۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۲۲

با حضور جمعی از مسوولان؛

مجتمع فرهنگی هنری شهرداری سنندج به بهره برداری رسید

مجتمع فرهنگی هنری شهرداری سنندج به بهره برداری رسید

سنندج_مجتمع فرهنگی هنری شهرداری سنندج همزمان با سالگرد سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان با حضور جمعی از مسؤولان استان در پارک شهدا سنندج به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، شهردار سنندج صبح چهارشنبه در این آئین اظهار کرد: این مجتمع در مساحت عرصه یک هزار و ۱۰۰ متر مربع و مساحت اعیان هزار و ۴۰۰ متر مربع در ۲ طبقه شامل طبقه زیرزمین به مساحت ۶۵۰ متر مربع شامل نمایشگاه کتاب، عکاسی، نقاشی، سالن پلاتو با گنجایش ۵۵ نفر و طبقه همکف به مساحت ۷۵۰ متر مربع شامل سالن آمفی تئاتر با ظرفیت ۲۲۰ نفر شامل اتاق گریم، سالن مدیریت و لابی است.

سید انور رشیدی کل عرصه پارک شهدا را ۱۱ هزار متر ذکر کرد و افزود: طی ۱۵ سال گذشته تاکنون ۶ هزار و ۸۰ متر از فضای پارک تملک شده است.

به گفته وی، در سنوات گذشته سه هزار و ۲۵۰ متر تملک انجام شده و هزار و ۲۰۰ متر دیگر از فضای پارک مانده که تملک شود.

شهردار سنندج تاکید کرد: سایر فضای پارک در سال‌های آتی احیا خواهد شد و این مکان به مجموعه‌ای فرهنگی بدل خواهد شد.

رشیدی یادآور شد: از آنجا که پارک شهدا در هسته مرکزی شهر واقع شده و از اهمیت ویژه ای برخوردار است ایجاد مجموعه فرهنگی در این مکان بسیاری از مشکلات و آسیب‌های سطح شهر را کاهش می‌دهد.

وی سالگرد ورود مقام معظم رهبری به استان کردستان را بسیار پربرکت توصیف کرد و گفت: امروز پس از ۱۴ سال از ورود مقام معظم رهبری به استان تحولاتی چشمگیری در بخش‌های مختلف اتفاق افتاده است.

شهردار سنندج افزود: سفر مقام معظم رهبری به کردستان دیدگاه امنیتی به این استان را تغییر داده است.

وی با اشاره به اینکه شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی نامگذاری شده است اظهار کرد: وجود حوزه‌های مختلف فرهنگی_ هنری در شهرستان سنندج این شهر را به عنوان برند شهر معرفی کرده است.

رئیس کمیسیون شورای شهر سنندج نیز گفت: این مجموعه فرهنگی در راستای ایجاد شهر خلاق موسیقی و تعهد شهر سنندج به یونسکو به بهره برداری رسید.

سیف الله رضایی افزایش مراکز فرهنگی در سطح شهر را نیاز مردم استان دانست و گفت::رشد و توسعه مراکز فرهنگی تنها وظیفه شهردار نیست بلکه تمام ادارات و دستگاه‌های استان موظفند در راستای رشد و اعتلای فرهنگی حمایت ویژه‌ای از فرهنگ استان داشته باشند.

کد خبر 6107083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha