۴ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۵۴

از سوی سوره مهر؛

«رژیسور» سعید تشکری پس از پنج سال منتشر می‌شود

«رژیسور» سعید تشکری پس از پنج سال منتشر می‌شود

سعید تشکری از آماده انتشار شدن رمان تازه‌‌‌ای از خود با عنوان رژیسور پس از پنج سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید تشکری نویسنده و نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر که به تازگی رمان «هندوی شیدا» را روانه بازار کتار کرده است انتشار رمان دیگری از خود پس از پنج سال انتظار برای انتشار توسط انتشارات سوره مهر خبر داد.

تشکری در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: رمانی با عنوان رژیسور را در سال ۱۳۸۸ نوشتم که در واقع جلد اول از سه‌گانه من درباره روشنفکران مشهد در صد ساله اخیر است که با تم ادبیات شهری نوشته شده است.

به گفته تشکری داستان این رمان که داستانی عاشقانه است به ماجرای حمله و به توپ بستنن حرم رضوی توسط ارتش روسیه تزاری باز می‌گردد که در پس زمینه آن داستانی عاطفی درباره دلدادگی یک مترجم زبان فارسی در دانشگاه سن پطرزبورگ با نام نینا با یک ژنرال روس با عنوان ردکو روایت می‌شود.

این رمان در کنار دو اثر دیگر تشکری با عنوان «پاریس پاریس» و «مفتون و فیروزه» سه گانه سعید تشکری درباره جغرافیای و فضای زیست روشنفکری شهر مشهد در دوران هجوم ارتش روسیه تزاری به ایران و نیز دوران پهلوی را تشکیل می‌دهد.

انتشارات سوره مهر در متنی که به منظور معرفی این رمان منتشر کرده است درباره آن نوشته است: «رژیسور» داستانِ شهری است که در آن شروران آتش می‌افروزند، بیگانگان غارت می‌کنند و روشنفکران در کنار مردم ذبح می‌شوند. حوزه اقلیمی رمان شهر مشهد است که انگار پهنه و باند آن همه‌ سرزمین ایران است. قلمرو معنویت‌گرایی و به توپ بستن حرم رضوی توسط روسیه تزاری کشمکشی غریب را می‌سازد که ساحت بارگاهی به خون کشیده می‌شود که روس و انگلیس رژیسورهای این درام غم انگیزند. غارتی غریب که تنها توسط کلمه به تصویر کشیده می‌شود.

سعید تشکری در سال جاری و به دلیل نگارش رمان مفتون و فیروزه برگزیده جایزه ادبی قلم زرین نیز شده است.

کد خبر 3563992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha