۱۵ آبان ۱۳۹۱، ۱۱:۴۹

خسته بند:

پرورش ماهی در قفس نجات‌بخش صید و صیادی در گیلان است

پرورش ماهی در قفس نجات‌بخش صید و صیادی در گیلان است

بندر انزلی - خبرگزاری مهر: نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی پرورش ماهی در قفس را نجات‌بخش صید و صیادی در استان گیلان دانست و بر لزوم فرهنگ‌سازی در این عرصه تاکید کرد.

حسن خسته بند در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: کارهای فرهنگی به ویژه برنامه های مستند از این فعالیت باید تهیه و اطلاع رسانی شود.

وی همچنین تولید را نبض اقتصاد کشور دانست و اظهارداشت: پرورش ماهی قزل آلا در قفس ( دریا) بعد از نفت و پتروشیمی زیر یک سال برگشت سرمایه دارد.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی گفت: پرورش ماهی در قفس در دریا و تالاب نیم قرن در دنیا در حال انجام است از این رو باید در استان این برنامه در سرفصل اقدامات اقتصادی قرار گیرد.

وی افزود: بخش شیلات بعنوان یکی از محورهای توسعه استان دارای ظرفیت های مناسبی در صید و صیادی و آبزی پروری است.

خسته بند بر لزوم تحول صنعت شیلات گیلان در سال تولید ملی تاکید کرد و اظهارداشت: این بخش نقش مهمی در رونق اقتصادی، توسعه منطقه و اشتغال زایی اقتصاد استان دارد.

وی یادآورشد: استفاده کامل از ظرفیت های مهمی مانند پرورش و صید آبزیان می ‌تواند زمینه ‌ساز تحول و دگرگونی شگرفی در افزایش تولید مواد غذایی، ایجاد فرصت های جدید شغلی، افزایش درآمد منطقه‌ ای، افزایش درآمد ارزی، تامین رفاه ‌اجتماعی و ارتقای جایگاه استان از لحاظ اقتصادی و اجتماعی شود.

کد خبر 1736124

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha