۱۵ مهر ۱۳۹۲، ۱۴:۱۲

محبوبیت «دکتر اسلیپ» استفن کینگ را در صدر نویسندگان آمریکایی نشاند

محبوبیت «دکتر اسلیپ» استفن کینگ را در صدر نویسندگان آمریکایی نشاند

استفن کینگ نویسنده آمریکایی با انتشار جدیدترین کتابش با عنوان «دکتر اسلیپ» بار دیگر صدرنشین پرفروش‌های آمریکا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یو. اس. ای. تودی، کتاب جدید استفن کینگ که 10 روز پیش منتشر شد، در همین مدت موفق شد تا توجه مردم را جلب کند و در راس فهرست پرفروش‌های آمریکا جای بگیرد.

وی که اندکی پیش از انتشار این کتاب در گفتگو با ویل گومپرتز، دبیر هنری بی بی سی اقرار کرده بود که درباره واکنش‌ها نسبت به رمان جدیدش که ادامه‌ای بر «درخشش» است، نگران است، گفته بود انتظار دارد 95 درصد تمام نقدها مقایسه‌ای بین این دو کتاب باشد.

این نویسنده پرطرفدار گفته بود: باید با این مقایسه مواجه شوم و نگران هستم، چون از آن زمان تا به حال اتفاق‌های زیادی افتاده‌اند و من مردی متفاوت هستم.

او همچنین اقرار کرده بود که به وبسایت‌های ادبی سر زده تا ببیند قبل از انتشار کتاب طرفداران چه واکنش‌هایی نسبت به آن دارند.

این نویسنده باسابقه که حال 65 سال دارد، می‌گوید که کیفیت نویسندگی‌اش طی سال‌ها و از زمانی که رمان «درخشش» را در سن 28 سالگی نوشت، پیشرفت داشته است.

با این حال به نظر می‌رسد موج اشتیاقی که نسبت به سرنوشت خانواده تورنس در کتاب «درخشش» وجود داشت، پاسخ درخوری به کتاب کینگ داده باشد. خود وی پیش بینی کرده بود که چیزی که بیشتر مردم می‌گویند این است که من احتمالا این کتاب را می‌خوانم، اما به خوبی کتاب اول نخواهد بود. وی گفته بود، اما از آنجا که من یک فرد خوشبین هستم، می‌خواهم آن‌ها بعد از خواندنش بگویند که کتاب خوبی بوده است. اما چیزی که واقعا می‌خواهم آن‌ها بگویند این است که این کتاب از «درخشش» بهتر است.

کینگ که تا به حال بیش از 50 رمان منتشر کرده و شاهد سینمایی شدن بسیاری از آثارش بوده قبول دارد که منتقدان نسبت به زمانی که کارش را به تازگی شروع کرده بود، بسیار مهربان‌تر رفتار می‌کنند.

رمان «دکتر اسلیپ» داستان پسری است که از وقایع وحشتناک داستان «درخشش» جان سالم به در برد. به گفته خود کینگ او این کتاب را به خاطر سئوال‌های مردم درباره سرنوشت شخصیت آن پسر نوشت. در کتاب، دنی تورنس تبدیل به کارمند یک آسایشگاه شده و در آنجا از قابلیت‌هایی که در رمان اول داشت، استفاده می‌کند تا به افرادی که در حال مرگ هستند، کمک کند تا راحت‌تر به دنیای بعد قدم بگذارند. او با دختر کوچکی آشنا می‌شود که همین قابلیت را دارد، اما توسط خون آشام‌های روانی که در ذات کودکانی مانند او زندگی می‌کنند، مورد تعقیب قرار می‌گیرد.

«دکتر اسلیپ» بیست و چهارم سپتامبر به بازار آمد.

کد خبر 2150871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha