۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۱۱:۲۰

واگذاری مرحله اول واحدهای مسکن ثامن در مشهد آغاز شد

واگذاری مرحله اول واحدهای مسکن ثامن در مشهد آغاز شد

مشهد - خبرگزاری مهر: سخنگوی سازمان مجری طرح نوسازی و بهسازی اطراف حرم مطهر رضوی، از آغاز واگذاری مرحله اول واحدهای 50متری طرح مسکن ثامن، در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، محمد میرشفیعی صبح سه شنبه در جمع بازدیدکنندگان نمایشگاه دائمی طرح نوسازی اطراف حرم مطهر رضوی به خبرنگاران گفت: مالکان این واحدها که در سال 88 در نخستین مرحله طرح مسکن ثامن ثبت‌نام کرده بودند، در نیمه دوم امسال واحدهای آماده خود را تحویل می‌گیرند.

وی در ادامه از آزادسازی شارستان رضوی، حدفاصل خیابان طبرسی تا نواب صفوی تا پایان سال جاری خبر داد.

میرشفیعی اظهار داشت: عملیات بازگشایی بولوار جدید شارستان رضوی به طول بیش از یک‌هزار و 200متر در بخش شرقی حرم مطهر که خیابان نواب صفوی را به خیابان طبرسی متصل می‏کند تا پایان سال به پایان خواهد رسید.

وی افزود: تاکنون بیش از 65درصد از این مسیر بازگشایی شده است و هم‏اکنون عملیات احداث تونل مشترک تاسیسات انرژی به طول 840متر از خیابان طبرسی تا میدان امیر‌المومنین(ع) در حال اجرا می‏باشد.

سخنگوی سازمان مجری طرح ادامه داد: در بخش بعدی از خیابان نواب صفوی تا بازاررضا حدود 55درصد پلاک‌های آنجا آزادسازی خواهد شد که در بخش دیگری حدفاصل خیابان شیرازی تا اندرزگو در حدود 30درصد پلاک‏ها خریداری شده است.

میر شفیعی یادآور شد: تاکنون بیش از 2.5 کلیومتر از تونل تاسیسات انرژی در بافت پیرامون حرم مطهر اجرا شده  است که در برنامه ، اجرای کل طرح 13کلیومتر می‏باشد.

وی با تاکید بر اینکه در این پروژه برای نخستین بار در کشور از فناوری نوین شهری استفاده شده است، تاکید کرد: با اجرای تونل مشترک تاسیسات انرژی، امکان انتقال منابع انرژی آب، برق و مخابرات از طریق این تونل در زیرزمین مهیا شده است.

میرشفیعی در ادامه اجرای اینگونه طرح‏ها را برای شهرها ضروری دانست و گفت: شهر مشهد در این زمینه پیشتاز بوده و این نشان از اهتمام مدیریت شهر در راستای برخورداری شهر از امکانات و تاسیسات مناسب زیربنایی است.

کد خبر 1308407

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha