۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۳

کارآگاهان ترک و فرانسوی در انتظار مجوز چاپ ارشاد

کارآگاهان ترک و فرانسوی در انتظار مجوز چاپ ارشاد

تعدادی از عناوین جدید مجموعه پلیسی نقاب درباره کارآگاهان فرانسوی و ترکیه‌ای، توسط انتشارات جهان کتاب به ارشاد رفته و در انتظار مجوز چاپ به سر می‌برند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه نقاب، شامل رمان‌ها و داستان‌های کوتاه پلیسی از نویسندگان مختلف جهان است که انتشارات جهان کتاب با ترجمه مترجمان مختلف کشور، منتشر و راهی بازار نشر می کند.

به تازگی ۴ عنوان جدید از مجموعه نقاب آماده شده و برای گرفتن مجوز چاپ به وزارت ارشاد ارسال شده اند. ۲ عنوان از این رمان ها، اثر فردریک دار نویسنده معاصر فرانسوی است که جهان کتاب پیش از این رمان های «آسانسور»، «مرگی که حرفش را می زدی»، «کابوس سحرگاهی»، «چمن»، «قیافه نکبت من» و «بزهکاران» را منتشر و راهی بازار نشر کرده است.

نام دو رمان جدید فردریک دار برای مجموعه نقاب، «زهر تویی» و «قاتل غمگین» است که هر دو، مانند دیگر رمان های دار، توسط عباس آگاهی از زبان فرانسوی به فارسی ترجمه شده‌اند.

یکی دیگر از عناوین آماده چاپ مجموعه نقاب که در انتظار مجوز چاپ به سر می برد، رمان «مگره در اتاق اجاره ای» نوشته ژرژ سیمنون است. همان طور که از نام اثر و نام نویسنده اش مشخص است، رمان دیگری با محوریت شخصیت محبوب سربازرس مگره است. رمان های مربوط به سربازرس مگره در مجموعه نقاب نیز با ترجمه عباس آگاهی منتشر می شوند.

چهارمین رمان آماده چاپ مجموعه نقاب هم، کتاب «مرد است و قتلش آقاکمال!» نوشته یاکوب آرژونی نویسنده آلمانی است که شخصیت اول آن، یک کارآگاه خصوصی ترک مقیم آلمان است. «تولدت مبارک آقاکمال!» و «به سلامتی آقا کمال!» عنوان دو رمان دیگری هستند که پیش از این با محوریت شخصیت کمال، کارآگاه ترک، در نقاب منتشر شده اند. ترجمه این رمان ها نیز از زبان آلمانی و توسط ناصر زاهدی انجام شده است.

۴ کتاب ذکرشده، آماده چاپ هستند و در صورت اخذ مجوز در ماه جاری منتشر و راهی بازار نشر می شوند.

کد خبر 2927506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha