۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۷:۰۱

ارسلان امیری در گفتگو با مهر:

آیدا پناهنده نمایش«ناهید» در جشنواره کن را به مادرش تقدیم کرد

آیدا پناهنده نمایش«ناهید» در جشنواره کن را به مادرش تقدیم کرد

آیدا پناهنده پس از نمایش فیلم «ناهید» در شصت و هشتمین جشنواره فیلم کن، این اثر سینمایی را به مادر خود تقدیم کرد.

ارسلان امیری نویسنده و تدوینگر فیلم «ناهید» با اعلام این خبر، ضمن ارائه گزارشی از نمایش این فیلم به عنوان نماینده سینمای ایران در شصت و هشتمین جشنواره فیلم کن، به خبرنگار مهر گفت: نخستین نمایش فیلم سینمایی «ناهید» صبح روز گذشته ۲۶ اردیبهشت ماه ساعت ۱۱ صبح در بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن با حضور عوامل فیلم در سالن دبوسی نمایش و با استقبال خوبی از سوی حاضران در سالن مواجه شد.

وی ادامه داد: دومین نمایش فیلم سینمایی «ناهید» ساعت ۱۶ روز گذشته در سالن آندره بازن روی پرده رفت که در این سانس از نمایش، داوران در بخش دوربین طلایی و بخش نوعی نگاه همراه با مخاطبانی از کشورهای مختلف چون چین، هنر، فرانسه و غیره به تماشای این فیلم سینمایی نشستند.

ناهید

تدوینگر این فیلم سینمایی در ادامه صحبت های خود با اشاره به حضور عوامل فیلم «ناهید» گفت: پژمان بازغی، نوید محمدزاده و ساره بیات بازیگران فیلم «ناهید»، بیژن امکانیان تهیه کننده، مرتضی قیدی فیلمبردار، آیدا پناهنده کارگردان و خود من به عنوان فیلمنامه نویس و تدوینگر در سالن حضور داشتیم و فیلم را با حاضرین در سالن دبوسی تماشا کردیم.

امیری تصریح کرد: پس از پایان نمایش فیلم «ناهید» در شصت و هشتمین جشنواره فیلم کن، آیدا پناهنده کارگردان روی صحنه رفت و در ابتدای صحبت های‌اش این اثر سینمایی را به مادر خود تقدیم و پس از آن از تک تک عوامل فیلم برای همکاری در ساخت فیلم تشکر کرد. او با استناد به صحبت های کوروساوا فیلمساز ژاپنی گفت که زندگی بدون سینما برای من هیچ است. پناهنده در بخش هایی از صحبت های خود از بازی تاثیرگذار بازیگران، فیلمبرداری و قاب بندی مرتضی قیدی و همچنین از حمایت ویژه بیژن امکانیان یاد کرد و الکساندر ملگی رئیس کمپانی «ممنتو فیلمز» را از دوستان جدید فیلم سینمایی «ناهید» معرفی کرد.

فیلمنامه نویس فیلم «ناهید» با اشاره به صحبت های کارگردان درباره فیلمنامه این اثر سینمایی گفت: پناهنده در صحبت های خود به سابقه طولانی همکاری ما در نگارش فیلمنامه اشاره کرد و تاکید کرد که همکاری من و پناهنده از سال های دور تا امروز باعث خلق فیلمنامه های بسیاری شده است که این همکاری موجب شده تا برای نگارش قصه «ناهید» سه سال زمان بگذاریم.

فيلم ناهيد

ارسلان امیری در ادامه تصریح کرد: پس از نمایش فیلم دو پخش کننده یونانی و برزیلی خواستار پخش فیلم شدند و نویسندگان سایت هنری هالیوود ریپرتر و اسکرین دیلی عنوان کردند سبک کارگردانی پناهنده یادآور نوع فیلمسازی یاسوجیرو اوزو بوده و فضای فیلم احساس برانگیز بوده است.

نویسنده و تدوینگر فیلم «ناهید» در پایان گفت: همه تلاش خود را به کار بردیم تا نماینده خوبی از سینمای ایران در جشنواره فیلم کن باشیم و شان سینمای شریف ایران را در این جشنواره حفظ کنیم.

فیلم «ناهید» محصول سال ۱۳۹۳ مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است که در بخش «نوعی نگاه» شصت و هشتمین جشنواره فیلم کن حضور دارد. جایزه اصلی بخش «نوعی نگاه» در سال گذشته جشنواره فیلم کن به فیلم مجارستانی Fehér isten ساخته کورنل موندروژو تعلق گرفت و فیلم فرانسوی Party Girl ساخته ماری آماشوکلی، کلر بورگر و ساموئل تیس هم موفق به دریافت دوربین طلایی کن شده بود.

شصت و هشتمین دوره جشنواره فیلم کن از روز چهارشنبه ۲۳ ازدیبهشت‌ماه (۱۳ می) با نمایش فیلم سینمایی «سر بالا» به کارگردانی امانوئل برکوت فیلمساز فرانسوی در بخش خارج از مسابقه آغاز شد و تا روز ۳ خردادماه (۲۴ می) ادامه خواهد داشت.

کد خبر 2582441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha