۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۵۸

روسیه: روابط مسکو-لندن در وضعیت بحرانی است

روسیه: روابط مسکو-لندن در وضعیت بحرانی است

مقام وزارت خارجه روسیه با اشاره به وضعیت کنونی روابط مسکو و لندن تأکید کرد که فعلا شرایط برای عادی‌سازی روابط دو کشور مناسبت نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، «سرگ بلیایف» مدیر بخش دوم اروپایی وزارت خارجه روسیه امروز دوشنبه در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که روابط لندن و مسکو در یکی از عمیق‌ترین بحران‌های تاریخ خود است.

وی دراین‌باره افزود: لندن مصمم به پایان دادن به همکاری های تجاری و اقتصادی با روسیه است و هیچ راهی برای عادی سازی روابط روسیه و انگلیس وجود ندارد، زیرا آنها در حال گذراندن آن هستند و این رابطه در یکی ار بحرانی‌ترین نقطه تاریخ خود است.

این مقام روس در ادامه افزود: ما مجبوریم بپذیریم که روابط روسیه و انگلیس شاهد یکی از عمیق‌ترین بحران‌ها در تما دوران تاریخ خود است و دلیل این امر سیاست مداومی است که دولت محافظه‌کار طی سال‌های متمادی دنبال کرده؛ این رویکرد صدمات جبران‌ناپذیری به روابط دوجانبه وارد کرده است.

وی همچنین گفت: مقامات انگلیس به سیاست حمایت همه‌جانبه خود از رژیم نئونازی در اوکراین ادامه می‌دهند، تجهیزات نظامی خودشان را به آنها ارائه می‌کنند و خدمه نظامی اوکراین در جزایر این کشور آموزش می‌بینند.

پیش از این نیز «جیمز کلورلی» وزیر خارجه پیشین انگلیس اعلام کرده بود: لندن به دنبال عادی سازی روابط با روسیه نیست. ما برنامه ای برای بازگشت به روابط عادی با روسیه نداریم. در پی عادی‌ سازی روابط با روسیه نیستیم.

کد خبر 5945036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha