جنبش و سایر سازمان های طبقه بندی شده به عنوان تروریست روی داده است.

طرح شکست خورده کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها به سینا

موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی حماس و رئیس دفتر امور بین الملل حماس امروز جمعه اعلام کرد: طرح کوچاندن اجباری فلسطینی ها از غزه به شبه جزیره سینای مصر محال است.

وی افزود: اشغالگران نبرد مرزی با غزه را باختند و هم اکنون در کوچاندن اجباری فلسطینی ها هم با شکست روبرو شده اند.

ابومرزوق گفت: در نبرد نخست غرب به سرعت به کمک آنها شتافتند و در نبرد دوم آنها با کل منطقه روبرو هستند زیرا منطقه از این روند دچار خسران می شود و از این رو آنها خود را در مقابل منطقه قرار داده اند به عنوان مثال اردن و مصر. آنها در حال دست و پا زدن بر سر اهدافی هستند که نمی توانند به آنها دست پیدا کنند.

محدودیت اشغالگران برای نمازگزاران فلسطینی

محدودیت‌های پلیس رژیم صهیونیستی برای جوانان فلسطینی که می‌خواستند نماز جمعه را در مسجد الاقصی در قدس شرقی بخوانند، این هفته نیز ادامه یافت.

اشغالگران صهیونیست مانند هفته‌های گذشته برای کسانی که می‌خواهند نماز جمعه این هفته را در این مسجد اقامه کنند، محدودیت سنی وضع کرده اند.

نظامیان اشغالگر تدابیر امنیتی شدیدی را با موانع آهنی در منطقه قدیمی شهر ایجاد کرده و از ساعات اولیه صبح اجازه ورود جوانان فلسطینی به مسجد الاقصی را ندادند.

بسیاری از جوانان فلسطینی که اجازه ورود را نداشتند، نماز خود را در مسجدی در منطقه رأس العمود که مشرف به مسجد الاقصی است، اقامه کردند. رژیم صهیونیستی در اینجا نیز تدابیر امنیتی شدیدی اتخاذ کرد.

نظامیان رژیم صهیونیستی در مقابل دروازه‌های مسجد الاقصی علیه فلسطینی‌هایی که می‌خواستند نماز جمعه را برپا کنند اما اجازه ورود نداشتند، از زور استفاده می‌کردند.

خبرنگاران که اجازه ورود به مسجد الاقصی را نداشتند، گه گاه از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی از پخش برنامه از اطراف مسجد منع می‌شدند و اجازه نداشتند عکس بگیرند.

زنان و مردان مسن فلسطینی نسبت به دو هفته گذشته با تعداد بیشتری در نماز جمعه این هفته شرکت کردند.

یکی از مسئولان اداره بنیادهای اسلامی که نخواست نامش فاش شود، گفت که تنها ۵ هزار فلسطینی به دلیل محدودیت‌های رژیم صهیونیستی توانستند نماز جمعه این هفته را در مسجد اقصی اقامه کنند.

جدیدترین موضع‌گیری ماکرون درباره غزه

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه امروز جمعه در سخنانی ادعا کرد: ما به دنبال آزادی همه اسرا در نوار غزه هستیم.

رئیس جمهور فرانسه بدون اشاره به بیش از ۷ دهه اشغالگری صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی و تداوم جنایت‌های این رژیم علیه صاحبان اصلی این سرزمین، در این خصوص ادامه داد: فرانسه ۳۵ تبعه خود را در حمله حماس از دست داد. سران اتحادیه اروپا حمایت خود را از اسرائیل اعلام کرده، حملات حماس را محکوم کردند.

«امانوئل ماکرون» در ادامه اضافه کرد: به گفتگو با نتانیاهو و امیر قطر برای اطمینان از آزادی همه سرا در غزه ادامه خواهیم داد. کشورهای اروپایی در مورد حق (رژیم) اسرائیل برای دفاع از خود در چارچوب قوانین بین المللی بشردوستانه توافق کردند. ما یک ائتلاف بشردوستانه ایجاد کردیم تا اطمینان حاصل کنیم که کمک‌های انسان دوستانه به نوار غزه می‌رسد.

رئیس الیزه در این باره اضافه کرد: باید دور جدیدی از مذاکرات را بر اساس راه حل دو دولتی آغاز کنیم. اسرائیل باید در طول عملیات از غیرنظامیان محافظت کند. ما به دنبال آتش بس موقت هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در نوار غزه می‌رسد. برای اطمینان از رسیدن کمک‌ها به غیرنظامیان و آزادی اسرا در تلاش هستیم تا یک گذرگاه بشردوستانه ایجاد کنیم.

اشغالگران عامدانه مراکز بهداشتی را هدف قرار می‌دهند

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد: اشغالگران صهیونیست عمداً ۵۷ مرکز بهداشتی را هدف قرار داده اند.

این وزارت خانه همچنین تاکید کرد: حملات رژیم صهیونیستی تاکنون باعث تعطیلی ۱۲ بیمارستان و ۳۲ مرکز امدادهای اولیه شده است.

علاوه بر مراکز درمانی که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی مستقیماً آنها را هدف قرار می‌دهند، تعداد زیادی از بیمارستان‌های غزه به دلیل ممانعت از ورود مواد سوختی و دارویی به این منطقه از سوی صهیونیست‌ها تعطیل شده اند.

پیش از این سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تاکید کرده بود: بیمارستان‌های ما به سبب اتمام سوخت قادر به ارائه هیچ‌گونه خدماتی نیستند.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین افزود: هیچ بیمارستانی در غزه قادر به ارائه خدمات پزشکی به مجروحان حمله به غزه نیست.

وی افزود: دستکم ۷ هزار بیمار و مجروح در بیمارستان‌های غزه با خطر مرگ مواجه هستند.

افزایش آمار شهدای فلسطینی به ۷۳۲۶ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: آمار شهدای فلسطینی بر اثر حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به هفت هزار و ۳۲۶ تن رسیده است.

بر اساس این گزارش، در میان شهدا سه هزار و ۳۸ کودک و هزار و ۷۲۶ زن حضور دارند.

مقتدی صدر: سفارت آمریکا در بغداد بسته شود

«مقتدی صدر» رهبر جریان صدر با انتشار یک پست در پلتفرم ایکس تاکید کرد: یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم؛ ما بر اساس همین منطق و اصل کمک رسانی به مظلومان در سراسر جهان به ویژه یاری رسانی به برادران خود در فلسطین و غزه، از دولت عراق و پارلمان این کشور می‌خواهیم برای نخستین بار و به خاطر منافع عمومی نه منافع خاص به بسته شدن سفارت آمریکا در عراق رأی دهند.

وی در ادامه افزود: آمریکا تمام قد از صهیونیست‌های تروریست حمایت به عمل می‌آورد. اگر دولت و پارلمان به این درخواست پاسخ مثبت ندهند موضع دیگری اتخاذ خواهیم کرد که بعداً اعلام می‌کنیم.

مقتدی صدر پیش از این طی سخنانی درباره فلسطین اعلام کرده بود: مقاومت جبروت رژیم صهیونیستی را درهم شکست.

وی از کشورهای عربی و اسلامی خواست که آب و غذا به غزه برسانند. رهبر جریان صدر همچنین از مصر خواست که گذرگاه رفح را به روی کمک‌ها به غزه بگشاید.

وی افزود: بازپس گیری قدس و اراضی اشغالی در فلسطین امانتی بر گردن ما است و برادران ما در غزه حماسه بی نظیر حتی بدون کمک خلق خواهند کرد.

اردنی‌ها خواستار بسته شدن سفارت رژیم صهیونیستی شدند

مردم اردن در پایتخت این کشور در حمایت از مردم غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی راهپیمایی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، اردنی‌ها در این راهپیمایی خواهان بسته شدن سفارت رژیم صهیونیستی در امان شدند.

ساعتی قبل نیز صدها هزار تن از مردم یمن نماز جمعه این هفته را در میدان السبعین صنعا با اعلام حمایت از ملت مظلوم فلسطین اقامه کردند.

یمنی‌ها بعد از اقامه نماز جمعه با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین شعارهایی در حمایت از آزادی فلسطین و محکومیت جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه سر دادند.

محمد مفتاح رئیس کمیته عالی حمایت از مسجدالاقصی در این راهپیمایی تاکید کرد: از مردم یمن، پزشکان و داروخانه‌ها می‌خواهیم تا جایی که می‌توانند دارو و کمک‌های مردمی جمع آوری کرده و با اعمال فشار بر نظام مصر برای ارسال آنها به غزه وارد عمل شوند.

یمنی‌ها در راهپیمایی بعد از نماز جمعه بر آمادگی خود برای مشارکت در نبرد آزادسازی فلسطین تاکید کردند.

حمایت یمنی‌ها از مردم فلسطین

صدها هزار تن از مردم یمن نماز جمعه این هفته را در میدان السبعین صنعا با اعلام حمایت از ملت مظلوم فلسطین اقامه کردند.

بر اساس این گزارش، یمنی‌ها بعد از اقامه نماز جمعه با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین شعارهایی در حمایت از آزادی فلسطین و محکومیت جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه سر دادند.

محمد مفتاح رئیس کمیته عالی حمایت از مسجدالاقصی در این راهپیمایی تاکید کرد: از مردم یمن، پزشکان و داروخانه‌ها می‌خواهیم تا جایی که می‌توانند دارو و کمک‌های مردمی جمع آوری کرده و با اعمال فشار بر نظام مصر برای ارسال آنها به غزه وارد عمل شوند.

یمنی‌ها در راهپیمایی بعد از نماز جمعه بر آمادگی خود برای مشارکت در نبرد آزادسازی فلسطین تاکید کردند.

فرار نظامیان صهیونیست در جنوب غزه به سمت دریا

گردان‌های قسام با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: دشمن صهیونیستی بامداد امروز جمعه تلاش کرد با پیاده کردن نیرو از طریق سواحل رفح به جنوب غزه نفوذ کند. این اقدام توسط رزمندگان فلسطینی شناسایی شد و نیروهای مقاومت با دشمن درگیر شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این درگیری‌ها به حدی بود که عناصر ارتش رژیم صهیونیستی مجبور به درخواست پوشش هوایی شدند و با مداخله جنگنده‌های صهیونیستی این عناصر نجات پیدا کرده و به سمت دریا فرار کردند.

گردان‌های قسام تاکید کرد: عناصر ارتش رژیم صهیونیستی میزان زیادی از تجهیزات نظامی خود را پشت سرشان رها کردند.

خبرنگار شبکه المیادین پیشتر گزارش داده بود: نیروهای مقاومت تلاش‌های نظامیان صهیونیست برای ورود به نوار غزه از سمت بیت حانون و دیرالریج را ناکام گذاشتند.

شب گذشته رسانه‌های خبری گزارش دادند که نیروهای کماندوی رژیم صهیونیستی تلاش داشتند از محور بیت حانون در شمال نوار غزه و همچنین شرق غزه وارد این مناطق شوند، اما این تلاش با مقاومت شدید و کمین نیروهای قسام مواجه شد و درگیری‌های شدیدی میان طرفین درگرفت.

سازمان ملل: منطقه امنی در غزه وجود ندارد

نهادهای وابسته به سازمان ملل امروز اعلام کردند: هیچ منطقه امنی در نوار غزه وجود ندارد.

این نهادها تاکید کردند: باید به دردها و رنج‌های مردم غزه پایان داد. غیرنظامیان مستقر در این منطقه از حملات اسرائیل صدمات زیادی دیده اند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل تصریح کردند: ما شاهد یک مجازات دسته جمعی و فاجعه انسانی در حق ۲ میلیون نفر در غزه هستیم و این یک جنایت جنگی است.

این نهادها اضافه کردند: باید فوراً تمام تلاش‌ها برای توقف افزایش تنش‌ها در غزه به کار بسته شود.

از سوی دیگر فیلیپ لازارینی مدیر آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد: ما نمی‌توانیم بدون تأمین سوخت به وظایف خود در غزه ادامه دهیم. ما نیاز به دریافت کمک‌های انسانی به صورت پی در پی هستیم. کمک‌هایی که تاکنون به دست ساکنان غزه رسیده بسیار ناچیز است. نمی‌توانیم چشممان را به روی اوضاع کنونی در غزه ببندیم.

نیمی از ساختمانهای غزه به شکل کامل تخریب شده است

از سوی دیگر خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد: نیمی از ساختمان‌های غزه در جریان حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به صورت کامل تخریب شده است.

موضع گیری قطر درباره غزه

محمد الخلیفی، وزیر مشاور قطر در امور خارجه گفت که در صورت توقف جنگ، ممکن است تمام اسیران غیرنظامی نزد حماس ظرف چند روز آزاد شوند.

الخلیفی که یکی از مذاکره کنندگان ارشد در موضوع اسیران نزد حماس است، افزود: مذاکرات دشوار است و با افزایش خشونت و ادامه بمباران روزانه، ماموریت ما سخت‌تر شده است اما پیشرفت‌هایی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه به دستیابی به پیشرفت در موضوع اسیران خوش بین است، تاکید کرد: هدف ما آزادی همه اسیران غیرنظامی است و این چیزی است که ما روی آن کار می‌کنیم و می‌خواهیم به آن برسیم.

الخلیفی افزود: همچنان خوشبین هستیم، تمام تلاش خود را می‌کنیم و امیدواریم در روزهای آینده بتوانیم به این هدف برسیم.

وی تلاش‌های میانجی گری را منوط به آتش دانست و بیان کرد: هرگونه تشدید تنش ماموریت ما را سخت‌تر خواهد کرد.

الخلیفی درباره اندک بودن کمک‌هایی که به غزه رسیده است، ابراز نگرانی کرد و گفت: مردم در غزه به کمک‌های بشردوستانه بیش از هر زمان دیگری نیاز دارند.

هر اس نظامیان صهیونیست از رویارویی با رزمندگان مقاومت

رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که تعداد نظامیان صهیونیستی که درخواست کرده اند تحت مشاوره‌های روانشناسی قرار بگیرند افزایش یافته است.

این رسانه‌های اضافه کردند: بسیاری از نظامیان اسراییلی با بازگشت به محل خدمت خود در فرماندهی منطقه جنوب، مخالفت کرده اند.

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که تعداد کشته‌های ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۳۱۰ صهیونیست رسیده است.

این رسانه‌ها گزارش دادند که تعداد تأیید شده صهیونیست‌های اسیر شده توسط نیروهای حماس در نوار غزه به ۲۲۹ تن می‌رسد.

نتایج نظرسنجی به عمل آمده از صهیونیست‌ها درباره حمله زمینی به غزه

بر اساس نظرسنجی انجام شده، ۶۵ درصد از صهیونیست‌ها با حمله زمینی به غزه موافقند و این در حالی است که ۴۹ درصد از اسراییلی‌ها بر این باورند که قبل از حمله زمینی باید احتیاط بیشتری به عمل آید.

اصابت موشک به شهر طابای مصر

بکه اکسترا نیوز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که در جریان اصابت یک فروند موشک به شهر طابای مصر واقع در نوار مرزی مشترک با اراضی اشغالی فلسطین، دست کم شش شهروند مصری زخمی شده اند.

بر اساس این گزارش، یک کمیته حقیقت یاب از سوی نیروهای مسلح مصر به محل اصابت موشک در شهر طابا رسیده و نیروهای امنیتی در اطراف محل حادثه مستقر شده اند.

منابع آگاه اعلام کردند که در جریان تحولات کنونی در نوار غزه یک موشک به شهر طابا اصابت کرده و این واقعه از سوی نیروهای مسلح مصری به صورت جدی بررسی می‌شود.

آنها تاکید کردند که اصابت این موشک به شهر طابا شش زخمی برجای گذاشته و ساختمان امدادرسانی این شهر خسارت دیده است.

یک منبع بلند پایه اعلام کرد که هنوز طرفی که این موشک را شلیک کرده مشخص نشده و بررسی‌ها در این خصوص ادامه دارد. به محض آنکه طرف شلیک کننده مشخص شود تمام گزینه‌ها برای برخورد در این خصوص روی میز است.

ارتش رژیم صهیونیستی بعد از آغاز عملیات نیروهای فلسطینی در ۷ اکتبر به صورت وحشیانه ای بمباران مناطق مسکونی در نوار غزه را در دستور کار خود قرار داد.

آمار جدید شهدای حمله رژیم صهیونیستی به غزه

آمار شهدای فلسطینی از آغاز تجاوز هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، بیش از هفت هزار و ۱۰۰ فلسطینی در جریان این حملات تاکنون به شهادت رسیده اند و ۱۸ هزار تن دیگر زخمی شده اند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شهدای فلسطینی در کرانه باختری از تاریخ ۷ اکتبر تاکنون به ۱۱۰ شهید و بیش از هزار و ۹۰۰ زخمی افزایش یافته است.

هلال احمر فلسطین در نوار غزه نیز هشدار داد: ما در حال حاضر در این منطقه با یک فاجعه بهداشتی رو به رو هستیم چرا که فلسطینی‌ها مجبور هستند آب آشامیدنی ناسالم مصرف کنند.

سخنگوی نهاد دفاع مدنی غزه اعلام کرد که تعداد فلسطینی‌هایی که زیر آوار حملات هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مانده اند بیش از هزار و ۶۰۰ تن هستند.

حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در اریتره

برخی منابع به المیادین از حملات به نظامیان صهیونیست در اریتره و کشته شدن یک افسر این رژیم خبر دادند.

منابع نظامی در اریتره واقع در شرق آفریقا ازحملات به نظامیان اسرائیلی در پایگاه دهلک که بزرگترین پایگاه آنها در این کشور آفریقایی محسوب می‌شود، و منجر به کشته شدن یک افسر شده است خبر دادند و به سانسور شدید این خبر از سوی رژیم صهیونیستی اشاره کردند.

این منابع بیان کردند که نظامیان اسرائیلی در معرض دو حمله قرار گرفته اند که همزمان با عملیات طوفان الاقصی رخ داده است.

اشغالگران عامدانه مراکز بهداشتی را هدف قرار می‌دهند

منابع نظامی در اریتره افزودند: حمله اول به پایگاهی در دهلک و حمله دیگر به مرکز نظامیان صهیونیست در بالاترین نقطه کوه آمباسویر شده است که نظامیان رژیم صهیونیستی از آن به عنوان مرکز جاسوسی در دریای سرخ استفاده می‌کنند.

این منابع بیان کردند: نظامیان رژیم صهیونیستی در بزرگترین پایگاه در خارج در دهلک هستند و ناوگانی دارند که دهها جنگنده در آن مستقر هستند.

منابع مذکور افزودند که هلاکت افسر صهیونیست با سانسور شدید از سوی رژیم صهیونیستی روبرو شده است.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است.

نقشه شوم تل آویو برای حمله به غزه از دو سال قبل طراحی شده بود

شبکه المیادین به نقل از رسانه‌های عبری زبان گزارش داد: عملیات زمینی در نوار غزه نَه روز گذشته و نَه حتی ۷ اکتبر (آغاز عملیات طوفان الاقصی) برنامه ریزی نشده بود بلکه این عملیات در جدول کاری ارتش اسراییل از ۲ سال قبل تاکنون قرار داشت.

این رسانه‌ها گزارش دادند: طی ۲ سال گذشته نیروها در پایگاه تسالیم برای اجرای این عملیات آموزش دیده اند.

حملات وحشیانه جنگنده‌های رژیم اشغالگر به مناطق مختلف غزه

در جریان حملات هوایی ارتش اشغالگر به خانیونس، دیرالبلح و رفح واقع در جنوب غزه تعدادی از فلسطینی‌ها به ویژه کودکان بی گناه به شهادت رسیدند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک خودروی غیرنظامی در منطقه المصدر واقع در شرق دیرالبلح را هدف قرار دادند که ۲ کشاورز فلسطینی در این خودرو به شهادت رسیدند.

ازسرگیری حملات هوایی علیه مناطق مختلف غزه

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که فلسطینی‌ها شهدای خود را در گورهای دسته جمعی دفن می‌کنند و اکثر این شهدا مجهول الهویه هستند چرا که امکانات ارتباطی و برقراری تماس وجود ندارد.

المیادین تاکید کرد که اشغالگران صهیونیست می‌کوشند بیماران و مجروحان فلسطینی را از طریق ممانعت از ارسال کمک‌های پزشکی و سوختی به غزه قربانی کنند.

همچنین توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی حملات به مناطق شرقی نوار غزه را از سرگرفته است.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی یک خانه مسکونی در محله الزیتون واقع در شرق غزه را بر سر ساکنان آن خراب کرده و با خاک یکسان کردند. این جنگنده‌ها سواحل نزدیک شهر رفح در جنوب غزه را نیز بمباران کردند.

تعداد شهدای حملات هوایی رژیم صهیونیستی به خانه‌های فلسطینی‌ها در خانیونس به ۱۵ تن افزایش یافت. اشغالگران صهیونیست همچنین یک مسجد در اردوگاه الشاطئ واقع در غرب شهر غزه را بمباران کردند.

درخواست برای برگزاری راهپیمایی در «جمعه خشم»

از سوی دیگر شبکه فلسطین الیوم از درخواست‌ها برای برگزاری راهپیمایی در فلسطین اشغالی و تعدادی از کشورهای جهان طی امروز با عنوان «جمعه خشم» در حمایت از ملت فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی خبر داد.

ازسرگیری حملات هوایی علیه مناطق مختلف غزه

شهادت جوانان فلسطینی در حمله اشغالگران به کرانه باختری

از سوی دیگر نظامیان صهیونیست همزمان با تشدید حملات خود علیه نوار غزه، یورش به مناطق مختلف کرانه باختری را نیز ادامه می‌دهند به طوریکه در جریان حمله به شهر و اطراف اردوگاه جنین بامداد امروز جمعه دست کم سه فلسطینی به شهادت رسیدند.

همچنین قسام عبدالحافظ جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در جریان یورش به شهر قلقیلیه به بامداد امروز به شهادت رسید.

هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که در جریان درگیری‌های اردوگاه جنین دست کم ۸ فلسطینی زخمی شده و سه تن به شهادت رسیده اند.

درگیری نیروهای مقاومت با اشغالگران صهیونیست در جنین

از سوی دیگر گردان جنین وابسته به سرایاالقدس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای مقاومت فلسطین چندین ساعت با عناصر رژیم صهیونیستی که به اطراف اردوگاه جنین نفوذ کرده بودند درگیر شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در جریان این درگیری‌های سنگین، تعدادی از نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده و یا زخمی شده اند. اشغالگران صهیونیست بعد از این شکست اقدام به تخریب خیابان‌های منطقه کردند.

فلسطین الیوم گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی خودروی امدادرسان هلال احمر فلسطین را در جنین با شلیک گلوله هدف قرار داد. نظامیان صهیونیست همچنین یک محله در قلقیلیه را هدف قرار دادند.

ازسرگیری حملات هوایی علیه مناطق مختلف غزه

افزایش نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده در عملیات طوفان الاقصی

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان به هلاکت یک نظامی از گردان «ناحل» که در جریان عملیات طوفان الاقصی زخمی شده بود اذعان کردند.

با هلاکت این نظامی صهیونیست تعداد نظامیان به هلاکت رسیده در جریان عملیات طوفان الاقصی به ۳۱۰ تن افزایش یافت.

مقابله نیروهای مقاومت با نفوذ زمینی اشغالگران به غزه

از سوی دیگر شبکه الجزیره به نقل از رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که عناصر پیاده نظام ارتش رژیم صهیونیستی وارد نوار غزه شده و اماکن متعلق به جنبش حماس را هدف قرار دادند.

منابع صهیونیستی مدعی شدند که این عناصر نظامی برای چندین ساعت در غزه بوده و پیش بینی می‌شود به زودی این منطقه را ترک کنند.

این در حالیست که منابع فلسطینی اعلام کردند نظامیان صهیونیست شبانه به صورت بسیار محدود به اطراف بیت حانون در شمال غزه و اردوگاه بریج نفوذ کردند.

خبرنگار شبکه المیادین نیز گزارش داد: نیروهای مقاومت تلاش‌های نظامیان صهیونیست برای ورو به نوار غزه از سمت بیت حانون و دیرالریج را ناکام گذاشتند.

کد خبر 5922754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha