۲۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۰۵

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان:

مسجد محور مبارزات انقلابی بر علیه رژیم پهلوی بود

مسجد محور مبارزات انقلابی بر علیه رژیم پهلوی بود

شاهرود - معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: مسجد محور مبارزات انقلابیان بود و نقش و خدمات این مکان مقدس در تاریخ انقلاب اسلامی بی بدیل است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد ظهر پنج‌شنبه در دیدار با هیئت امنای مساجد شاهرود درباره اهمیت و جایگاه مسجد در ترویج سبک زندگی اسلامی، ابراز داشت: برای بررسی این موضوع ابتدا باید به اهمیت پرداختن و طرح موضوع سبک زندگی اسلامی توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد چرا که نظام سلطه جهانی برای مقابله با ما تغییر الگوی اسلامی سبک زندگی به الگوی غربی را در دستور کار خود قرار داده است تا با رواج الگوی غربی منجر به تهی شدن جامعه ما از باورها و ارزش های خود شود.

وی با تاکید بر اینکه در سبک زنگی اسلامی مسجد محور همه فعالیت‌ها است، افزود: تاریخ جهان اسلام، خصوصاً در صدر آن، نشانگر این امر است که مهمترین عنصر سبک ساز در زندگی مسلمانان، «مسجد» بوده و بر اساس آیات، روایات و احادیث معتبر و سیره عملی پیامبر گرامی اسلام (ص) و اهل بیت (ع) هیچ مکانی منزلت و رفعت مسجد را نداشته و ندارد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: خداوند همواره به مسجد و اهل آن نظر دارد، زیرا که بارگاه کبریایی خداوند بزرگ است و برکت های زمین از مسجد به دیگر سرزمین ها سرازیر می‌شود.

روحانی نژاد یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های مسجد را نشر معارف قرآنی و فرهنگ سازی دانسته و گفت: مسجد به دلیل جایگاه رفیعی که در اجتماع دارد، می تواند فرهنگ عمومی را بازسازی و سبک زندگی انسان ها را اصلاح کند.

وی افزود: نقش جامعه شناختی مسجد، گویای این مهم است که ایجاد تغییرات اجتماعی با مسجد امکان پذیر خواهد بود لذا در مسجد مردم با آموزه‌های دینی آشنا می شوند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه مسجد انسان را با پاکان و نیکان همنشین می کند، ابراز داشت: اصلاح مفاسد اخلاقی و نابهنجاری های اجتماعی از طریق ارتباط با مسجد تحقّق می یابد زیرا انسان نمازگزار از منکرات و زشتی ها دور خواهد بود و خداوند می فرمایند «آنچه از کتاب به سوی تو وحی شده است بخوان و نماز را برپا دار که نماز از کار زشت و ناپسند باز می‌دارد و قطعا یاد خدا بالاتر است و خدا می‌داند چه می‌ کنید».

روحانی نژاد با بیاناینکه بدون شک مسجد نقشی مؤثر در تربیت مخاطبان خویش دارد؛ زیرا این مأمن الهی نقشی بازدارنده در ارتکاب جرائم و بزهکاری های اجتماعی ایفا می‌کند، افزود: در مسجد اطلاعات مذهبی مخاطبان رشد و ارزش های انقلابی استمرار می یابد.

وی سعی در حل مشکلات فرهنگی اجتماعی مردم در قالب فعالیت‌های مختلف اجتماعی را از مهم‌ترین وظایف شورای فرهنگی مساجد دانست و اظهار داشت: شورای فرهنگی مساجد با تصمیم های مناسب در خصوص فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی مساجد قابلیت حل معضلات مختلف اجتماعی مردم را دارد.

کد خبر 3898775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha