۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۱۱

مدیرکل میراث فرهنگی فارس:

آموزش از مهم‌ترین ابزارهای توسعه گردشگری است

 آموزش از مهم‌ترین ابزارهای توسعه گردشگری است

شیراز-مدیرکل میراث فرهنگی فارس آموزش را یکی از مهم‌ترین ابزارهای توسعه گردشگری برشمرد و گفت: استان فارس از نظر دارا بودن افراد متخصص در حوزه آموزش گردشگری غنی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ثابت اقلیدی در جلسه هم اندیشی با تشکل‌های حرفه‌ای واحدهای اقامتی فارس، گفت: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری مهم‌ترین رویداد گردشگری کشور است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با اشاره به اینکه حدود ۹۳۰ متر فضا در این نمایشگاه به استان فارس اختصاص داده شده است، گفت: غرفه استان در قالب طرحی یکپارچه و خلاقانه طراحی خواهد شد.

وی به رویکرد متفاوت استان فارس برای حضور پررنگ در این رویداد بین‌المللی اشاره کرد و گفت: استفاده از هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان از ویژگی‌های غرفه فارس خواهد بود.

ثابت اقلیدی آموزش را یکی از مهم‌ترین ابزارهای توسعه گردشگری برشمرد و گفت: استان فارس از نظر دارا بودن افراد متخصص در حوزه آموزش گردشگری غنی است و در نظر است بخشی از فضای نمایشگاهی فارس به آموزش‌های عمومی و تخصصی برای مخاطبین و علاقمندان اختصاص داده شود و حضور گروه‌های آئینی و ورک شاپ‌های صنایع دستی نیز بر غنای غرفه استان می‌افزاید.

ثابت اقلیدی با اشاره به اینکه مزیت رقابتی کشور ایران گردشگری است، گفت: استان فارس با دارا بودن ۳۷ درصد از آثار تاریخی کشور، استانی بسیار غنی و منحصر به فرد در حوزه گردشگری است بنابراین باید در تراز رتبه خود در نمایشگاه شرکت کند که این امر مستلزم همدلی، هماهنگی و مشارکت بخش‌های خصوصی و دولتی و سایر نهادهای مرتبط با حوزه گردشگری در استان است.

وی، تأثیر اقامت را بر ارزش افزوده سفر و ضریب تکاثری اقتصاد گردشگری بسیار مهم بیان کرد و گفت: واحدهای اقامتی باید با بازاریابی و بازار سازی مناسب بتوانند ضریب اشغال بیشتری داشته باشند که یکی از این راه‌ها شرکت در نمایشگاه‌ها در کنار استفاده از ابزار رسانه و… است.

در این جلسه، جوامع و تشکل‌های گردشگری استان آمادگی خود را برای مشارکت همه جانبه و حضور پررنگ در این نمایشگاه اعلام داشتند.

کد خبر 6008140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha