۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۵۲

معاون دادگستری اردبیل تاکید کرد؛

تعامل پژوهشی دانشگاه و دستگاه قضا در راستای کاهش آسیب های اجتماعی

تعامل پژوهشی دانشگاه و دستگاه قضا در راستای کاهش آسیب های اجتماعی

اردبیل - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: تعاملات پژوهشی دستگاه قضایی و مراکز دانشگاهی به صورت جامع‌محور در راستای حل چالش‌ها و خلاء‌ها عملی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جهانگیر جوانمرد عصر دوشنبه در جلسه هم اندیشی معاون با رئیس دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس دانشگاه علوم اجتماعی در راستای بهره مندی از ظرفیت علمی دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی اظهار کرد: یکی از مهمترین رویکردهای دستگاه قضایی استان استفاده از ظرفیت نخبگان و صاحبنظران در بررسی و ارایه راهکار های علمی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و وقوع جرم است.

وی با تقدیر از همکاری و تعامل دانشگاه های اردبیل با دستگاه قضایی در امر کاهش آسیب های اجتماعی خاطرنشان کرد: مسلما استمرار و روند همکاری های دوجانبه می تواند نتایج بسیار خوبی را در پی داشته باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل افزود: تعاملات آموزشی و پژوهشی بین دستگاه قضایی و مراکز دانشگاهی با لحاظ موضوعات و مقولات کاربردی و جامع‌محور در راستای حل چالش‌ها و خلاء‌ها و همچنین آینده‌نگری و پیش‌بینی مسائل آینده باید بیش از این بسط و گسترش یابد.

جوانمرد گفت: باید اطلاعات و آگاهی‌های حقوقی مردم در راستای پیشگیری از وقوع جرم گسترش و توسعه یابد و این موضوع مقوله‌ای است که نظام آموزشی و پژوهشی حقوق می‌تواند با ورود جدی به آن منشاء اثر باشد.

در این نشست اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز از اقدامات، عملکردها و ورود جدی دستگاه قضایی در امر پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی قدردانی کرد.

کد خبر 6105643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha