۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۲۰

مدیرکل هواشناسی گیلان:

گیلان در وضعیت هشدار سطح نارنجی هواشناسی قرار دارد

گیلان در وضعیت هشدار سطح نارنجی هواشناسی قرار دارد

رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان خبر داد و گفت: جاری شدن سیلاب در این مدت دور از انتظار نیست.

محمد دادرس در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده شمالی شدن جریانات و نفوذ موج بارشی در منطقه است.

وی افزود: شرایط برای ابرناکی و مه آلود شدن هوا، وزش باد در برخی نقاط شدید، کاهش دما، بارش باران گاهی رگباری و خیلی شدید، احتمال رعد و برق و تگرگ و در ارتفاعات بارش برف و کولاک تا دوشنبه پیش بینی می‌شود.

دادرس با اشاره به اینکه طی این مدت دمای هوا ۱۰ الی ۱۵ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد، ادامه داد: بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آب گرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب در این مدت دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان خبر داد و گفت: تمهیدات کشاورزی لازم در این مدت اندیشیده شود و از فعالیت‌های کوهنوردی نیز طی این مدت اجتناب گردد.

دادرس با اشاره به اینکه مردم و مسافران از استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند، ادامه داد: از فعالیت‌های دریانوردی نیز در این مدت خودداری شود.

کد خبر 5992995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha