۱۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۴۰

با کسب 24 مدال طلا ، نقره و برنز؛

کاراته کاهای ایران قهرمان مسابقات رده های سنی آسیا شدند

کاراته کاهای ایران قهرمان مسابقات رده های سنی آسیا شدند

در پایان مسابقات کاراته قهرمانی نوجوانان، جوانان و زیر 21 سال آسیا تیم ایران با کسب 13 مدال طلا، 5 نقره و 6 برنز، بالاتر از ژاپن مدعی بر سکوی نخست قهرمانی ایستاد.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این مسابقات که از روز جمعه در کوالالامپور مالزی آغاز شده بود تیم کاراته ایران با 13 مدال طلا، 5 نقره و 6 برنز بر سکوی نخست قهرمانی آسیا ایستاد. پس از ایران، ژاپن با 9 طلا، 9 نقره و 5 برنز نایب قهرمان شد و قزاقستان با 2 طلا، 3 نقره و 9 برنز در جایگاه سوم قرار گرفت. همچنین مالزی میزبان با 2 طلا، 3 نقره و 8 برنز عنوان چهارم را کسب کرد و اردن با 2 طلا، یک نقره و یک برنز در رده پنجم جای گرفت.

امروز یکشنبه در سومین و آخرین روز این مسابقات، در گروه سنی زیر 21 سال و در بخش پسران، علی گلشنی در وزن به اضافه 78 کیلوگرم با پیروزی بر تمامی حریفان به نشان طلا دست یافت. در همین رده سنی و در بخش دختران هر سه نماینده ایران با درخشش راهی دیدار فینال شدند؛ در وزن منهای 53 کیلوگرم زهره برزگر با نمایشی چشمگیر و برتری بر کلیه حریفان موفق به تصاحب نشان طلا شد. در به اضافه 60 کیلوگرم بهنوش نجفی با غلبه بر همه رقبا یک نشان طلای دیگر برای کشورمان به ارمغان آورد و در وزن منهای 60 کیلو نیز مهتاب اسماعیلی به نشان نقره دست یافت.

ضمن اینکه در رقابتهای کاتای زیر 21 سال ابوالفضل شهرجردی به راحتی راهی دیدار پایانی شد و در این مسابقه با غلبه بر حریف ژاپنی نشان طلا را بر گردن آویخت. در بخش دختران هم زکیه رحمانی مدال نقره را بخود اختصاص داد.در کاتای تیمی گروه سنی نوجوانان و جوانان تیم کشورمان در بخش دختران به نشان طلا دست یافت و در بخش پسران برنز گرفت.

برای تیم کشورمان کاتای تیمی،  علی گلشنی ، زهره برزگر، بهنوش نجفی ، ابوالفضل شهرجردی ، فاطمه چیذری ، امیررضا میرزانیی ، سارا بهمنیار ، شقایق واحدی ، امین ساکت ، حمیدرضا نجاتی ، علی بهبود و صالح اباذری  مدال طلا ،مهتاب اسماعیلی، زکیه رحمانی ، آرزو نعمتی پور و آویشن باقری و میثم جمالی سه مدال تقره ، فاطمه صادقی مینا یوسفی ، مهدی قراری زاده ، میلاد افشانی و ملیکا احدی موفق به چهار مدال برنز شدند.
 
این دوره از مسابقات با حضور 370 کاراته کا از 29 کشور به مدت سه روز در کوالالامپور برگزار شد.


 

 

کد خبر 2347038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha