۱۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۲۱

معرفی نشریات؛

شماره زمستانی جهان کتاب با «۱۰۳ جلوه مگره» روی پیشخوان آمد

شماره زمستانی جهان کتاب با «۱۰۳ جلوه مگره» روی پیشخوان آمد

شماره جدید ماهنامه جهان کتاب با مقاله‌ای درباره چاپ ۱۰۳ رمان و داستان پلیسی سربازرس مگره منتشر و روی پیشخوان آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، شماره جدید ماهنامه «جهان کتاب» ویژه دی‌ماه ۹۸ در قالب دو شماره ۳۶۷ و ۳۶۸ این‌مجله، به‌تازگی منتشر شده و روی پیشخوان مطبوعات آمده است.

این‌شماره «جهان کتاب» هم با سرمقاله‌ای از پرویز دوائی شروع می‌شود که با عنوان «جمال...جمال» چاپ شده است. سپس «یادداشت‌هایی برای خاطراتی که هرگز نخواهم نوشت» نوشته ژرژ آمادو با ترجمه عبدالله کوثری آمده و پس از آن‌هم داستان کوتاه «بازو» نوشته لودمیلا پتروشوسکایا با ترجمه پرتو شریعتمداری چاپ شده است. مطلب بعدی، «خاطرات تاج‌السلطنه جعلی است» به قلم ناصرالدین پروین است و پس از آن‌هم مقاله کاوه بیات در نقد و بررسی کتاب «کُردها و خاستگاه آنها» با عنوان «در جست‌وجوی خاستگاه» چاپ شده است.

کتاب «فروپاشی» هدی صابر هم بهانه نگارش مقاله بعدی این‌شماره از مجله مذکور بوده و با همین‌عنوان به قلم معصومه علی‌اکبری منتشر شده است. «تاریخ نوین به روایت الکسی یوویچ» نوشته اورلاندو فیگس با ترجمه گلی امامی و «چپ‌گرایان افغانستان» نوشته مجید رهبانی دوعنوان از دیگر مقالاتی هستند که در ادامه مطالب این‌مجله چاپ شده‌اند.

«علم دینی و علم غیر دینی» نوشته محمدرضا توکلی صابری هم از دیگر مقالات این‌مجله است که درباره کتاب «فرهنگ و پیشرفت مطلوب» شامل مجموعه‌گفتگوهایی با مهدی گلشنی است. کتاب «شعر جهان عرب» هم در یکی از مقالات این‌کتاب به قلم طلیعه خادمیان با عنوان «به مرگ قصه زندگی می‌گویم» بررسی شده است. از دیگر کتاب‌هایی که در ادامه مطالب این‌مجله نقد و بررسی شده‌اند، می‌توان به «نادرشاه و دختر کولی»، «آمرزش زمینی»، «درازکش در ساعت خواب»، «دوران»، «شاه‌پری»، «عروسکی به اسم تو»، مجموعه کتاب‌های طلایی نشر نو و ... اشاره کرد.

«دو پسوند_قافیه ابتکارآمیز (از سنایی غزنوی تا سمندر شیرازی)» نوشته کامیار عابدی، «مظاهر مصفا شاعری قوی‌دست در اسلوب قدما؛ اما غم‌گرا» نوشته محمدرضا رهبریان، «۱۰۳ جلوه مگره» نوشته اولیویه مولن با ترجمه عباس آگاهی، «آنچه هویت مطالبه می‌کند (فرانسیس فوکویاما علل به تعویق افتادن پایان جهان را توضیح می‌دهد)» نوشته لوئیس مِنَند با ترجمه سعید پزشک و قسمتی دیگر از مجموعه‌مقالات «حکایت ناکامان قلم» نوشته کریستوفر رُز با ترجمه پرتو شریعتمداری از دیگر مطالب مندرج در این‌شماره جهان کتاب هستند.

مقاله «۱۰۳ جلوه مگره» درباره کاری است که انتشارات اومنیبوس به مناسبت سی‌امین سالگرد درگذشت ژرژ سیمنون و تولد شخصیت داستانی سربازرس مگره انجام داده و ۱۰۳ رمان و داستان کوتاه از سیمنون را با محوریت این‌شخصیت چاپ کرده است.

این‌مجله با ۷۸ صفحه و قیمت ۲۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 4845349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha