سازمان حقوق بشری:

روزانه ۱۰ کودک در غزه پاهای خود را از دست می‌دهند

روزانه ۱۰ کودک در غزه پاهای خود را از دست می‌دهند

یک سازمان حقوق بشری با اشاره به اینکه روزانه ۱۰ کودک در غزه در معرض قطع پا قرار می گیرند، اعلام کرد که بیشتر اعمال جراحی و قطع عضو کودکان در غزه بدون بیهوشی انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، سازمان حقوق بشری انگلیسی «نجات کودکی» در بیانیه خود که امروز دوشنبه منتشر شد، تاکید کرد که روزانه ۱۰ نفر از کودکان ساکن نوار غزه در نتیجه تجاوز رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر تاکنون پاهای خود را از دست می‌دهند.

این سازمان تاکید کرد که گزارش آژانس کودکان سازمان ملل متحد یونیسف نشان می‌دهد که از زمان آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی ضد نوار غزه ۱۰۰۰ کودک فلسطینی دست کم یکی از اعضای بدن خود را از دست داده‌اند.

این بیانیه تاکید می‌کند که بیشتر اعمال جراحی و قطع عضوی که روی کودکان انجام می‌شود، در نتیجه کمبود شدید لوازم پزشکی بدون بیهوشی انجام می‌شود. «جیسون لی» هماهنگ کننده امور این سازمان در فلسطین تاکید کرد که مصیبت‌هایی که کودکان غزه در این جنگ با آن مواجه هستند، قابل تصور نیست.

امداد رسانان بین المللی که از نوار غزه بازدید کرده‌اند، زندگی بیش از ۲.۳ میلیون فلسطینی را در نتیجه عدم تامین نیازمندی‌های اساسی آنان برای ادامه زندگی فاجعه بار توصیف می‌کنند.

یکی از مسئولان یونیسف در این رابطه تاکید می‌کند: حتی اگر کودکان از قطع عضو شدن نیز عبور کنند، همچنان تهدید به قتل توسط موشک باران رژیم اسرائیل مطرح است.

چند روز پیش نیز دیده‌بان حقوق بشر در امور اروپا - مدیترانه تاکید کرد که نظامیان صهیونیست در نوار غزه یک کودک شیرخواره فلسطینی و تعدادی دیگر از کودکان را ربوده و آنها را به خارج از غزه برده‌اند و از سرنوشت آنها هیچ اطلاعی در دست نیست.

بیانیه این سازمان حقوق بشری ضمن اشاره به این مطلب تاکید می‌کند که ربایش این کودکان نوعی دیگر از نسل کشی در غزه است که از هفتم اکتبر تاکنون ادامه دارد. این موسسه حقوق بشری از جامعه جهانی خواست مسئولیت خود را در قبال این جنایت وحشتناک بپذیرند.

تدروس ادهانوم رئیس سازمان بهداشت جهانی نیز امروز از ضرورت توقف حمام خون در غزه که از بیش از سه ماه پیش آغاز شده خبر داد. این در حالی است که تعداد شهدای فلسطینی تجاوز رژیم صهیونیستی به مرز ۲۳ هزار نفر نزدیک می‌شود.

کد خبر 5988781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha