۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۲۲:۵۲

رئیس جهاد کشاورزی لرستان:

امسال طرح جهش تولید در ۳۷۰ هزار هکتار از اراضی دیم اجرا می‌شود

امسال طرح جهش تولید در ۳۷۰ هزار هکتار از اراضی دیم اجرا می‌شود

خرم‌آباد - رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: امسال طرح جهش تولید در ۳۷۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عماد شاهرخی امروز سه‌شنبه در همایش روز جهانی خاک، اظهار داشت: در راستای فرهنگ‌سازی استفاده بهینه از خاک و حفظ و نگهداری خاک به‌عنوان یک سرمایه عظیم برای آیندگان امروز همایشی با حضور دانش‌آموزان، نوجوانان، فرهیختگان دانشگاه و مراکز تحقیقاتی برگزار شد.

وی با بیان اینکه هر هکتار زمین امنیت غذایی ۲۰ نفر را تأمین می‌کند، گفت: از ۶۰ سال گذشته تاکنون یک میلیون هکتار از اراضی زراعی باتوجه‌به توسعه شهرها و فعالیت‌های عمرانی و تغییر کاربری از چرخه تولید خارج شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، بیان کرد: ظرف ۶۰ سال گذشته تعداد شهرهای کشور از ۲۰۰ شهر به هزار و ۲۰۰ شهر افزایش پیدا کرده است که عمدتاً در دشت‌های حاصلخیز بوده است.

شاهرخی بر ضرورت تغییر رفتار نسبت به خاک، محیط‌زیست و منابع طبیعی تأکید کرد و گفت: اگر نقش خود را به‌خوبی ایفا کنیم سالی پنج صدم یا در نهایت یک‌دهم ماده آلی خاک را افزایش دهیم، بنابراین همه باید در راستای استفاده بهینه از خاک قدم برداریم.

وی با اشاره به محدودیت تأمین منابع آب، افزود: دقت و افزایش تولید به‌ویژه در دیمزارها از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: در راستای حفظ خاک و افزایش بهره‌وری امسال ۳۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزارها قرار گرفته است.

شاهرخی، افزود: سال گذشته ۵۰۰ هکتار توسعه باغات در اراضی شیب‌دار داشته‌ایم، هدف‌گذاری ما برای امسال هم ۶۰۰ هکتار است که تا پایان سال انجام می‌شود.

کد خبر 5965275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha