۲۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۴۵

در برنامه گفتگوی فرهنگی مطرح شد؛

افراد تازه کار و عجله از  آسیب های جدی در نویسندگی است

افراد تازه کار و عجله از  آسیب های جدی در نویسندگی است

یکی از نویسندگان ادبیات دفاع مقدس یکی از  آسیب های جدی در نویسندگی را افراد تازه کاری دانست که عجولانه کار را در دست می گیرند و با سرعت می خواهند یک داستان بسازند.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه گفتگوی فرهنگی با موضوع جایگاه زن در ادبیات پایداری و دفاع مقدس با حضور مریم السادات ذکریایی از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و فاطمه جداری فروغی نویسنده و از حوزه هنری از آنتن رادیو گفتگو پخش شد.

در ابتدای این برنامه فروغی گفت: به اکثر موضوعاتی که درباره زنان ایران در زمان جنگ وجود داشته، پرداخته شده اما باید پذیرفت که کمی اسطوره سازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه هدف از نگارش کتاب، فرهنگ سازی است، ادامه داد: آنچه که اهمیت دارد این است که آیا موضوعاتی که در حوزه جنگ و دفاع مقدس مطرح می شود برای جوانان امروز جذابیت دارد و از تاثیرگذاری لازم برخوردار هستند یا خیر؟ حرفی که از دل برمی آید بر دل می نشیند ، بنابراین باید عدم جذب جوانان به سمت کتاب های دفاع مقدس را در خودمان جستجو کنیم.

فروغی گفت: چه ادبیات، چه سینما و چه هنرهای دیگر مانند عکاسی دارای دو جنبه است اول این که چه کنیم یک کار خوب حاصل شود و دوم اینکه بدانیم چه عواملی باعث ناموفق بودن اثر می شوند. اگر فیلم، کتاب و یا هر اثر هنری، عجله ای و سفارشی ایجاد شود و در کنار آن مسائل مالی نویسنده نیز وجود داشته باشد، ذوق هنری و جذابیت در نگارش کتاب کاهش پیدا می کند.

وی در ادامه گفت: در مورد آثار موفق نیز، یک نویسنده زمان نوشتن اثر خود، نمی داند در حال خلق یک شاهکار ادبی است. این موفقیت حاصل تمرکز، اطلاعات کامل و تلاش بی دریغ است. اما چند درصد از کارهایی که برای دفاع مقدس خلق شده اند این ویژگی را دارند.

در ادامه این برنامه، ذکریایی یکی از  آسیب های جدی در نویسندگی را افراد تازه کاری دانست که عجولانه کار را در دست می گیرند و با سرعت می خواهند یک داستان بسازند که منجر به پیدایش اثر سخیف می شود.

این نویسنده در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه اکثر نویسندگان برای تبلیغات و توزیع اثر خود به حامی نیاز دارند، گفت: کتاب های خیلی خوبی وجود دارند که به دلیل نبود اسپانسر در کتابفروشی ها خاک می خورند و در عوض کتاب هایی نیز وجود دارند که حرفی برای گفتن ندارند اما به سرعت معروف می شوند.

کد خبر 3953350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha