۲۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۴۸

سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان:

بیش از ۲۰۰ هزار تن گندم با وجود خشکسالی در اصفهان تولید شد

بیش از ۲۰۰ هزار تن گندم با وجود خشکسالی در اصفهان تولید شد

اصفهان - سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان گفت: بیش از ۲۰۰ هزار تن گندم در شرایط خشکسالی اصفهان تولید و تحویل جهاد کشاورزی شد.

محسن کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۲۲۰ هزار تن گندم استان اصفهان در شرایط دشوار خشکسالی توسط کشاورزان تولید شد.

وی بیان داشت: با پیگیری های انجام شده و با توجه به مشکلات اعتباری در سطح کشور امیدواریم به زودی پرداخت وجه خرید تضمینی گندم به صورت ویژه و سایر محصولات شامل جو، کلزا و چغندرقند نیز انجام شود.

سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان با اشاره به اهمیت تولیدات کشاورزی استان، افزود: زبان گویای شما هستیم و موضوع را مجدداً از طریق مراجع ذی ربط پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به وضعیت آب استان اصفهان اظهار داشت: توزیع آب براساس مصوبات شورای عالی آب کشور است و اجرای دقیق این مصوبات برای بخش هایی کشاورزی، صنعت و شرب یک ضرورت مهم است.

کریمیان همچنین به تولید سالانه ۳۵ هزارتن سیب گلاب اشاره کرد و افزود: این محصول هر سال از سه هزار و ۷۵۰ هکتار باغ در مناطق مستعد این استان برداشت می شود.

وی تصریح کرد: ارقام معروف سیب گلاب در استان شامل گلاب اصفهان، گلاب کهنز و سیب سلطانی است.

سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه ۱۵ درصد سیب تولیدی استان از نوع گلاب است، افزود: سیب گلاب در بین میوه‌های تابستانه از نظر طعم، رنگ و عطر بسیار مورد توجه مصرف‌کنندگان است.

وی گفت: سمیرم، شهرضا، اصفهان و نجف آباد از عمده شهرستان های تولیدکننده سیب گلاب در استان اصفهان هستند.

کد خبر 3738413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha