۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۳

نمایشگاه هنرها و صنایع دستی در بوشهر برپا شد

نمایشگاه هنرها و صنایع دستی در بوشهر برپا شد

بوشهر- نمایشگاه هنرها و صنایع دستی با ۷۰ غرفه به همت سازمان بسیج هنرمندان استان در دبیرستان تاریخی سعادت بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر صبح شنبه در نشست اعضای انجمن‌های هنری بسیج با بیان جایگاه هنر و صنایع دستی در فرهنگ و تمدن ایران اظهار داشت: یکی از بارزترین وجوه هر تمدن فرهنگ و هنر آن است و نمی‌توان از تمدن غنی ایران زمین سخن گفت اما مؤلفه هنر و صنایع دستی که نشأت یافته از خلاقیت ایرانیان است را نادیده گرفت.

مصطفی مردانی افزود: حمایت از هنرمندان، آثار هنری و صنایع دستی لازمه حفظ و توسعه هنر و صنایع دستی است و برپایی نمایشگاه‌های آثار هنری و صنایع دستی می‌تواند در ارتباط بیشتر جامعه با این مؤلفه‌های ارزشمند فرهنگ و هویت ایرانی مؤثر باشد.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه هنرها و صنایع دستی در بوشهر توسط بسیج هنرمندان خاطر نشان کرد: توسعه و تقویت شبکه هنری و هم افزایی هنرمندان صنایع دستی در استان بوشهر و تلاش برای اتصال شبکه تولید به شبکه توزیع از مهمترین اهداف برپایی این نمایشگاه است.

مردانی اظهار داشت: احیای هویت و اصالت ملی با حمایت از هنرمندان صنایع دستی و ایجاد مشاغل خانگی از رشته‌های صنایع دستی منسوخ یا در حال منسوخ شدن از اهداف بلندمدت و کلانی است که می‌توان از طریق برپایی نمایشگاه‌های هنری و صنایع دستی بدان دست یافت.

مسئول بسیج هنرمندان یادآور شد: نمایشگاه هنرها و صنایع دستی بوشهر با حضور ۱۰۰ هنرمندان هم استانی در ۷۰ غرفه در دبیرستان تاریخی سعادت برپا و در حال برگزاری است.

کد خبر 5949191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha