۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۳۰

جمعه ۲۶ آبان؛

قاب پاییزی تهران در «تهرانگرد» تماشایی می‌شود

قاب پاییزی تهران در «تهرانگرد» تماشایی می‌شود

دوربین‌های برنامه «تهرانگرد» جمعه ۲۶ آبان ساعت ۲۲ زیبایی‌های فصل پاییز در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه را تقدیم نگاه مخاطبان می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شبکه تهران، برنامه «تهرانگرد» جمعه ۲۶ آبان ساعت ۲۲ زیبایی‌های فصل پاییز در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه را به تصویر کشیده است.

این برنامه در جدیدترین قسمت خود سری به روستاهای مشهد، کلاک و محمودآباد زده است تا شگفتی‌های فصل پاییز این شهرها را برای مخاطبان تماشایی و جاذبه‌های گردشگری آنها را تقدیم بینندگان کند.

روستای مشهد واقع در ۴۰ کیلومتری شهر دماوند و از توابع شهرستان دماوند است. مسیر روستای مشهد در ۸۵ کیلومتری تهران از محور تهران فیروزکوه جدا می‌شود که بعد از عبور از روستای کلاک به این روستا منتهی می‌شود.

روستای مشهد از شرق با رودافشان و از جنوب با روستای محمود آباد و سیمین‌دشت هم‌جوار است. این روستا به علت واقع‌شدن در ارتفاع پایین دارای آب‌های جاری بسیار است که از جمله مهمترین آن می‌توان به عبور رودخانه دلیچایی از مرکز این روستا اشاره نمود. امروزه تعداد زیادی ویلا در باغات و زمین‌های این روستا ساخته شده است که یکی از اصلی‌ترین دلایل آن وجود رودخانه و آب‌های جاری است.

همچنین روستای محمودآباد مربوط به توابع بخش مرکزی استان تهران است. این روستا در استان تهران، شهرها و شهرستان‌های اطراف به پرورش انارهای مرغوب و باکیفیت مشهور است. هر ساله در فصل پاییز هنگام فصل انار، علاقمندان و گردشگران زیادی را به خود جذب کرده و در این زمان جشنی موسوم به جشن انار با حضور مسئولین محلی و استانی برگزار می‌شود.

برنامه «تهرانگرد» به گردشگری در استان تهران اختصاص دارد و در گروه شهرستان‌های این شبکه تولید می‌شود.

این برنامه هر هفته جمعه‌ها ساعت ۲۲ از شبکه تهران پخش می‌شود و تکرار آن جمعه آینده ساعت ۱۲:۳۰ روی آنتن خواهد رفت.

کد خبر 5940734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha