۵ اسفند ۱۳۹۱، ۸:۰۷

«جهان کتاب» جدید با بررسی کتاب سیروس ابراهیم‌زاده روی پیشخوان آمد

«جهان کتاب» جدید با بررسی کتاب سیروس ابراهیم‌زاده روی پیشخوان آمد

شماره‌ مربوط به آذر و دی ماه امسال نشریه «جهان کتاب» در قالب یک شماره، منتشر شده و روی پیشخوان روزنامه‌فروشی‌ها عرضه شد که در میان مقالات نقد و بررسی آن می‌توان نوشتاری را درباره کتاب «پشت چراغ قرمز» دید.

به گزارش خبرنگار مهر، سر آورل اشتاین، نامه‌ای از پراگ: یوزف بالزانوف، رند آکسفورد نشین، همنوازی بدآهنگ بوق‌ها، سیاست کافکا، در کتابخانه‌های دیجیتال: حکایت‌هایی از ترور و کودتا، تازه‌های کتاب، کافه کله‌قند و ... تعدادی از مطالب و مقالات این شماره «جهان کتاب» هستند.

سی ئی ای دبلیو الدهم، پرویز دوایی، علی صلح‌جو، کارول کلارک، پرتو شریعتمداری، محمدرحیم اخوت، مسعود جعفری، فرخ امیرفریار، حسین محبی، زهره روحی، سید محمد صدرالغروی، جاوید سرابی، محسن شجاعی، ناصر زاهدی، مجید رهبانی، زری نعیمی، شهرزاد نیازی و فاضل ترکمن نویسندگان و مترجمانی هستند که آثارشان در این شماره از این نشریه منتشر شده است.

مقالات و مطالب این شماره «جهان کتاب» به ترتیب عبارتند از: سر آورل اشتاین، یوزف بالزانوف، ارزشیات مناسب، ادبیات پس از کاغذ، دو کتاب در احوال اهل هنر، مقامات و مقالات شعار، رند آکسفوردنشین، همنوازی بد آهنگ بوق‌ها، هستی اجتماعی در پدیده زیست‌شناختی «پیری»، سیاست کافکا، شنیدن صدای امواج، دومین کنگره بین‌المللی مترجمان آثار ادبی روسی، راز مرگ یک ناشر، در کتابخانه‌های دیجیتال: حکایت‌های از ترور و کودتا، هزار و یک داستان، معرفی کوتاه، احسان نراقی درگذشت، به یاد استاد شریعت، تازه‌های بازار کتاب و کافه کله‌قند.

مقاله «دو کتاب در احوال اهل هنر» شامل معرفی دو کتاب «این شاخه مال من است: درباره پرویز کلانتری» با گردآوری توکا و منصور ملکی و «هنر نوگرای ایران» نوشته توکا ملکی است. مقاله «مقامات و مقالات شعار» نیز مطلبی درباره شناخت‌نامه و مجموعه مقالات جعفر شعار است. «رند آکسفوردنشین» نیز مطلبی درباره کتاب زندگینامه آیزایا برلین است این کتاب توسط مایکل ایگناتیف نوشته و توسط عبدالله کوثری ترجمه شده است.

حسین محیی در مقاله «همنوازی بد آهنگ بوق‌ها» کتاب «پشت چراغ قرمز» نوشته سیروس ابراهیم‌زاده را مورد نقد و بررسی قرار داده است. هشتمین قسمت از سری مقالات تاریخی «در کتابخانه‌های دیجیتال» نیز به قلم مجید رهبانی «حکایت‌هایی از ترور و کودتا» نام گرفته است به سرلشگر محمد دفتری اختصاص دارد. «هزار و یک داستان» این شماره جهان کتاب نیز به معرفی کتاب‌های جیرجیرک نوشته احمد غلامی، حالا یک کلاه آفتابی قرمز دارم نوشته عطیه راد، دو تا نقطه نوشته پیمان هوشمندزاده، زمستان با طعم آلبالو نوشته الهام فلاح، شهر جنون نوشته زهره جمشیدی، عشق و رب به اندازه کافی نوشته حمید عبداللهیان، مرگ بازی نوشته پدرام رضایی زاده، من منچستر یونایتد را دوست دارم نوشته مهدی یزدانی‌خرم و هیاهوی کوهسار نوشته فریبا منتظرظهور اختصاص دارد.

در قسمت معرفی کوتاه نیز، نشریه «فروغ» و کتاب‌های «فرهنگ رجال و کارگزاران دیپلماسی ایران»، «امپراطوری عثمانی در عصر دگرگونی تنظیمات»، «درآمدی بر ایران‌شناسی»، «دیار سامان»، «از کاف تا نون»، اصول شکسته‌نویسی»، «غوطه خاطرات در چشمه خیال»، «ادبیات و انقلاب»، «زندگی بی حد و مرز»، «تفکر استراتژیک» و «نظریه روابط بین‌الملل برای سده بیست و یکم» نیز به اجمال مورد معرفی قرار گرفته‌اند.

شماره های نهم و دهم هفدهمین سال «جهان کتاب» که مربوط به آذر و دی ماه امسال می‌شوند، در واقع شماره‌های 283 و 284 این نشریه‌ هستند که چاپ می‌شود.

کد خبر 2003788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha