۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۵۶

نقشه جی‌کی رولینگ برای هری‌پاتر/عکس

نقشه جی‌کی رولینگ برای هری‌پاتر/عکس

جوآن رولینگ یا همان جی‌کی رولینگ مشهور حالا با رمان‌های هری‌پاتر یکی از پولداترین افراد جهان است و مجموعه هفت‌گانه او دیگر تقریباً همه در جهان می‌شناسند. خانم رولینگ اما چطور برای مجموعه کتاب‌هایش نقشه می‌کشید ؟

مجله مهر: هر کدام از رمان‌های سبک خیال‌پردازی جی‌کی رولینگ به نحوی نوشته شده بودند که خوانندگان برای بیرون آمدن کتاب جدید لحظه‌شماری می‌کردند و به همین خاطر در جلوی کتاب‌فروشی‌ها در صبح روز انتشار صف می‌کشیدند. حالا تصویری از نقشه خانم رولینگ برای همین در تعلیق نگه داشتن خواننده‌ها منتشر شده که نشان می‌دهد این نویسنده چطور روند داستان خود را برنامه‌ریزی می‌کرده است. 

 
 
شاید زمانی که  جی‌کی رولینگ شروع به نوشتن اولین کتابش هری پاتر و سنگ جادو کرد، تصور نمی‌کرد نوشتن این رمان تخیلی نوجوانان، برای او شهرتی جهانی و ثروتی غیر قابل تصور به ارمغان آورد. ایده هری برای اولین بار به طور ناگهانی در سال ۱۹۹۰ در قطار پرازدحام مسیر شهر منچستر به لندن، به ذهن رولینگ افتاد باعث شد تا او یکی از نویسندگان مشهور جهان شود. هری پاتر به ۶۵ زبان و به طور تقریبی در ۴۰۰ میلیون نسخه منتشر شده‌است. کتاب‌های هری پاتر از پرفروش ترین کتاب‌های دنیا بوده‌اند. 
 
کد خبر 2397079

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha