۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۸

نمایش آنلاین عکس‌های فتح خرمشهر

نمایش آنلاین عکس‌های فتح خرمشهر

تصویر پیروزی در مجموعه‌ عکس‌های «پس از ۱۹» به صورت آنلاین در گالری آرتیبیشن به نمایش درمی‌آید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی گالری، نمایشگاه «پس از ۱۹» با عکس‌هایی از امیرعلی جوادیان درباره فتح خرمشهر به کیوریتوری رامش لاهیجی از روز جمعه ۴ خرداد ماه به صورت آنلاین در سایت گالری آرتیبیشن به نمایش درمی‌آید.

امیرعلی جوادیان عکاسی را از سال ۱۳۵۸ در حوزه هنری آغاز کرد و در سال ۱۳۶۰ به عنوان عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران به جبهه های جنگ رفت و از همان زمان، جنگ موضوع اصلی عکس هایش شد. جوادیان تا سال ۱۳۶۵ به طور مستمر در جبهه ها و عملیات جنگی چون فتح خرمشهر، فتح رمضان و … حضور داشت.

انتخاب نام نمایشگاه برگرفته از آزادی خرمشهر پس از ۱۹ ماه اشغال این شهر توسط نیروهای عراق است.

لاهیجی در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه نوشته است: «هر عکس خوب، نتیجه تفکری است عمیق و هوشمندانه. عکاسی جنگ Warphotography ثبت حقایق تلخ و گزنده‌ای است از چهره واقعی جنگ. برای عکاس متعهد، هر فریم، به مثابه‌ واسطه‌ای است مابین خود و روح جهان، راهی است برای ثبت شفافیت عالم. سوم خرداد مصادف است با پیروزی قاطع ایرانیان و باز پس گرفتن خرمشهر پس از ۱۹ ماه اشغال توسط نیروهای بعثی عراق. نبرد بیت المقدس نقطه عطفی است در تاریخ جنگ ایران و عراق. از این رو به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی در تقویم ایرانیان یاد شده است. نمایشگاه پیش رو در برگیرنده‌ ۲۵ فریم عکس از این رخداد پرشکوه است.»

این نمایشگاه تا ۱۳ خرداد ماه در سایت آرتیبیشن ادامه دارد.

کد خبر 6117444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha