۲۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۰۳

فریدون در گفتگو با مهر:

دبیرخانه‌ای برای هم‌افزایی نهادهای مرتبط با کتاب کودک شکل می‌گیرد

دبیرخانه‌ای برای هم‌افزایی نهادهای مرتبط با کتاب کودک شکل می‌گیرد

مدیر انجمن فرهنگی ناشران کودک در گفتگو با خبرنگار مهر از ایجاد دبیرخانه‌ای برای ایجاد ارتباط میان سه انجمن ناشران، نویسندگان و تصویرگران کودک با تکیه بر اشتراکات خبر داد.

عبدالعظیم فریدون، مدیر انجمن فرهنگی ناشران کودک در گفتگو با خبرنگار مهر از ایجاد دبیرخانه‌ای برای ایجاد ارتباط میان سه انجمن ناشران، نویسندگان و تصویرگران کودک خبر داد و افزود: احساس ما این بود که در دولت جدید، فضا برای فعالیت‌های فرهنگی بازتر یا گوش شنوایی پیدا شده است. به همین خاطر با معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد، جلسات متعددی داشتیم تا دبیرخانه‌ای برای تعامل بیشتر میان این سه نهاد مدنی مرتبط با کودک پدید آید.

مدیر انجمن فرهنگی ناشران کودک در ادامه بیان کرد: در شرایط کنونی و با وجود اوضاع نابسامانی که در زمینه نشر کتاب کودک وجود دارد، این هم‌افزایی لازم و ضروری به نظر می‌رسد؛ به هرحال، اشتراکاتی میان انجمن نویسندگان، انجمن تصویرگران و ناشران کودک و نوجوان وجود دارد؛ هدف توجه به این نقاط مشترک است.

به گفته فریدون، قرار است دبیرخانه‌های به منظور تعامل بیشتر اجمن‌های صنفی مرتبط با کتاب کودک شکل گیرد؛ این دبیرخانه به اعضا در برگزاری جشنواره‌های مختلف، انتخاب کتاب‌های برتر برای جشنواره‌های داخلی و خارجی کمک می‌کند.

مدیر انتشارات محراب قلم سامان دادن به توزیع کتاب را یکی از مواردی دانست که این دبیرخانه به آن توجه می‌کند و گفت: اعضای هیئت مدیره انجمن نویسندگان، انجمن تصویرگران و ناشران کودک و نوجوان، تنها یک جلسه دور هم نشسته‌اند. طبیعتا این جلسه‌ها ادامه پیدا می‌کند. ما روی مسایل و مشکلات مشترک مثل بیمه و کپی‌رایت و توزیع نامناسب کتاب متمرکز می‌شویم. از سوی دیگر این بار در انتخاب کتاب‌های برتر چه در جشنواره کتاب برتر چه برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی، سه نهاد اظهار نظر می‌کنند.

کد خبر 2517578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha