آخرین کتاب محمود حکیمی در فرهنگسرای خاوران رونمایی می‌شود

آخرین کتاب محمود حکیمی در فرهنگسرای خاوران رونمایی می‌شود

آخرین کتاب محمود حکیمی که «حضرت مهدی (عج) پیام‌آور مهرورزی و محبت» نام دارد با حضور نویسنده و مهدی کاموس در فرهنگسرای خاوران رونمایی و نقد می‌شود.

محمود حکیمی، نویسنده پیشکسوت در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام این خبر گفت: در کتاب «حضرت مهدی (عج) پیام‌آور مهرورزی و محبت»، 45 حدیث و روایت را گرد آورده‌ام که نشان می‌دهد حضرت، مظهر مهرورزی و عشق و محبت است و همه روایاتی که گاه نقل می‌شود و از خشونت ایشان سخن می‌گوید و این‌که با ظهور منجی آخرالزمان، جویی از خون راه می‌افتد چرا که حضرت، سر از بدن ستمکاران جدا می‌کند، جعلی است و سندیت ندارد.

او شناخت اسرائیلیات را لازمه پرداختن به کارهای دینی دانست و افزود: نوشتن داستان‌ها و کتاب‌های دینی به شناخت احادیث و روایات و تشخیص سره از ناسره بستگی دارد. اسرائیلیات و داستان‌های جعلی نباید وارد ادبیات دینی ما شود و این به شناخت احتیاج دارد.

حکیمی در پاسخ به این‌که همه نویسندگان قادر به تشخیص صحت و سقم احادیث نیستند، گفت: تشخیص روایات جعلی از غیرجعلی برعهده نویسندگان نیست، اما نویسنده که درباره مباحث و شخصیت‌های دینی می‌نویسد، باید با یک کارشناس دینی در ارتباط باشد؛ وگرنه حضرت مهدی را مظهر خشونت معرفی می‌کند نه مهربانی و عطوفت.

کتاب «حضرت مهدی (عج) پیام‌آور مهرورزی و محبت»، نوشته محمود حکیمی را انتشارات قلم منتشر کرده است؛این کتاب امروز اول تیرماه، ساعت 17 در فرهنگسرای خاوران رونمایی می‌شود. مهدی کاموس نیز به نقد آخرین اثر حکیمی می‌پردازد.

 

کد خبر 2081562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha