۱۵ فروردین ۱۳۹۰، ۱۲:۴۸

پیش‌بینی فروش 100 میلیون پوندی برای نسخه‌های الکترونیکی "هر‌ی‌پاتر"

پیش‌بینی فروش 100 میلیون پوندی برای نسخه‌های الکترونیکی "هر‌ی‌پاتر"

پیش‌بینی می‌شود درآمد جی‌کی رولینگ نویسنده مجموعه کتابهای "هری‌پاتر" از فروش نسخه‌های الکترونیکی آثارش به افزون بر 100 میلیون پوند برسد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت اسکاتسمن، به نظر می‌رسد این مبلغ رکورد فروش قبلی این نویسنده بریتانیایی را که از درآمد کتابها و حق کپی‌رایت آنها برای ساختن فیلم 620 میلیون پوند بود بشکند.

لیز تامسون سردبیر وب سایت "بوک برانچ" عنوان می‌کند: من تعجب نمی‌کنم اگر رولینگ از فروش کتابهایش به صورت الکترونیکی 100 میلیون به دست آورد.

همین‌طور پرفسور کلر اسکوایرز مدیر مرکز بین‌المللی انتشارات و ارتباطات دانشگاه استرلینگ این کار را مانند اجازه پخش موسیقی بیتلز در شبکه آی‌تونز عنوان می‌کند و استقبال از آن را محتمل می‌داند.

سخنگوی رولینگ نیز بر فعالیت مستمر و پیگیر برای حاضر شدن کتابهای هری‌پاتر به صورت الکترونیکی برای آی‌پد و ای‌بوکها تاکید کرده و از آماده سازی آنها در آینده نزدیک خبر داده است.

"هری پاتر" نام مجموعه رمانهای فانتزی است که در آن ماجراهای جادوگر نوجوانی به نام هری‌پاتر به همراه دوستانش رون ویزلی و هرمیون گرنجر نقل می‌شود که هر سه از دانش‌ آموزان مدرسه خرافات و جادوگری هاگوارتز هستند. این داستانها روایت کننده مبارزه بین خیر و شر و جدال هری‌پاتر و یارانش با جادوگران بد است.

عنوان 7 کتاب هری‌پاتر عبارتند از هری پاتر و سنگ جادو، هری پاتر و تالار اسرار، هری پاتر و زندانی آزکابان، هری پاتر و جام آتش، هری پاتر و محفل ققنوس، هری پاتر و شاهزاده دورگه  و همچنین هری پاتر و یادگاران مرگ.

این مجموعه با ترجمه‌های متعددی در ایران منتشر شده است.
 

کد خبر 1281008

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha