۳۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۳:۳۰

فارس نخستین استان میزبان هفته قرآن و عترت است

فارس نخستین استان میزبان هفته قرآن و عترت است

شیراز- مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فارس نخستین استانی است که افتتاحیه هفته قرآن و عترت را برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر امیرنیا ظهر شنبه در گردهمایی اعضای شورای فرهنگ عمومی و هفته گرامیداشت قرآن و عترت استان فارس با بیان اینکه جای برگزاری فعالیت های قرآنی در داخل و خارج از کشور با وجود فرصت های موجود خالی بود، اظهار کرد: در این باره از آنجا که جای خالی مجموعه کامل و جریان سازی در کشور احساس می شد با تشکیل شوراهای توسعه و ترویج قرآن و عترت این هدف دنبال شده است. زیرا تا پیش از این آنچه انجام می گرفت موردی و زودگذر بود.

وی خواستار آسیب شناسی نیازهای قرآنی کشور شد و گفت: کار دولت در این باره سیاست گذاری، پشتیبانی و حمایت از امور قرآنی استو  باید باور داشت محتویات قرآنی و سیره ائمه(ع) پاسخگوی همه مشکلات ماست.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار ارتباط صحیح هنرمندان همه عرصه ها در کشور شد و تاکید کرد: در هفته های قرآنی باید فعالیتها به گونه ای باشد که آثار ماندگار شود.

امیرنیا شیراز و استان فارس را به واسطه ادبیات و هنر با اهتمام به اهل بیت(ع) را سرشار از فرهنگ و هنر عنوان کرد و افزود: در راستای برنامه‌های تبلیغ و ترویج قرآن و عترت اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر استانهای آسیب پذیر بود، البته فارس در این میان جزو استان هایی است که با وجود برخورداری، پیشگام این موضوع شد.

وی ادامه داد: در کنار کارهای انجام گرفته درخصوص قرآن و عترت، جشنواره های متناظری به شکل ملی و استانی طراحی شد که نمونه آن برپایی هفته قرآن و عترت در فارس است.

امیرنیا ادامه داد: همه دستگاه های اجرایی متولی قرآن هستند زیرا تنها جایی که می شود ایجاد وحدت کرد امور قرآنی است.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان از حضور برترین های هفته قرآن وعترت استان فارس در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم خبر داد.

کد خبر 2973562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha