۲۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۳۱

نصر اصفهانی مطرح کرد

امکان ذخیره سازی تخمک برای دختران مجرد/ توصیه برای ازدواج به موقع برای موفقیت باروری

امکان ذخیره سازی تخمک برای دختران مجرد/ توصیه  برای ازدواج به موقع برای موفقیت باروری

اصفهان – خبرگزاری مهر: عضو هیئت مدیره مرکز باروری و ناباروری استان اصفهان گفت: با توجه به افزایش سن ازدواج و نگرانی بانوان از کاهش موفقیت بارداری در سنین بالا امکان ذخیره سازی تخمک برای دختران مجرد در ایران نیز وجود دارد اما برای موفقیت در امکان یک بارداری مطمئن به جای روش های جانبی، ازدواج به موقع توصیه می شود.

محمد حسین نصراصفهانی در حاشیه بیستمین کنگره سراسری انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر، مبنی بر اینکه با توجه به افزایش سن ازدواج در جوامع ایرانی آیا امکان ذخیره سازی تخمک برای دختران مجرد به منظور باروری در آینده وجود دارد، اظهار داشت: پیش از جواب به این سئوال این توضیح ضروری است که ذخیره تخمدانی هر خانمی در دوران جنینی ایجاد می شود و به تدریج در طول زمان پس از بلوغ این تخمک ها وارد چرخه قاعدگی شده و در دوران یائسگی این ذخیره به اتمام می رسد.

وی افزود: همچنین تخمک های خوب با امکان باروری بهتر در دوران جوانی هر فردی بیشتر است و ناهنجاریهای ژنتیکی در بارداری های سنین بالاتر ایجاد می شود.

 عضو هیئت مدیره مرکز باروری و ناباروری استان اصفهان تاکید کرد: روشی برای اندازه گیری ذخیره تخمدانی وجود دارد که در صورت کاهش میزان تخمک ها می توانیم در صورت ازدواج فرد، جنین و در صورت مجرد بودن تخمک وی را فریز و تا زمان تمایل به داشتن فرزند یا ازدواج برای وی نگهداری کنیم.

وی اضافه کرد: واقعیت این است که از هر 10 تخمک در سیکل طبیعی 5 تا 7 عدد لقاح و سه عدد به حد جنین حاملگی می رسد و امکان باروری دارد.

نصراصفهانی بیان داشت: این در حالی است که از هر 10 عدد در تخمک های انجماد یافته تنها یکی بارور می شود و لازم است از فرد تخمک های زیادی گرفته می شود.

وی ادامه داد: بنابراین گرچه روش ذخیره تخمک روندی الزامی است که در ایران نیز انجام می شود اما منطقی نیست که بانوان روی این موضوع حساب ویژه ای باز کنند.

ازدواج و فرزندآوری سالم مهم تر از رسیدن به تخصص عملی در زندگی است

عضو هیئت مدیره مرکز باروری و ناباروری استان اصفهان گفت: بنابراین توصیه نخست من به عنوان فردی که 30 سال است در زمینه نازایی فعالیت می کنم، این است که مطابق فرامین اسلام ازدواج در زمان مقرر و به موقع انجام شود چرا که اگرچه تلاش برای تحصیل و شغل در زندگی هر شخص اهمیت ویژه ای برخوردار است اما خود زندگی، ازدواج و فرزندآوری اصل نخست را در زندگی هر شخص داراست بنابراین پیشنهاد می کنم جامعه به جای اینکه اعتماد خود را بر این روش ها و بر دوش ما بگذارند به خویشتن بپردازند.

کد خبر 2309679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha