۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۶:۴۷

منابع نزدیک به جمعیت الوفاق بحرین خبر دادند؛

احتمال صدور حکم زندان برای شیخ عیسی و تبعید وی از بحرین وجود دارد

احتمال صدور حکم زندان برای شیخ عیسی و تبعید وی از بحرین وجود دارد

منابع نزدیک به جمعیت الوفاق بحرین اعلام کردند که طبق اطلاعات به دست آمده، دادگاه بحرین احتمالا حکمی قطعی را برای حبس شیخ عیسی قاسم صادر و وی را از کشور تبعید خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرآه البحرین، همزمان با نزدیک شدن زمان برگزاری دادگاه آیت الله «عیسی قاسم» رهبران شیعیان بحرین تنش و نگرانی ها از اقدامات آل خلیفه افزایش یافته است.

در همین راستا منابع نزدیک به جمعیت الوفاق بحرین اعلام کردند که طبق اطلاعات به دست آمده، دادگاه بحرین احتمالا حکمی قطعی را برای حبس شیخ عیسی قاسم صادر و وی را از کشور تبعید خواهد کرد. همچنین طبق این اطلاعات، حکام بحرین سناریوهای خطرناکی را برای پس از برگزاری دادگاه رهبر شیعیان بحرین در نظر گرفته اند.

همچنین یکی از اعضای ارشد معارضان بحرینی که خواست نامش فاش نشود، نیز بیان داشت که دادگاه شیخ عیسی قاسم احتمالا شعله تنش ها را در منطقه بیشتر می کند و ما دوست نداریم که بحرین به میدانی برای تسویه حساب های سیاسی و فرقه ای تبدیل شود.

وی در ادامه افزود که رژیم بحرین از طریق محاکمه آیت الله عیسی قاسم در صدد است تا برگی دیگر از امنیت ملی در کشور را از بین ببرد و ما نسبت به پیامدهای منطقه ای برگزاری دادگاه رهبران شیعیان بحرین که از جایگاه والایی در میان مراجع و حوزه های علمیه جهان اسلام برخوردار است، هشدار می دهیم.

این در حالی است که منابع قضایی بحرین العام کردند که دادگاه شیخ عیسی قاسم در روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت جلسه نهایی است.

پیش از این و همزمان با نزدیک شدن جلسه محاکمه رهبر شیعیان بحرین فعالان در این کشور خواستار برگزاری تظاهرات و اعتراضات گسترده در حمایت از آیت الله شیخ عیسی قاسم شدند.

در همین حال شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین که در زندان آل خلیفه به سر می برد در پیامی از زندان ضمن تاکید بر موضع شرعی صادره از مرجعیت دینی در دفاع از آیت الله شیخ عیسی قاسم  در تماس تلفنی اعلام کرد: هدف قرار دادن آیت الله شیخ قاسم به مثابه هدف قرار دادن شیعیان است.

کد خبر 3971610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha