۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۴۲

ابراز رضایت زائران ایرانی از خدمات سازمان حج در سرزمین وحی

ابراز رضایت زائران ایرانی از خدمات سازمان حج در سرزمین وحی

زائران ایرانی سرزمین وحی که برای انجام مناسک حج تمتع در سال جاری از پنج روز پیش وارد مدینه منوره شده‌اند، از وضعیت خدمات رسانی به آنها از سوی کارگزاران حج ابراز رضایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین کاروان زائران بیت الله الحرام، ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران را به مقصد مدینه ترک کرد و اکنون پنج روز از آغاز ورود حجاج ایرانی به خاک عربستان می‌گذرد. پس از آن نیز از ۲۱ فرودگاه کشور به تدریج اعزام حجاج ایرانی به مقصد مدینه منوره و سپس، مکه مکرمه آغاز شده است.

از آنجا که حج تمتع بزرگ‌ترین گردهمایی مذهبی، عبادی و فرهنگی مسلمانان جهان به شمار می‌رود و بیشتر زائران ایرانی حدود یک ماه برای انجام مناسک حج در سرزمین وحی به سر خواهند برد، ارائه خدمات شایسته به ضیوف‌الرحمن از اهمیت بالایی برخوردار است.

در این راستا، موضوع ارائه خدمات با کیفیت در مدینه منوره و تهیه ارز حجاج در ایران، دو مسأله محوری از سوی نخستین زائران ایرانی مطرح می‌شود که تاکنون وارد شهر پیامبر (ص) شده‌اند.

یک زائر جوان از استان تهران در این گفت، پرواز خوبی با شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به عربستان داشتیم. شرایط هتل محل اقامت ما نیز در مجموع، مناسب است.

وی افزود: ما توانستیم ارز حج و مسافرتی (هر کدام ۵۰۰ دلار) را به راحتی در شعب اعلام شده و باجه فرودگاه در تهران تهیه کنیم و مشکلی در این زمینه نداشتیم.

خانم سیده مرضیه حسینی از شهرستان رفسنجان استان کرمان نیز خدمات ارائه شده را «بسیار عالی» توصیف کرد و گفت: «خیلی خوشحالم که به این سفر آمدم. ما ۱۶ سال پیش ثبت نام کردیم و امسال نوبت اعزام ما به حج فرارسید.»

وی افزود: من در شهر پیامبر و پشت نرده‌های قبرستان بقیع که حضرت فاطمه زهرا (س) و شماری از ائمه معصوم (ع) مدفون هستند، برای ظهور امام زمان (عج)، سربلندی کشورم و عاقبت بخیری جوانان ایرانی دعا می‌کنم.

یک زائر میانسال از استان مرکزی نیز که همچون زائران استان‌های تهران، سمنان، قم، قزوین، کاشان، مرکزی، گیلان، ایلام، کرمانشاه، البرز و لرستان از طریق ترمینال سلام فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به عربستان اعزام شده است، خدمات ارائه شده در زمینه پرواز، محل اقامت، تغذیه، برنامه‌های فرهنگی و دیگر خدمات ارائه شده به حجاج در ایران و عربستان را «خوب» ارزیابی کرد.

در مجموع، شواهد و اظهارات زائران اعزامی نشان می‌دهد تاکنون کارگزاران و مسئولان حج توانسته‌اند نمره قابل قبولی از زائران دریافت کنند.

ارائه خدماتی همچون برگزاری زیارت‌های دوره، کیفیت بالای غذا متناسب با ذائقه هموطنان ایرانی، عملکرد محترمانه مدیران، مراسم قرائت قرآن و توضیح احکام و مناسک توسط روحانیون کاروان‌ها از جمله مواردی است که نظر مثبت حجاج را به خود جلب کرده است.

مساله تأمین ارز نیز یکی دیگر از محورهایی است که حجاج ایرانی درباره آن صحبت می‌کنند و اغلب آنها از روند پرداخت آن، راضی به نظر می‌رسند.

بر اساس مصوبه دولت، هر زائر ایرانی خانه خدا در سال جاری می‌تواند از طریق ثبت نام در سامانه پیام رسانی «بله» مبلغ ۵۰۰ دلار ارز حج را از شعب منتخب بانک ملی دریافت کند و علاوه بر آن، زائران می‌توانند مبلغ ۵۰۰ دلار ارز مسافرتی را نیز هنگام خروج در باجه فرودگاه با نرخ مصوب بانک مرکزی دریافت کنند.

اغلب زائران ایرانی خانه خدا از روند دریافت ارز تخصیصی به حجاج رضایت داشتند

یک نکته مورد توجه زائران در زمینه خدمات ارائه شده، وضعیت تغذیه است. آنها از اینکه به ذائقه، شرایط جسمی و سوابق پزشکی زائران در زمینه تهیه غذای گرم توجه می‌شود و غذای رژیمی نیز در اختیار علاقه مندان قرار می‌گیرد، از مسئولان بعثه و سازمان حج و زیارت قدردانی کردند.

کد خبر 6108777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha