سنندج_ فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی گفت: ایران اسلامی در شمالغرب کشور به ویژه در استان کردستان شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد پاکپور ظهر سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه جانشین فرمانده سپاه کردستان و فرماندهان لشکر عملیاتی ۲۲ بیت‌المقدس در سنندج اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران برای دستیابی به پیروزی ماندگار خود شهدای زیادی را در منطقه شمالغرب کشور به ویژه استان کردستان تقدیم انقلاب کرد.

وی افزود: در دوران اوایل انقلاب بیشتر شهرهای کردستان در اشغال ضدانقلاب بود و راه‌ها و جاده‌های این استان امنیتی نداشت.

وی خاطرنشان کرد: با اتفاقاتی که در سال‌های ۸۸ و ۸۹ روی داد نیروی زمینی سپاه بر آن شد تا با رویکرد تهاجمی عملیات‌های خود را برای به هلاکت رساندن عناصر تروریستی و یا فراری دادن آنها به آن سوی مرزها به کار گیرند و در این راستا موفق هم شدند.

اجرای عملیات ربیع سپاه برای بی روان راندن گروهک‌ها از مرز ایران

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به استقرار گروهک‌های کومله و دمکرات در حاشیه مرزهای ایران، تصریح کرد: سال گذشته عملیات‌های ربیع نیروی زمینی سپاه انجام شد و نیروی زمینی سپاه دست به اقدامات تهاجمی علیه مقررات، پایگاه‌ها و عقبه‌های تروریست‌ها زد و با سلسله عملیات‌های موشکی، پهپادی، و آتشباری آنها را مجبور به تخلیه حاشیه مرز و تعهد دولت مرکزی عراق برای خلع سلاح آنها کردند.

در این مراسم سردار پاکپور، سردار جمشید رضایی را به عنوان جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس و سردار منصور ولی‌ئی را به عنوان فرمانده جدید لشکر عملیاتی ۲۲ بیت‌المقدس کردستان معرفی کرد.