۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۴۷

شهردار زنجان:

بسیج با اقتدار کامل در همه عرصه ها حضور موفق دارد

بسیج با اقتدار کامل در همه عرصه ها حضور موفق دارد

زنجان-شهردار زنجان گفت: بسیج به عنوان بزرگ‌ترین نیروی مردمی از همان روزهای آغازین تشکیل توانست با اقتدار کامل در همه عرصه‌ها حضوری موفق داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فیروزفر ظهر شنبه در جلسه شورای اداری شهرداری زنجان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج، اظهار کرد: اگر بخواهیم نمونه‌هایی از عملکرد بسیج را بیان کنیم، باید اذعان کرد که این نیرو در اوایل انقلاب توانست بسیار از فتنه‌های دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی را خنثی کند.

وی از بسیج به عنوان بزرگ‌ترین نیروی مردمی یاد کرد و با بیان اینکه این نیرو از همان روزهای آغازین تشکیل توانست با اقتدار کامل در همه عرصه‌ها حضوری موفق داشته باشد، افزود: در ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی آنچه که بیش از همه حائز اهمیت بود، مقوله امنیت است که در همین راستا نیروهای بسیجی توانستند با حضور مقتدرانه در میدان، این امنیت را برای کشور به ارمغان بیاورند.

این مسؤول با یادآوری اینکه تشکیل بسیج مستضعفان را باید یکی از دستاوردها و ابتکارات هوشمندانه بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی قلمداد کنیم، گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور به شدن به بیگانگان وابسته بود که نمونه بارز آن، اداره شدن کشور توسط مستشاران آمریکایی بود، این در حالی است که کشور خود از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های داخلی زیادی برخوردار بود.

شهردار زنجان با تاکید بر اینکه یکی از ظرفیت‌هایی که باعث شد قدرت دفاعی ایران اسلامی ارتقا یابد، وجود نیروی مردمی و همیشه در صحنه بسیج بود، خاطرنشان کرد: نمونه بارز مقاومت ملت ایران که به واسطه فرهنگ و تفکر بسیجی حاصل شد، به دوران دفاع مقدس بازمی‌گردد. در آن دوران نقش داهیانه امام راحل به واسطه تشکیل بسیج مستضعفین اجازه نداد حتی یک وجب از خاک کشور جدا شود.

وی در ادامه بر لزوم توجه به جهاد تبیین در شرایط کنونی کشور تاکید کرد و ادامه داد: امروز تبیین این موضوع که چرا ایران با رژیم غاصب اسرائیل دشمنی دارد، از اهمیت زیادی برخوردار است. متأسفانه برخی بر این اعتقاد هستند که دشمنی ایران با اسرائیل یک دشمنی بر مبنای ایدئولوژیک است، این در حالی است که این موضوع به هیچ وجه درست نیست.

این مسؤول با تاکید بر اینکه در خصوص دشمنی ایران با رژیم غاصب اسرائیل باید روشنگری شود، خاطرنشان کرد: نخست وزیر وقت اسرائیل زمانی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، اعلام کرد که این انقلاب همانند یک زلزله مهیب بود، به همین خاطر به همه هشدار داد که مراقب تکانه‌ها و امواج این زلزله باشند.

شهردار زنجان با یادآوری اینکه علاوه بر تشکیل بسیج مستضعفین، نام‌گذار آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به روز جهانی قدس نیز یکی دیگر از ابتکارات امام خمینی (ره) به شمار می‌رود، اظهار کرد: بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی با علم به اینکه چهار دهه پیش امکان مقابله نظامی با رژیم غاصب اسرائیل وجود نداشت، فرمان جهاد تبیین را صادر کردند تا آزادی‌خواهان جهان در برابر رژیم منحوس اسرائیل مقابله کنند.

کد خبر 5949599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha