۱۸ مرداد ۱۳۹۳، ۲۲:۰۲

کاراته قهرمانی آسیا ؛

کسب چهار طلا، یک نقره و سه برنز دیگر/ صدرنشینی ایران با 16 مدال

کسب چهار طلا، یک نقره و سه برنز دیگر/ صدرنشینی ایران با 16 مدال

روز دوم از رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا با کسب 5 مدال رنگارنگ توسط نمایندگان کشورمان همراه بود تا جمع مدالهای تیم اعزامی کشورمان در فاصله یک روز به پایان مسابقات به عدد 16  برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره از مسابقات که روز جمعه با حضور 370 کاراته کا از 29 کشور در رده های سنی نوجوانان، جوانان و زیر 21 سال به میزبانی مالزی در سالن بدمینتون کوالالامپور آغاز شده بود امروز نیز پیگیری شد که کاراته کاهای کشورمان به مدال آوری خود ادامه دادند. علی بهبود در وزن 76- کیلوگرم با شکست حریفانی از ازبکستان ، کویت ، عربستان راهی بازی پایانی شد و در این مرحله هم کاراته کای کشور میزبان را شکست داد و طلا گرفت.
 
فائزه چیذری در وزن 48- کیلوگرم  با برتری مقابل کاراته کاهای از اندونزی ، مالزی و چین تایپه به مدال طلا دست يافت. امیررضا میرزایی در وزن 55 - کیلوگرم هم یک نشان طلای دیگر برای کشورمان کسب کرد. وی برای کسب این مدال حریفانی از  کویت ، اردن ، ژاپن و عراقی را شکست داده بود. 
 
 
صالح اباذری در وزن 76+کیلوگرم کاراته کاهایی از هند ، قزاقستان و ژاپن را از پیش رو برداشت و در پیکار نهایی هم برابر حریف عربستانی پس از تساوی در وقت معمول مبارزه با رای داوران پیروز شده و عنوان نخست را کسب کرد. مهدی قراری زاده در وزن 68- کیلوگرم با پیروزی برای نماینده عربستان و شکست برابر حریفی از ژاپن به گروه بازنده ها رفت. وی در جدال برای کسب مدال برنز ابتدا حریفی از چین تایپه سپس نماینده اردن را شکست داده و در مکان سوم ایستاد. 
 
در بخش دختران و در وزن 59- کیلوگرم  آویشن باقری  با برتری برابر هند و مالزی راهی بازی نهایی شد و در پیکار برای کسب مدال طلا به دیدار نماینده قزاقستان رفت و با قبول شکست به نشان نقره دست پیدا کرد. ملیکا احدی هم در وزن 59+کیلوگرم در اولین دیدار خود کاراته کای تایلندی را شکست داد و سپس نتیجه را به حریف ویتنامی خود واگذار کرد و به گروه بازنده ها رفت. وی در این مرحله کاراته کایی از نپال را از پیش برو برداشت و برنز گرفت. در وزن 61-کیلوگرم نیز میلاد افشانی همان دور نخست به نماینده اردن باخت. با صعود این اردنی به فینال ، افشانی راهی گروه بازنده ها شد و با برتری مقابل چین ، عربستان و هنگ کنگ به مدال برنز دست یافت.
 
 
نمایندگان کشورمان با گذشته دو روز از برگزاری این مسابقات با هشت طلا ، سه نقره و پنج برنز در صدر جدول رده بندی جای گرفت. تیم های ژاپن و میزبان نیز در مکانهای بعدی قرار دارند. برای تیم کشورمان تا کنون فاطمه چیذری ، امیررضا میرزانیی ، سارا بهمنیار ، شقایق واحدی ، امین ساکت ، حمیدرضا نجاتی ، علی بهبود و صالح اباذری شش مدال طلا ، آرزو نعمتی پور و آویشن باقری و میثم جمالی سه مدال تقره ، فاطمه صادقی مینا یوسفی ، مهدی قراری زاده ، میلاد افشانی و ملیکا احدی موفق به چهار مدال برنز شدند.
 
این دوره از مسابقات فردا یکشنبه در کوالالامپور به پایان می رسد. 
 
کد خبر 2346513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha