۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۰:۲۵

به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یزد؛

جشن ازدواج دانشجویی ۱۵۰ زوج دانشجو در دانشگاه یزد برگزار شد

جشن ازدواج دانشجویی ۱۵۰ زوج دانشجو در دانشگاه یزد برگزار شد

یزد- جشن ازدواج دانشجویی ویژه مزدوجین دو سال اخیر با حضور ۱۵۰ زوج دانشجو در سالن آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس کلانتری رییس دانشگاه یزد، در این مراسم ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی خوشبختی برای زوج‌های دانشجو، با تاکید بر برگزاری چنین برنامه‌هایی در دانشگاه گفت: جشن‌های ازدواج دانشجویی باعث ایجاد انگیزه در جوانان و انگیزه برای ازدواج و همچنین تکریم دانشجویان خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از دفتر نهاد و برگزارکنندگان این مراسم، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) افزود: هر گاه آدمی ازدواج کند، نصف دین را به دست آورده است و آیه «هُنَّ لِبَاسٌ لَّکُمْ وَأَنتُمْ لِبَاسٌ لَّهُنَّ» نیز بیانگر نقش اصلاحی همسران است به این مفهوم که زن و شوهر باید همانند لباسی عیب‌های یکدیگر را پوشش داده و در اصلاح یکدیگر بکوشند و این موارد از ویژگی‌های ازدواج است.

کلانتری با اشاره به اینکه مشکلات و سختی‌ها، بخشی از زندگی هستند و همیشه زندگی بر یک مدار نمی‌چرخد، گفت: در تلاش هستیم سایت مسکن مناسب ویژه دانشجویانی که در دوره دانشجویی ازدواج می‌کنند، تهیه کنیم و امیدواریم این طرح در آینده‌ای نزدیک اجرایی شود.

جشن ازدواج دانشجویی ۱۵۰ زوج دانشجو در دانشگاه یزد برگزار شد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یزد نیز در این مراسم با تبریک به زوج‌های حاضر در مراسم گفت: توکل و توجه به فضل خداوند متعال اولین چیزی است که ما باید در زندگی مشترک به آن توجه داشته باشیم. همه چیز در ید قدرت خداوند است و از خدا بخواهیم که به زندگی ما برکت و وسعت دهد.

راه‌های برقراری آرامش در خانواده کدامند؟

حجت‌الاسلام تولائی گفت: برای داشتن یک زندگی راحت و به دور از تنش لازم است زن و مرد انتظارات و توقعاتشان را از یکدیگر کم و اندازه کنند و با یکدیگر بسازند.

وی تصریح کرد: انتقال ندادن نزاع‌ها و گرفتاری‌ها به پدر و مادر باعث دوام زندگی خواهد شد. پدر و مادر دلسوز هستند و نمی‌توانند قاضی خوبی برای برطرف کردن نزاع باشند لذا یک مشاور و شخص ثالثی که مورد اعتماد شما باشد برای راهنمایی حتماً در زندگی لازم است.

جشن ازدواج دانشجویی ۱۵۰ زوج دانشجو در دانشگاه یزد برگزار شد

تولایی بر رعایت احترام فیما بین زوجین، آراسته بودن دائمی و با اسم زیبا یکدیگر را صدا زدن تاکید و از حمایت‌های ریاست دانشگاه، معاونین، مدیران و عوامل اجرایی دفتر نهاد و دانشگاه در راستای برگزاری این مراسم با شکوه تشکر کرد.

سخنرانی احمد آبایی مشاور و کارشناس مسائل خانواده، مراسم پرچم گردانی حرم مطهر امام رضا (ع)، اجرای گروه سرود فجر جاوید، اجرای نمایش طنز و … از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

کد خبر 6052845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
      6 4
      ازدواج های موقت؟؟ نمایشی که هربار تکرار می شود؟؟ اکثر اینها، بعد از مواجهه با مشکلات زندگی وبی پولی، ازهم جدا می شوند؟؟ فقط اخبار ونمایش ازدواجشون باقی می مونه
    • حمید احمدی IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
      0 0
      با سلام و احترام درست ۳۱ سال پیش در چنین ایامی اولین بار جشن ازدواج دانشجویی در سالن مرکز تربیت معلم واقع در بلوار شهید صدوقی برگزار گردید یادش بخیر