۱۵ دی ۱۳۹۵، ۷:۳۰

دومین «جنگ پیرمرد» به کتابفروشی‌ها رسید

دومین «جنگ پیرمرد» به کتابفروشی‌ها رسید

جلد دوم رمان «جنگ پیرمرد» نوشته جان اسکالزی با ترجمه حسین شهرابی توسط انتشارات کتابسرای تندیس منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلد دوم رمان «جنگ پیرمرد» با عنوان «تیپ اشباح»، نوشته جان اسکالزی با ترجمه حسین شهرابی به تازگی توسط انتشارات کتابسرای تندیس منتشر و راهی بازار نشر شده است.

ترجمه جلد اول این رمان علمی تخیلی، فروردین امسال با ترجمه شهرابی و توسط همین ناشر منتشر شد که قصه اش از آن جا آغاز می شد که جان پِری در روز تولد ۷۵ سالگی‌اش دو کار کرد: اول به قبر همسرش سر زد، بعد سرباز ارتش شد.

مخاطب این رمان، در جلد اول می‌بیند که بشر بالاخره سفرهای میان‌ستاره‌ای خود را شروع کرده و این خبر خوب، با یک خبر بد همراه است. خبر بد از این قرار است که سیاره‌های مناسب برای زندگی اندک هستند و نژادهای بیگانه بر سر تصاحب این سیاره‌ها با هم می‌جنگند؛ هم برای دفاع از زمین و هم برای به چنگ آوردن ملک و املاک سیاره‌ای. جنگ کهکشانی دهه‌هاست که دور از زمین در جریان است؛ پر از خون و خشونت و خطر. در این میان، زمین آرام است و بخش اعظم منابع بشر در دست نیروی دفاعی مستعمرات است. همه می‌دانند که وقتی به سن بازنشستگی برسند، می‌توانند به این نیروها بپیوندند.

در جلد دوم، «تیپ اشباح» لقب سربازان نیروهای ویژه‌ نیروی دفاعی مستعمرات است؛ گروهی از سربازان نخبه که از دی‌ان‌ایِ مردگان می‌سازند و به بهترین سربازهای ممکن برای سخت‌ترین عملیات‌ها تبدیل‌شان می‌کنند. جوان و سریع و قدرتمندند و به وسواس‌ها و دغدغه‌های ذهنی و اخلاقیِ انسان‌های معمولی مبتلا نیستند.

کیهان جای خطرناکی برای بشر است و قرار است از این هم خطرناک‌تر شود. سه نژاد بیگانه ضد انسان متحد شده‌اند تا مانع توسعه‌طلبی و قدرت‌گیری این مخلوقات در فضا شوند. عامل اتحاد آن ها، دانشمند نظامی خائن، چارلز بوتین است که از بزرگ‌ترین اسرار ارتش انسان ها باخبر است.

یارِد دیراک تنها انسانی است که می‌تواند جوابی برای سؤال‌های بشر در این مورد پیدا کند. او هم از تیپ اشباح است، اما دی‌ان‌ایِ او را از بوتین گرفته‌اند و محتویات ذهن بوتین را در مغزش سوار کرده‌اند. یارد باید بتواند به خاطرات بوتین دسترسی داشته باشد، اما این خطر هم هست که خود او هم خیانت کند.

در ادامه داستان جلد دوم، نیروی اتحاد بیگانه‌ها آماده‌ حمله به بشر می‌شود و بعضی از آن‌ها نقشه های بدی در سر دارند...

این کتاب با ۳۹۲ صفحه و قیمت ۲۴۰ هزار ریال منتشر شده است.

کد خبر 3865852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha