۱۴ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۲۱

عبد الوهاب:

امنیت غذایی مهمترین رکن امنیت ملی است

امنیت غذایی مهمترین رکن امنیت ملی است

بیرجند – خبرگزاری مهر: مدیر پدافندغیرعامل سازمان دامپزشکی کشور امنیت غذایی را مهم ترین رکن امنیت ملی دانست و گفت: آموزش‌های پدافندغیرعامل و توجه به نقش دامپزشکی در این زمینه تاثیر بسزایی در تامین امنیت غذایی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب اله عبدالوهاب ظهر یکشنبه درهمایش پدافندغیرعامل و دامپزشکی با اشاره به اهمیت شناسایی زیرساخت‌های بنیادی جامعه بیان کرد: زیر ساخت‌های بنیادی جامعه می‌تواند در جهت تولید اقدامات بهداشتی و نیروی انسانی باشد.

وی افزود: در پدافند به دنبال آن هستیم که استعدادها و پتانسیل های خود را از خطرات حفظ کنیم.

عبدالوهاب در الویت بندی امنیت ملی جامعه گفت: به ترتیب از بالا به پایین امنیت غذایی، امنیت در سلامت عمومی، امنیت مکان و ... در جایگاه پایین تر قرار دارند.

وی با بیان اینکه امنیت غذایی رسالت مهم دامپزشکی است، گفت: آموزشهای پدافند غیرعامل نقش تاثیر گذاری می تواند در امنیت غذایی داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر نتوان امنیت غذایی را در یک کشور تامین کرد هرچند از توان نظامی قدرتمند برخوردار باشیم بازهم آن کشور وابسته به دیگران است.

مدیرپدافندغیرعامل  سازمان دامپزشکی کشور درارتباط با یک کشور مردمی گفت: اقدامات نظامی برای جامعه ای که از درون متلاشی است؛ موثر است.

وی بیان کرد: برای کشور ما که یک کشور مردمی است و از درون دارای ساختار محکم، اقدامات نظامی اثر نمی گذارد.

وی ادامه داد: دشمن از راه غیرمستقیم با انجام تحریم و مواردی از این قبیل سعی می‌کند با ایجاد مشکلات اقتصادی بی‌اعتمادی بین مردم ومسئولان را در جامعه رواج دهد.

مدیر پدافندغیرعامل سازمان دامپزشکی گفت: در این شرایط باید با رفع آسیب‌پذیری از دامن زدن به این موضوعات جلوگیری و سپس در مرحله بعد تحریم‌ها را هوشیارانه دفع کرد.

عبدالوهاب با اشاره به پیش‌بینی پیشرفت بیماریهای واگیردار عنوان کرد: اگر پیش بینی میزان پیشرفت بیماری در منطقه درست سنجیده شود به راحتی می‌توان شیوع بیماری را کنترل کرد.

وی افزود: انجام قرنطینه هدفمند با در نظر گرفتن موارد اصولی (جت حرکت باد، مسیر آب رودخانه وسایر موارد)  به جای قرنطینه شعاعی می‌توان در هزینه‌های مصرفی صرفه جویی کرد.

کد خبر 2150195

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha