۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۱۳

همزمان با مخالفت پارلمان اسکاتلند با برگزیت؛

برگزیت وارد مرحله حساسی در انگلیس می شود

برگزیت وارد مرحله حساسی در انگلیس می شود

نمایندگان پارلمان انگلیس قرار است امروز پیش نویس روند اجرایی شدن برگزیت را تصویب کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه استاندارد، نمایندگان پارلمان انگلیس قرار است در نشست امروز خود پیش نویس آغاز روند اجرایی شدن برگزیت را تصویب کند. 

بر اساس مصوبه امروز پارلمان انگلیس «ترزا می» نخست وزیر این کشور اجازه خواهد داشت تا روند اجرایی شدن خروج از اتحادیه اروپا را حدود ۷ ماه گذشته مردم به آن رای داده بودند را آغاز کند. پیش نویس این قانون بنا به اجبار دیوان عالی از ماه گذشته میلادی (ژانویه) تحویل پارلمان انگلیس شده است.

این در حالی است که نمایندگان پارلمان انگلیس سه روز برای مطالعه ۶۵۰ صفحه از طرح اصلاحیه های لازم وقت گذاشته اند.

پس از مصوبه امروز نمایندگان پارلمان انگلیس این لایحه برای بررسی های بیشتر در اختیار مجلس اعیان این کشور قرار می گیرد که در صورت لزوم اعمال اصلاحات برای تصویب مجدد به مجلس عوام عودت داده می شود. به همین علت منابع خبری اعلام کرده اند که تصویب نهایی و قطعی روند اجرایی شدن برگزیت ممکن است چند هفته دیگر نیز زمان ببرد.

از سوی دیگر پارلمان اسکاتلند با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مخالفت کرد. ۹۰ نفر از نمایندگان به برکزیت رای مخالف دادند و تعداد آرای موافق فقط ۳۴ بود. مخالفت اسکاتلند برای دولت انگلیس هیچگونه پیامد حقوقی در بر ندارد، زیرا طبق تصمیم دادگاه عالی انگلیس دریافت موافقت پارلمان های منطقه ای برای برگزیت ضروت ندارد.

این در حالی است که تصمیم اسکاتلند نشان می دهد این کشور می خواهد حتی در صورت خروج انگلیس از بازار مشترک اتحادیه اروپا، در این بازار باقی بماند.

کد خبر 3901175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha