۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۱۵

امام جمعه شیراز:

رونمایی از سند راهبردی شیراز اقدام به جایی بود

رونمایی از سند راهبردی شیراز اقدام به جایی بود

شیراز - امام جمعه شیراز رونمایی از سند راهبردی شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت عصمت و طهارت در ایران اسلامی را حرکت ارزشمندی دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز با اشاره به جدی بودن خطر جنگ ترکیبی دشمن که یک رکن آن اقتصادی است گفت: رهبر معظم انقلاب امسال را سال جهش تولید با مشارکت مردم اعلام کردند و مردم و مسؤولان برای جهش تولید باید به میدان بیایند و ما خوشحال می‌شویم که مسؤولان در جلسات بگویند گره‌ای از کار مردم باز شد نه اینکه فقط جلسه و عکس بگیریم.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به رکن دیگر جنگ ترکیبی دشمن که فرهنگی است گفت: ما در یک جنگ نابرابر فرهنگی در مقابل دشمن قرار گرفته‌ایم و دشمن شبانه روز پشت سر هم مطالب خلاف اخلاق و خلاف ارزش در ذهن جوان‌های ما می‌ریزد؛ ما در مقابلش از ابزار چه داریم؟ ابزار ما کم است، اما با توکل بر خدا و اطاعت پذیری از ولی امر خودمان پیروز می‌شویم.

امام جمعه شیراز رونمایی از سند راهبردی شیراز به عنوان سوم حرم اهل بیت عصمت و طهارت در ایران اسلامی را حرکت ارزشمندی دانست که در روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) شکل گرفت.

وی افزود: تمدن ما تمدنی نخواهد بود که می‌بینید در اروپا و آمریکا به چه ابتذال و افتضاحی کشیده شده بلکه تمدن شیراز تمدنی است که در گذشته خود وقتی که ابن خلدون وارد شیراز می‌شود در مقدمه خود می‌نویسد زیباترین قرائت قرآن در جهان اسلام را در شیراز در کنار این ضریح مقدس شنیدم و ما دوباره بتوانیم شیراز را به عنوان حرم سوم اهل بیت و شهر پیشرفته در همه آفاق جهان معرفی کنیم.

وی از مسؤولان خواست در برنامه توسعه شهری، شهرداری، شورای شهر و برنامه بودجه استان باید این اهداف را مدنظر قرار دهند و آنچه در سند راهبردی نوشته شده است.

امام جمعه شیراز گفت: روز یکشنبه آینده روز ملی جمعیت است، مساله جمعیت در ایران نگرانی رهبر معظم انقلاب را بر انگیخته است و ما باید این رفع نگرانی را بکنیم. ایشان فرموده‌اند باید از امام زمان (عج) عذرخواهی کنیم.

وی افزود: ازدواج آسان، تأمین جهیزیه برای خانواده‌های نیازمند، اشتغال و ایجاد مسکن را در سال ۱۴۰۳ مد نظر قرار دهید تا یک نسل جدید قدرتمند از فرزندان ایران اسلامی برای حمایت از مکتب اهل بیت (ع) و برای پرچمداری در خدمت ولی عصر امام زمان (عج) رشد دهید و تربیت کنید.

کد خبر 6109135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha