۱۵ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۳۱

روزبه:

فرهنگ کار خیر و خداپسندانه را در جامعه احیاء کنیم

فرهنگ کار خیر و خداپسندانه را در جامعه احیاء کنیم

قزوین- استاندار قزوین گفت: فقر زشت ترین پدیده در جامعه اسلامی است که با احیاء وترویج فرهنگ کار نیک و ساماندهی امور خیرحواهانه باید چهره فقر را از استان پاک کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی روزبه ظهر شنبه درآئین تجلیل از داوطلبان جمعیت هلال احمر استانن قزوین که ظهر شنبه با حضور نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، آیت الله تاکندی نماینده سابق مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و امدادگران در سالن جهاد کشاورزی برگزار شد اظهار داشت: خوشبختانه مشارکت افراد خیر و نیکوکار در عرصه های مختلف از جمله ساخت مدرسه، مسجد، درمانگاه، بیمارستان و کمک به بیماران نیازمند بسیار قابل توجه است و توصیه های دینی هم ما را به سبقت گرفتن در کار خیر دعوت می کند که انگیزه مشارکت در این کار را بیشتر می کند.

وی افزود: جاده خیرخواهی در کشور آنقدر وسیع و بزرگ است که به هر میزان افراد خیر وارد کار شوند باز هم ظرفیت داریم و خوشبختانه در استان قزوین هم هر روز شاهد حضور افراد بیشتری برای کارهای عام المنفعه هستیم.

قزوین

استاندار بیان کرد: در حال حاضر حدود یک هزار و ۴۰۰ مسجد در استان داریم که بیش از ۹۰ درصد آنها توسط خیرین ساخته شده و اماکن متبرکه دیگر مانند حسینیه و تکایا نمیز با کمک افراد نیکوکار احداث می شود که این ظرفیت ارزشمندی است که باید بخوبی مورد استفاده قرار گیرد.

فرهنگ کار خیر باید زنده بماند

این مسئول زنده نگه داشتن فرهنگ کار نیک و خیر را ضروری دانست و اظهار داشت: پرداخت زکات در استان رشد قابل توجهی داشته که بیانگر گرایش مردم به کارهای خیر است اما به نظر می رسد هم موازی کاری و هم پراکندگی در کارها زیاد است و در این مسیر نقشه راه نداریم.

روزبه تصریح کرد: کارهای تکراری، موازی کار، غیر ضرور زیادی در این عرصه دیده می شود که لازم است ضمن ساماندهی کارها با اولویت بندی امور بتوانیم به خروجی و نتایج بهتری دست یابیم.

مسابقه فقر در جامعه زیبنده نیست

استاندار با انتقاد از افزایش صندوق های جمع آوری کمک های خیرین در مناطق مختلف شهر بویژه عوارضی اظهارداشت: به دلیل نداشتن برنامه مدون و پراکندگی وموازی کاری شاهد افزایش بی رویه صندوق های جمع آوری کمک های مردمی در سطح شهر به ویژه عوارضی هستیم که ورودی های شهر را نامنساب کرده و به نظر می رسد مسابقه فقر گذاشته ایم و هر کس سعی می کند مردم را به سوی خود جلب کند که این کارها زیبنده نیست.

قزوین

وی افزود: اگر بتوانیم فقط زکات استان را درست ساماندهی و مصرف کنیم قادریم کارهای بزرگی انجام دهیم و در این مسیر هم بهتر است یک ساماندهی مناسب صورت گیرد تا کارهای خیرخواهانه زیر سوال نرود و مردم با رغبت بیشتری در این کار دینی مشارکت کنند.

استاندار گفت: هیچ پدیده ای زشت تر از فقر در جامعه اسلامی نیست و ما هم نباید در نشان دادن چهره فقر از یکدیگر پیشی بگیریم بلکه با مدیریت درست و منطقی لازم است اشکالات را رفع کنیم.

این مسئول تصریح کرد: سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان یارانه نان و ۶۰۰ میلیارد تومان بابت یارانه ها به مردم استان پر داخت می شود و غنی و فقیر از آن برخوردار است اما برای ساخت سد نهب که ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد و برای ما اهمیت حیاتی دارد با کمبود اعتبار مواجهیم و باید چالش های آن را با سختی حل کنیم.

روزبه بیان کرد: پیشنهاد داده ایم سهمیه یارانه استان را به ما واگذار کنند تا خودمان مدیریت کنیم وزیرساخت ها و طرح های مهم را در اولویت اجرا قرار دهیم زیرا شرایط فعلی پر از ایراد است و جواب نمی دهد.

قزوین

استاندار در پایان از خدمات ایثارگرانه داوطلبان جمعیت هلال احمر استان تشکر کرد و این کار ارزشمند را دارای اجر و ثوابی بزرگ نزد خداوند دانست.

در پایان با اجرای مراسم تحلیف ۴۰ تن از جوانان جمعیت هلال احمر به رده داوطلبی ارتقاء یافتند و از ۱۶ تن از داوطلبان شاخص جمعیت هلال احمر استان هم تجلیل شد.

کد خبر 2437087

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha